SadamJR Postat 19 augusti 2012 Postat 19 augusti 2012 Äsch! Använd korrigerat plåt så ska du få se på metal! 😑 Måste korrigera detta inlägg. Heter det inte korrugerad plåt?
Neosus Postat 19 augusti 2012 Postat 19 augusti 2012 Måste korrigera detta inlägg. Heter det inte korrugerad plåt? Det kanske det gör ja.. 😱😊
Neosus Postat 19 augusti 2012 Postat 19 augusti 2012 Alltså herregud vad gott det är med kaffe. Kan inte annat än hålla med!
Neosus Postat 19 augusti 2012 Postat 19 augusti 2012 Herregud va gott det är med Kebabtallrik! FFS! Kan inte annat än hålla med!
drloop (oregistrerad) Postat 19 augusti 2012 Postat 19 augusti 2012 Testat att styra filtret i en synt beroende på hur starkt ja skriker i min mick. Spajsigt! Änna som breathcontoller. Provade att styra tonhöjden med rösten, blev så där.
Memphis Postat 19 augusti 2012 Postat 19 augusti 2012 (redigerat) Heej Loop! Allt bra? Du har inte lust att ge mig några lektioner till hösten i att ratta synthar? Jag pröjsar och bjuder på öl. 🙂 Vill lära mig hur man tänker när man rattar synthljud först o främst. Redigerat 19 augusti 2012 av Memphis
Memphis Postat 19 augusti 2012 Postat 19 augusti 2012 (redigerat) Oscillatorer, LFO, Filter, Envelope osv, och hur man kopplar ihop dem på olika sätt för olika effekter. Redigerat 19 augusti 2012 av Memphis
Memphis Postat 19 augusti 2012 Postat 19 augusti 2012 Jajamen! Inga problem memphis Grymt! 😄 Gött att du e på! Får bli om några veckor dock.
drloop (oregistrerad) Postat 19 augusti 2012 Postat 19 augusti 2012 Inga problem. Jag har börjat prova en massa knasiga trix. Summera två oscillatorer, den ena med sågtand den andra med pulsvåg och sneställt pitchen lite, konverterat signalen till CV styrsignal och använd för att modulera pitchen på en synt... låter knasigt värre. Det var på det viset jag kom på att jag kunde använda micken istället för oscillatorerna. För att det gick så att säga.
Neosus Postat 19 augusti 2012 Postat 19 augusti 2012 Jajamen! Inga problem memphis Kan inte annat än hålla med!
Linus Postat 19 augusti 2012 Postat 19 augusti 2012 Herregud va gott det är med Kebabtallrik! FFS! Beror på såsen, vet en pizzeria som slänger på hamburgerdressing som sås. Aja baja.
Linus Postat 19 augusti 2012 Postat 19 augusti 2012 Inga problem. Jag har börjat prova en massa knasiga trix. Summera två oscillatorer, den ena med sågtand den andra med pulsvåg och sneställt pitchen lite, konverterat signalen till CV styrsignal och använd för att modulera pitchen på en synt... låter knasigt värre. Det var på det viset jag kom på att jag kunde använda micken istället för oscillatorerna. För att det gick så att säga. Dags för en sågtands-LFO på pulsvågens tonhöjd också?
Neosus Postat 19 augusti 2012 Postat 19 augusti 2012 ...alltså herregud vad sugen man blir på att beställa några lådor http://www.godispanatet.se/ 😑
Memphis Postat 19 augusti 2012 Postat 19 augusti 2012 Inga problem. Jag har börjat prova en massa knasiga trix. Summera två oscillatorer, den ena med sågtand den andra med pulsvåg och sneställt pitchen lite, konverterat signalen till CV styrsignal och använd för att modulera pitchen på en synt... låter knasigt värre. Det var på det viset jag kom på att jag kunde använda micken istället för oscillatorerna. För att det gick så att säga. haha, låter vansinnigt. 😛 Det får bli lite mer basic grejer för mig dock, annars kommer du ha ihjäl mig. 😆
SadamJR Postat 19 augusti 2012 Postat 19 augusti 2012 Jajamen! Inga problem memphis Du vet att han menar sånt här va?
Zakyath Postat 19 augusti 2012 Postat 19 augusti 2012 haha, låter vansinnigt. 😛 Det får bli lite mer basic grejer för mig dock, annars kommer du ha ihjäl mig. 😆 testa kör igång ett par oscillatorer bara och lek med envelope och filter
Memphis Postat 19 augusti 2012 Postat 19 augusti 2012 testa kör igång ett par oscillatorer bara och lek med envelope och filter Jo, jag leker ofta när jag gör låtar, men liksom känns som jag famlar i mörkret, kommer ingen vart känner jag. Träffade nyligen en kille som lärde mig lite grann och det var till enorm hjälp. Så några lektioner av synth-gurun Loopis kommer göra mig till stjärna. 😛
Neosus Postat 19 augusti 2012 Postat 19 augusti 2012 Finns ju massorrrr av presets! Vafför hålla på? Blir så förbannad! 😠 ...nu ska ja fika. 😊
Memphis Postat 19 augusti 2012 Postat 19 augusti 2012 (redigerat) Finns ju massorrrr av presets! Vafför hålla på? Förvisso sant till viss del men dels tar det lång tid att leta igenom presets för det specifika ljudet man vill åt och sen är det inte alltid som det finns. Har börjat nosa på dupstep nu och då vill jag kunna ratta balla grejer som det inte finns presets till. 😄 Redigerat 19 augusti 2012 av Memphis
Zakyath Postat 19 augusti 2012 Postat 19 augusti 2012 Jo, jag leker ofta när jag gör låtar, men liksom känns som jag famlar i mörkret, kommer ingen vart känner jag. Träffade nyligen en kille som lärde mig lite grann och det var till enorm hjälp. Så några lektioner av synth-gurun Loopis kommer göra mig till stjärna. 😛 testa läs på lite om substraktiv, additiv och granulär syntes
Neosus Postat 19 augusti 2012 Postat 19 augusti 2012 Förvisso sant till viss del men dels tar det lång tid att leta igenom presets för det specifika ljudet man vill åt och sen är det inte alltid som det finns. Har börjat nosa på dupstep nu och då vill jag kunna ratta balla grejer som det inte finns presets till. 😄 Fast jag skojjade lite.. 😊 Jo nog e de bra att lära sig ratta ljud. Man kanske rattar fram något lite mer eget lixom. De e bja! 🙂
Memphis Postat 19 augusti 2012 Postat 19 augusti 2012 (redigerat) Fast jag skojjade lite.. 😊 Jo nog e de bra att lära sig ratta ljud. Man kanske rattar fram något lite mer eget lixom. De e bja! 🙂 Din tokfrans. 😛 Använder mycket presets i nuläget men kan ju ratta om dem en del men e långt ifrån duktig. Vet inte hur jag ska få till vissa grejer och det e skitstörande. xD Redigerat 19 augusti 2012 av Memphis
Memphis Postat 19 augusti 2012 Postat 19 augusti 2012 (redigerat) testa läs på lite om substraktiv, additiv och granulär syntes Tack för tips Zak! Redigerat 19 augusti 2012 av Memphis
Overkill Postat 19 augusti 2012 Postat 19 augusti 2012 Vad är er absoluta favoritlåt med ert absoluta favoritband? Har inget att lyssna på. Det är ju omöjligt välja en, men den här kommer högt: http://www.youtube.com/watch?v=l45ZmjkaOIk
Recommended Posts