Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 4


Björn Olsberg

Recommended Posts

Annons

Jag såg förresten ett avsnitt i förrgår om polisens arbete i England på TV4 Sport. Det var en kille som blev stoppad för att han körde uselt och var rattonykter. Sedan visade det sig att bilen inte var försäkrad plus att han inte ens hade körkort! Därför skulle han få böter och bilen skulle beslagstas eftersom den var oförsäkrad. Så har han mage att undra: "Varför gör ni såhär mot mig?" Det är ju inte de som gör något mot honom - utan tvärtom.

😲

Nu ska ja "sova"!

Lycka till!

Link to comment
Dela på andra sajter

Du verkar ju ganska inställd på att lösningen ligger i att hitta en ny tjej, eller?

Nej, inte längre. Jag var det under en ganska lång period. Och det hjälpte faktiskt, för ett tag. Men nu har jag beslutat mig för att inte hitta någon ny, inte just nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, inte längre. Jag var det under en ganska lång period. Och det hjälpte faktiskt, för ett tag. Men nu har jag beslutat mig för att inte hitta någon ny, inte just nu.

Det kanske är lika bra. Mår man riktigt dåligt under längre tid kanske man behöver nån slags proffshjälp. Hur ser du på det?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det kanske är lika bra. Mår man riktigt dåligt under längre tid kanske man behöver nån slags proffshjälp. Hur ser du på det?

Jag är inte emot det, jag har gått hos en psykiatriker tidigare. Eller om det var psykolog. Oavsett vad så var han riktigt dålig.

En tjejpolare säger att det här är helt normalt efter ett sånt långt förhållande. Go figure.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är inte emot det, jag har gått hos en psykiatriker tidigare. Eller om det var psykolog. Oavsett vad så var han riktigt dålig.

En tjejpolare säger att det här är helt normalt efter ett sånt långt förhållande. Go figure.

Psykologer är dom som frågar om din barndom, psykiatriker är dom som tar fram receptblocket. Om man konsulterar en psykolog handlar det väldigt mycket om personkemi. Man kan få testa flera innan man hittar nån som funkar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Psykologer är dom som frågar om din barndom, psykiatriker är dom som tar fram receptblocket. Om man konsulterar en psykolog handlar det väldigt mycket om personkemi. Man kan få testa flera innan man hittar nån som funkar.

Stämmer mycket bra 😑

* * *

Micke: take care! 🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

Psykologer är dom som frågar om din barndom, psykiatriker är dom som tar fram receptblocket. Om man konsulterar en psykolog handlar det väldigt mycket om personkemi. Man kan få testa flera innan man hittar nån som funkar.

Han kan lika gärna gå till en guru, präst eller liknande. En psykiatriker är för övrigt lika mycket samtalsterapi som en psykolog.

Redigerat av debatt
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är inte emot det, jag har gått hos en psykiatriker tidigare. Eller om det var psykolog. Oavsett vad så var han riktigt dålig.

En tjejpolare säger att det här är helt normalt efter ett sånt långt förhållande. Go figure.

10 års lidande är standard i vår släkt efter ett förhållande... Sedan vet jag en kille som har hållit sig i samma dystra stämningsläge 21 år efter att de bröt upp. Men då har man nog hakat upp sig. Tiden läker en hel del sår, det tar olika lång tid dock.

Tre månader innebär nog att din allra värsta tid är över iaf. Det svåra är att se klart och logiskt på det. Lättare sagt än gjort, jag vet. Tänk på hur det slutade och varför det slutade. Det hade varit värre om det slutat genom att hon körde ihjäl sig och ni älskade bägge varandra innerligt. Eftersom det slutade genom att hon gjorde slut så var det inget att satsa på, det fanns ingenting kvar att förlora. Förmodligen var det inget du sa eller gjorde eller inte gjorde som var orsaken till att det slutade heller. Bägge mina bröder har varit med om liknande rätt nyligen. Jag tror inte hon hade greppat att det måste finnas något mer än akut passion i ett förhållande, något att bygga på, något genuint. Det vanliga är att förhållanden tar slut när den första omedelbara passionen rinner bort och ska ersättas av varaktig vänskap och kärlek. Kåtruset om man så vill...

Därför kan arrangerade äktenskap många gånger bli mer varaktiga, på gott och ont.

De börjar inte med ett kåtrus. Inte för att jag tycker det är det ideala...

Redigerat av debatt
Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...