Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 4


Björn Olsberg

Recommended Posts

Då skiter jag it.

😑

Jag ordnar ett hemligt pris till vinnaren, om den vågar lämna ut sin postadress efter vinsten.

😮

Visstfan! x)

Aja, ser över den litta imorgon.

Ska det vara mastuuur också eller bara mixx?

EDITH: Och ja, klart du få va mä! 🙂

Hm. Såhär tycker jag; eftersom att grundmaterialet var så jävla svagt (vafan, peakade det inte runt -12 dB eller så?) så kan ju någon sorts master vara najs. Alternativet är ju att jag försöker mastra upp så det liknar varandra i volym. Fast det känns joxigt tidsmässigt nu när jag tänker på det. Bättre då att alla får mastra efter eget huvud/egna öron.

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Alternativet är ju att jag försöker mastra upp så det liknar varandra i volym.
Jag justerar alla volymer efter RMS när jag lyssnar. Ingen mening att pressa sönder med mastringslimitern - men en busskompressor och ev. lättare limiter är väl inte fel på mixen.
Link to comment
Dela på andra sajter

Aldrig sett!!!

😆 :lol: 😆

Jag justerar alla volymer efter RMS när jag lyssnar. Ingen mening att pressa sönder med mastringslimitern - men en busskompressor och ev. lättare limiter är väl inte fel på mixen.

Fool proof: alltså "råa" mixar utan någon som helst jox på masterbussen?

Link to comment
Dela på andra sajter

[...]men en busskompressor och ev. lättare limiter är väl inte fel på mixen.

Saaaawry slarvläste. Vad sägs om EQ och busskompressor på mastern? 😕 Okej I'm pushing it now 😉😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad sägs om EQ och busskompressor på mastern? 😕
Lägg vad du tycker behövs på masterbussen för att få till din mix, men se det inte som att du ska mastra din mix.
Link to comment
Dela på andra sajter

@Memphyman: grääättis som fäään! 😄 Låter ju skitkul. Glad för er skull. Fråga: ugglar du henne ofta? 😕

morn longzterz! 😄 å grattis memph!

Tack krappar! 🥰

Nej, Chae, jag ugglar inte henne. xD Jag ugglar bara er nötter som får vad ni förtjänar. xD

cute-owl.jpg

rage_face_sticker-p217949695683782265envb3_400.jpg

😆
Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...