Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 4


Björn Olsberg

Recommended Posts

Annons

G'morrn längstah! 😄

Jävligt bra helg: kräftskiva med goda vänner i lördags (jag åt bara två kräftor men åt och drack desto mer av allt annat ☺️ ) och spelkväll igår. Häääälit'!

Fan va nice me Kräftskiva! Vill också!

Link to comment
Dela på andra sajter

Undrar hur fräck jag var nu? Vår sångerska, som egentligen inte är vår sångerska utan bara hjälper oss med skivan, frågade precis om hon fick höra av sig till vår ljudtekniker och be honom göra en grovmix av ett par låtar som hon kan använda för att visa upp för en producent. Jag sa att det var helt ok, så länge hon betalade eventuella extrakostnader.

Det kanske var dumt? Hon är ju inte med i bandet, och hon kommer ju använda det helt för egna syften som inte gynnar bandet. Jag menar, ska vi betala det?

Redigerat av Micke H
Link to comment
Dela på andra sajter

Den blir tung 🙁 Inget jag vågar sätta upp i ett gipstak direkt.

Det jag är rädd för också. Mitt tak är träpanel limmat i några reglar. Det vågar man inte heller. Mitt tak pallar nog inte ens liknande absorbenter som jag har nu. jag måste nog tejpa upp arualex skum i taket. Men jag får ingen luftspalt och de går icke och fästa på icke-destruktivt sätt. 😠

Link to comment
Dela på andra sajter

Här kommer ett utkast på min flippade Dupstep-Drum N Bass-låt. Försökte göra något eget. Rätt nöjd hittills, förutom med droppet, det saknas något där. Har inte lyckats ratta till wobble-raw-basen ordentligt, vill ha mer klös och attityd i den.

https://dl.dropbox.com/u/5736107/Lagrat%20media/Dont%20dub%20my%20movie_mix5.mp3

😱

Rätt kul mix tycker jag. Hur definierar du dubstep? Har fortfarande inte fattat det där.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe, kul att höra Saddam. 😄 Jadu, svår fråga, men Wobblande bas och flippade grejer? xD

Blev inte så mycket klokare men det är väl så med dubsteb. Tyckte musicgubben kom in ett par ggr för mycket, och sen hörde jag nästan ingen bas alls. Vad betyder wobblande förresten?

Link to comment
Dela på andra sajter

Blev inte så mycket klokare men det är väl så med dubsteb. Tyckte musicgubben kom in ett par ggr för mycket, och sen hörde jag nästan ingen bas alls. Vad betyder wobblande förresten?

😛 Okej, bra notiser, ska kanske ändra lite då.

Wobblande är ju en effekt med LFO på basen. Kolla på youtube. Orkar inte länka. xD

Löst prublemet med monitorn Memph

Nä, har inte det. 🙁 Det funkade i några dagar men har kommit tillbaka. Det sjuka är att den funkar i typ 5 min, sen smäller det och den lägger av. Vette fan vad jag ska göra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä, har inte det. 🙁 Det funkade i några dagar men har kommit tillbaka. Det sjuka är att den funkar i typ 5 min, sen smäller det och den lägger av. Vette fan vad jag ska göra.

Gillar att jag glömde frågetecken. Det ser så jävla jobbigt ut utan. xD

Men ajaj 🙁 inte bra. Har du kollat med din dealer? 😮

Link to comment
Dela på andra sajter

Gillar att jag glömde frågetecken. Det ser så jävla jobbigt ut utan. xD

Men ajaj 🙁 inte bra. Har du kollat med din dealer? 😮

Trodde du var för lat för att lägga ett frågetecken. 😛

Min garanti har gått ut skulle jag tro men ska nog höra me dom. De kan nog skicka in den.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...