Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 4


Björn Olsberg

Recommended Posts

Annons

Den e ball!

Jääääh!

Den där parallell inject-poten som kan ställas mellan comp och dry) är grüm! FET:en sitter i pricip klistrad på alla mina OH- och ambiens-kanaler. Har fan börjat komma någon vart med det här med mixning 🥰😄

Btw; de här freesound-F/X:en, får man använda dem rakt av i låtar? 😕 Hittad ett jävligt coolt vind-ljud som sitter som guld i en utav mina låtar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jääääh!

Den där parallell inject-poten som kan ställas mellan comp och dry) är grüm! FET:en sitter i pricip klistrad på alla mina OH- och ambiens-kanaler. Har fan börjat komma någon vart med det här med mixning 🥰😄

Btw; de här freesound-F/X:en, får man använda dem rakt av i låtar? 😕 Hittad ett jävligt coolt vind-ljud som sitter som guld i en utav mina låtar.

Freesound.org?

Ja allt där är royalty free!

Link to comment
Dela på andra sajter

Freesound.org?

Ja allt där är royalty free!

Nice! Postar låt senare... 50% mix men ändå... Gillar FX:en 🙂

Är det nån som orkar lyssna igenom alla dom där mastrarna och rösta? Är det alltså bara en stereofil man fått att arbeta med?

Den här gången är det ju inte så många och jag har en misstanke om att det nog kan skilja sig en hel del mellan filerna.

Jepp, en stereofil/deltagare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vill ha någonting o mixa! 🙁

Jag drar mig från eget material, haha.

Hahaa, jag har ju en hel jävla massa låtar...Kan ju kolla igenom om du vill? 😑

annars har du ju mixoff

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du har tid och vill så 🙂

ska kolla sidan! tack! Öppnade också visan ur mixologin. där är 3 spår. Det kommer bli lite utmaning ändå.

roligt att mixa andra grejer än sitt eget. Jag tröttnar tyvärr ganska snabbt på det. Har iofs ett "externt" arr- och mixprojekt på gång 😱 Har arrat upp och mixat lite och väntar på att tjommen ska godkänna och sedan lägger han sången. Typ någon gång.

Link to comment
Dela på andra sajter

roligt att mixa andra grejer än sitt eget. Jag tröttnar tyvärr ganska snabbt på det. Har iofs ett "externt" arr- och mixprojekt på gång 😱 Har arrat upp och mixat lite och väntar på att tjommen ska godkänna och sedan lägger han sången. Typ någon gång.

Trevligt!

Ja jag tycker det är mycket enklare att arbeta med andras musik än min egen. Det blir bara så mycket bättre då.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du har tid och vill så 🙂

[...]

Trevligt!

Ja jag tycker det är mycket enklare att arbeta med andras musik än min egen. Det blir bara så mycket bättre då.

Ska se om jag kan hitta något som kan passa herrn ☺️

Mmm verkligen. Upplever att jag får mer spelutrymme då. Känner att jag begränsar mig själv så jävla mycket med min egen musik 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska se om jag kan hitta något som kan passa herrn ☺️

Mmm verkligen. Upplever att jag får mer spelutrymme då. Känner att jag begränsar mig själv så jävla mycket med min egen musik 😏

😄

Jo jag försöker att inte begränsa mig. Men jag har inte så mycket motivation till att skriva eget. En annan grej med band though ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

Okej jag gör en off-topic här då:

Snart åker jag iväg å repar!

..........fan det sket sig! 😱

Fan den här Softube FET kompressorn är banne mig guld 😮🥰

BANNE MIG!! 😠

Akffä på det helt klart! 😑

DU kan vara FET!! 😠

Slåihopinlägg

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är jävligt mycket on topic här nu, men då hänger det väl på en själv att komma på nåt intressant off topic ämne. Är det nån här som har fotsvamp?

Nä, men väldigt mycket hård hud under hälarna.
Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...