Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 4


Björn Olsberg

Recommended Posts

Ganska soft än så länge iofs. Håller på att stöka undan det sista listorna bl a här nu för om två veckor går jag på semester för att aaaaaaaaldrig mer komma tillbaka till medicin mott. igen ☺️

Efter min semester (5 veckor 🥰 ) så börjar jag på avd. 5 🙂

Själv då?

Okej, ska det bli skoj att börja på helt ny avdelning?

EDITH: Du svarade iofs redan på denna ser jag nu. xD

Själv är det bra, är inne på min sista semestervecka. ☺️ Och vi närmar oss med stormsteg sista studiobesöken innan vi har spelat in hela skivan. Börjar bli lite nervös. 😱

Redigerat av Micke H
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Okej, ska det bli skoj att börja på helt ny avdelning?

EDITH: Du svarade iofs redan på denna ser jag nu. xD

Själv är det bra, är inne på min sista semestervecka. ☺️ Och vi närmar oss med stormsteg sista studiobesöken innan vi har spelat in hela skivan. Börjar bli lite nervös. 😱

Aight, men det måste väl kännas spännande också? 😮

Vem kommer att göra mastringen? Proffs-Micke " 🙂 " Ödmjuksson? 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Det har tagit så jäkla lång tid så det var länge sen det kändes spännande. xD Men det är klart att det är kul att vi börjar närma oss slutspurten.

Samma som spelar in och mixar kommer antagligen också att sköta mastringen, även om vi inte diskuterat det så hårt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det har tagit så jäkla lång tid så det var länge sen det kändes spännande. xD Men det är klart att det är kul att vi börjar närma oss slutspurten.

Samma som spelar in och mixar kommer antagligen också att sköta mastringen, även om vi inte diskuterat det så hårt.

Umm, kanske är enklast så att dne som mixat även sköter den sista touchen också.

Kanske är outta line ( 😱 )men vad har ni fått betala?

KAFFE

Lätt! 😠☺️

HÄHJ GRAHN 🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

tjäna chae!! 🙂

Leeeeeget?

Nån som är bra på att tolka REW och vill hjälpa till lite i min byggtråd?

Nä inte jag 😊

Inte jag heller 😊

PS Jag kan tolka Evert Taube om du vill tho 🙂 DS

Link to comment
Dela på andra sajter

Nån som är bra på att tolka REW och vill hjälpa till lite i min byggtråd?

Ingen höjdare på detdär. Men frekvenskurvan ser ju trevlig ut! lite mycket branta dippar i diskanten. Men du verkar inte ha stående vågor att ta hand om! inte överväldigande iaf! Kanske är en anti-nod i 100-150Hz området? 😕

Vågar inte skriva i tråden. haha 😱

Redigerat av Naymari
Link to comment
Dela på andra sajter

Umm, kanske är enklast så att dne som mixat även sköter den sista touchen också.

Kanske är outta line ( 😱 )men vad har ni fått betala?

Jag har inte koll på exakt hur mycket pengar som gått åt hittills (och jag orkar inte kolla upp xD ) men hittills har vi betalat för:

24 timmars truminspelning

ca 4 timmar enklare trumredigering (för när vi spelar in på egen hand)

24 timmars sånginspelning

Jag tror timtaxan låg på 340 i timmen, vilket gör det till 17.680 kr just nu. Detta är alltså på ett ungefär, jag har inte 100% koll.

Sedan beräknar vi två helger till för:

- Reampning av gitarr.

- Reampning av bas.

- Inspelning av akustisk gitarr.

- Inspelning av keyboard (midifiler som vi förberett i förväg alltså som bara ska spelas in. Kan nästan klassas som reampning det med).

- Ett par sångstämmor kvar.

- Eventuellt, om det behövs, göra om småsaker på sången.

32 timmar till på detta. Och sedan mixning och mastring. Så egentligen rätt mycket kvar. xD

Redigerat av Micke H
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har inte koll på exakt hur mycket pengar som gått åt hittills (och jag orkar inte kolla upp xD ) men hittills har vi betalat för:

24 timmars truminspelning

ca 4 timmar enklare trumredigering (för när vi spelar in på egen hand)

24 timmars sånginspelning

Jag tror timtaxan låg på 340 i timmen, vilket gör det till 17.680 kr just nu. Detta är alltså på ett ungefär, jag har inte 100% koll.

Sedan beräknar vi två helger till för:

- Reampning av gitarr.

- Reampning av bas.

- Inspelning av akustisk gitarr.

- Inspelning av keyboard (midifiler som vi förberett i förväg alltså som bara ska spelas in. Kan nästan klassas som reampning det med).

- Ett par sångstämmor kvar.

- Eventuellt, om det behövs, göra om småsaker på sången.

32 timmar till på detta. Och sedan mixning och mastring. Så egentligen rätt mycket kvar. xD

Känns som ni lagt ner rätt så mycket jobb på´t ändå!

GÖTT!! 🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

Ingen höjdare på detdär. Men frekvenskurvan ser ju trevlig ut! lite mycket branta dippar i diskanten. Men du verkar inte ha stående vågor att ta hand om! inte överväldigande iaf! Kanske är en anti-nod i 100-150Hz området? 😕

Vågar inte skriva i tråden. haha 😱

Mm.. jag är inte heller nån professor i REW. Frekvenskurvan ser faktiskt ganska nice ut. Sen förflyttar sig dipparna när jag flyttar högtalarna, så det är lite svårt att komma fram till en vettig lösning... Vart är Gilbert?!

Link to comment
Dela på andra sajter

Mm.. jag är inte heller nån professor i REW. Frekvenskurvan ser faktiskt ganska nice ut. Sen förflyttar sig dipparna när jag flyttar högtalarna, så det är lite svårt att komma fram till en vettig lösning... Vart är Gilbert?!

jo att dipparna förflyttar sig kan jag förstå. Vi får vänta på wellness och adrumdrum. 😱

Men jag tror du kan bli av med rätt många diskantdippar med lite diffusion. Men ja, jag är ingen höjdare på akustik. Kan typ bara grunden 😊

Link to comment
Dela på andra sajter

jo att dipparna förflyttar sig kan jag förstå. Vi får vänta på wellness och adrumdrum. 😱

Men jag tror du kan bli av med rätt många diskantdippar med lite diffusion. Men ja, jag är ingen höjdare på akustik. Kan typ bara grunden 😊

Ja, jo, men jag vill inte sätta igång nåt på måfå 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...