Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Då skiter jag it.

😑

Jag ordnar ett hemligt pris till vinnaren, om den vågar lämna ut sin postadress efter vinsten.

😮

Visstfan! x)

Aja, ser över den litta imorgon.

Ska det vara mastuuur också eller bara mixx?

EDITH: Och ja, klart du få va mä! 🙂

Hm. Såhär tycker jag; eftersom att grundmaterialet var så jävla svagt (vafan, peakade det inte runt -12 dB eller så?) så kan ju någon sorts master vara najs. Alternativet är ju att jag försöker mastra upp så det liknar varandra i volym. Fast det känns joxigt tidsmässigt nu när jag tänker på det. Bättre då att alla får mastra efter eget huvud/egna öron.

Redigerat av CHAE
Annons
Postat

hum, blev bara ca 20 sökta jobb idag. imorgon ska jag på begravning, men efter det får jag se till att ligga i lite mer.

🙁

Postat
Alternativet är ju att jag försöker mastra upp så det liknar varandra i volym.
Jag justerar alla volymer efter RMS när jag lyssnar. Ingen mening att pressa sönder med mastringslimitern - men en busskompressor och ev. lättare limiter är väl inte fel på mixen.
Postat

Aldrig sett!!!

😆 :lol: 😆

Jag justerar alla volymer efter RMS när jag lyssnar. Ingen mening att pressa sönder med mastringslimitern - men en busskompressor och ev. lättare limiter är väl inte fel på mixen.

Fool proof: alltså "råa" mixar utan någon som helst jox på masterbussen?

Postat
Aldrig sett!!!

😆 :lol: 😆

Men Bed intruder har du sett/hört iaf?
Postat

Men Bed intruder har du sett/hört iaf?

nope 😱

Då vill jag ha två priser.

Prata med mäster Linus om det 🙂

Postat

[...]men en busskompressor och ev. lättare limiter är väl inte fel på mixen.

Saaaawry slarvläste. Vad sägs om EQ och busskompressor på mastern? 😕 Okej I'm pushing it now 😉😛

Postat
Vad sägs om EQ och busskompressor på mastern? 😕
Lägg vad du tycker behövs på masterbussen för att få till din mix, men se det inte som att du ska mastra din mix.
Postat

Lägg vad du tycker behövs på masterbussen för att få till din mix, men se det inte som att du ska mastra din mix.

Aight najs! 😄

Postat

@Memphyman: grääättis som fäään! 😄 Låter ju skitkul. Glad för er skull. Fråga: ugglar du henne ofta? 😕

morn longzterz! 😄 å grattis memph!

Tack krappar! 🥰

Nej, Chae, jag ugglar inte henne. xD Jag ugglar bara er nötter som får vad ni förtjänar. xD

cute-owl.jpg

rage_face_sticker-p217949695683782265envb3_400.jpg

😆
Postat

hum, blev bara ca 20 sökta jobb idag. imorgon ska jag på begravning, men efter det får jag se till att ligga i lite mer.

Låter tungt Zak. 🙁 Lycka till me jobbsökningarna.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.