SadamJR Postat 13 augusti 2012 Postat 13 augusti 2012 Verkar som om Proffset tagit Sadams masterings-tävling till en ny (?) nivå? Begrep just ingenting av det där med koderna menneeeeeh.... 😳 Men min idé slog inte an. Tyckte den var rätt bra.
Micke H Postat 13 augusti 2012 Postat 13 augusti 2012 http://www.youtube.com/watch?v=YCiY1y3uJ3o 😆 :lol:
SadamJR Postat 13 augusti 2012 Postat 13 augusti 2012 edit2: Vill inte att det ska låta käckt, utan mer bara härligt. Typ real estate som jag tjatar om hela tiden. 😛 Real estate skulle va bra om dom hade lite bättre melodier. Som det är nu blir det mest ett sound. Nä, om man skulle steka lite korv.
CHAE Postat 13 augusti 2012 Postat 13 augusti 2012 http://www.youtube.com/watch?v=YCiY1y3uJ3o 😆 :lol: 😆 Störtskön tjomme ju 😄 [...] Nä, om man skulle steka lite korv.
CHAE Postat 13 augusti 2012 Postat 13 augusti 2012 Nu är kramandet på gång igen... Känns lite obehagligt faktiskt. Nästan på väg att göra en Valle och mena att allting fjollar ur och att det var bättre när det gick åt helvete 😄😛
SadamJR Postat 13 augusti 2012 Postat 13 augusti 2012 Är den där pluggen bra på allvar? Kostar den något? Kommer av någon anledning att tänka på den där scenen i spanarna där tjejen är kameraövervakad av just spanarna, och får en varning om att det brinner på spisen. När hon kommer tillbaka till telefonen och undrar hur vederbörande kunde veta det får hon svaret, jag hörde hur det fräste, eller nåt. Nu är kramandet på gång igen... Känns lite obehagligt faktiskt. Nästan på väg att göra en Valle och mena att allting fjollar ur och att det var bättre när det gick åt helvete 😄😛 Det är som om han ser hela forum som ett stort längsta, eller nåt ånyo. Hatar verkligen dom här hopslagna inläggen.
Neosus Postat 13 augusti 2012 Postat 13 augusti 2012 Vem fan gryr sig? ...eller nej jag menar bryr sig. 😑
Naymari Postat 13 augusti 2012 Postat 13 augusti 2012 Lycka till, Nay! Det gick ju åt helvete. Tåget inställt, ersättningsbussar. Fine tänkte jag. Väntar i 35 minuter, ingen jävla buss i syne. Ringer trafikskolan. Som tur var fick jag den flyttad så jag slapp betala dubbelt. Men det vet inte skånetrafiken. Så jag ska kräma de 600:- ur dem. Åt helvete med all jävla kollektivtrafik. Inte konstigt att man kör bil. Då kommer man ju i alla fall dit man ska.
Neosus Postat 13 augusti 2012 Postat 13 augusti 2012 ...Åt helvete med all jävla kollektivtrafik. Inte konstigt att man kör bil. Då kommer man ju i alla fall dit man ska. jepp 😑
SadamJR Postat 13 augusti 2012 Postat 13 augusti 2012 Åt helvete med all jävla kollektivtrafik. Inte konstigt att man kör bil. Då kommer man ju i alla fall dit man ska. Men du har ju inget körkort.
Neosus Postat 13 augusti 2012 Postat 13 augusti 2012 ...men å andra sidan så har han inget körkort att tappa om han tar bilen ändå. ☺️ *smart*
Naymari Postat 13 augusti 2012 Postat 13 augusti 2012 Men du har ju inget körkort. Juste. Och jag kan ju inte fixa ett heller om jag inte kan ta mig dit. Jag får bli hemma.
Zakyath Postat 13 augusti 2012 Postat 13 augusti 2012 Real estate skulle va bra om dom hade lite bättre melodier. Som det är nu blir det mest ett sound. Nä, om man skulle steka lite korv. Har du hört debussy? Det gick ju åt helvete. Tåget inställt, ersättningsbussar. Fine tänkte jag. Väntar i 35 minuter, ingen jävla buss i syne. Ringer trafikskolan. Som tur var fick jag den flyttad så jag slapp betala dubbelt. Men det vet inte skånetrafiken. Så jag ska kräma de 600:- ur dem. Åt helvete med all jävla kollektivtrafik. Inte konstigt att man kör bil. Då kommer man ju i alla fall dit man ska. Nej, fan vad drygt :S SL är ganska pålitliga, om det är knas kan man ofta få information om det i god tid...
CHAE Postat 13 augusti 2012 Postat 13 augusti 2012 [...]Det är som om han ser hela forum som ett stort längsta, eller nåt ånyo. [...] märkligt är vad det är 😳 Jag vill itne kramas med honom i ett såhär pass tidigt skede 😱 [...] Åt helvete med all jävla kollektivtrafik. Inte konstigt att man kör bil. Då kommer man ju i alla fall dit man ska. There you go! 🥰 Men du har ju inget körkort. ...än. MÄH HÄRREGUUUUUUUUUUU VA MYYYYYSIGT!!!! 😮 :o
SadamJR Postat 13 augusti 2012 Postat 13 augusti 2012 Har du hört debussy? Har du hört satie? det var han som skrev debussys melodier, säjer ryktet.
SadamJR Postat 13 augusti 2012 Postat 13 augusti 2012 Har du lyssnat mer på prefab sprout chae? Är rätt säker på att overkill skulle gilla dom oxå om han gav dom en chans, eller hur?
CHAE Postat 13 augusti 2012 Postat 13 augusti 2012 Har du lyssnat mer på prefab sprout chae? Är rätt säker på att overkill skulle gilla dom oxå om han gav dom en chans, eller hur? Lyssnade på några live-versioner av bl a bonny och en låt till som jag inte minns titeln på nu.. Typ Johnny någonting... Absolut! Jag gillade det tack vare att det var så jälla välproddat. Och stort. Stora mäktiga ljudlandskap is teh grej. Framförallt när de "bara" hade vanlig rock-sättning på bandet. Så producenten måset fan använt varenda millimeter av all spår. Grym vart det i alla fall. Tror fan att overkill skulle gilla det också 🙂
SadamJR Postat 13 augusti 2012 Postat 13 augusti 2012 Absolut! Jag gillade det tack vare att det var så jälla välproddat. Och stort. Stora mäktiga ljudlandskap is teh grej. Framförallt när de "bara" hade vanlig rock-sättning på bandet. Så producenten måset fan använt varenda millimeter av all spår. Grym vart det i alla fall. Dom låtar du har lyssnat på är förmodligen thomas dolby som har proddat.
SadamJR Postat 13 augusti 2012 Postat 13 augusti 2012 Kan behöva lite backup i den där vemimponerarmest-tråden. Vet inte varför jag skrev det där.
Naymari Postat 13 augusti 2012 Postat 13 augusti 2012 Kan inte sluta lyssna på them crooked vultures. Så bra ☺️
Neosus Postat 13 augusti 2012 Postat 13 augusti 2012 Kan behöva lite backup i den där vemimponerarmest-tråden. Vet inte varför jag skrev det där. Sådär ja... ☺️😑
Fidden Postat 13 augusti 2012 Postat 13 augusti 2012 märkligt svaj på ljudet.. undrar om det blev så i bouncen eller om det varit så hela vägen. hej hemmablind. eller snarare hemmadöv.
Zakyath Postat 13 augusti 2012 Postat 13 augusti 2012 Har du hört satie? det var han som skrev debussys melodier, säjer ryktet. Jo. Finner det svårt att tro. Satie skrev ju väldigt simpel och lättillgänglig musik med fokus på melodier, medan Debussy inte var särskilt intresserad av klara melodifraser öht, utan snarare av att skapa en stämning
SadamJR Postat 13 augusti 2012 Postat 13 augusti 2012 Jo. Finner det svårt att tro. Satie skrev ju väldigt simpel och lättillgänglig musik med fokus på melodier, medan Debussy inte var särskilt intresserad av klara melodifraser öht, utan snarare av att skapa en stämning Sanningen var den att han inte kunde komma på några melodier. Det var därför han behövde satie.
CHAE Postat 13 augusti 2012 Postat 13 augusti 2012 Dom låtar du har lyssnat på är förmodligen thomas dolby som har proddat. Måste kolla in fler låtar känner jag. Återigen; ljudlandskapen! Kolalde som sagt på ett live-klipp men såg aldrig vad klaverspelaren hade för grejen. Blir jävligt impad av att de kan få det så jävla stort även på scen. Grymt! Borde även kolal in Dolby och höra vad han gjort utöver Sprout. Kan behöva lite backup i den där vemimponerarmest-tråden. Vet inte varför jag skrev det där. He hee, I'm all over it... 😎 Skriver en roman as we speak 🙂
Recommended Posts