Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 4


Björn Olsberg

Recommended Posts

Annons

edit2: Vill inte att det ska låta käckt, utan mer bara härligt. Typ real estate som jag tjatar om hela tiden. 😛

Real estate skulle va bra om dom hade lite bättre melodier. Som det är nu blir det mest ett sound. Nä, om man skulle steka lite korv.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är den där pluggen bra på allvar? Kostar den något? Kommer av någon anledning att tänka på den där scenen i spanarna där tjejen är kameraövervakad av just spanarna, och får en varning om att det brinner på spisen. När hon kommer tillbaka till telefonen och undrar hur vederbörande kunde veta det får hon svaret, jag hörde hur det fräste, eller nåt.

Nu är kramandet på gång igen... Känns lite obehagligt faktiskt.

Nästan på väg att göra en Valle och mena att allting fjollar ur och att det var bättre när det gick åt helvete 😄😛

Det är som om han ser hela forum som ett stort längsta, eller nåt ånyo.

Hatar verkligen dom här hopslagna inläggen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lycka till, Nay!

Det gick ju åt helvete.

Tåget inställt, ersättningsbussar. Fine tänkte jag. Väntar i 35 minuter, ingen jävla buss i syne. Ringer trafikskolan. Som tur var fick jag den flyttad så jag slapp betala dubbelt. Men det vet inte skånetrafiken. Så jag ska kräma de 600:- ur dem.

Åt helvete med all jävla kollektivtrafik. Inte konstigt att man kör bil. Då kommer man ju i alla fall dit man ska.

Link to comment
Dela på andra sajter

Real estate skulle va bra om dom hade lite bättre melodier. Som det är nu blir det mest ett sound. Nä, om man skulle steka lite korv.

Har du hört debussy?

Det gick ju åt helvete.

Tåget inställt, ersättningsbussar. Fine tänkte jag. Väntar i 35 minuter, ingen jävla buss i syne. Ringer trafikskolan. Som tur var fick jag den flyttad så jag slapp betala dubbelt. Men det vet inte skånetrafiken. Så jag ska kräma de 600:- ur dem.

Åt helvete med all jävla kollektivtrafik. Inte konstigt att man kör bil. Då kommer man ju i alla fall dit man ska.

Nej, fan vad drygt :S SL är ganska pålitliga, om det är knas kan man ofta få information om det i god tid...

Link to comment
Dela på andra sajter

[...]Det är som om han ser hela forum som ett stort längsta, eller nåt ånyo.

[...]

märkligt är vad det är 😳

Jag vill itne kramas med honom i ett såhär pass tidigt skede 😱

[...]

Åt helvete med all jävla kollektivtrafik. Inte konstigt att man kör bil. Då kommer man ju i alla fall dit man ska.

There you go! 🥰

Men du har ju inget körkort.

...än.

542268_10151024982843667_751908032_n.jpg

MÄH HÄRREGUUUUUUUUUUU VA MYYYYYSIGT!!!! 😮 :o

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du lyssnat mer på prefab sprout chae? Är rätt säker på att overkill skulle gilla dom oxå om han gav dom en chans, eller hur?

Lyssnade på några live-versioner av bl a bonny och en låt till som jag inte minns titeln på nu.. Typ Johnny någonting...

Absolut! Jag gillade det tack vare att det var så jälla välproddat. Och stort. Stora mäktiga ljudlandskap is teh grej. Framförallt när de "bara" hade vanlig rock-sättning på bandet. Så producenten måset fan använt varenda millimeter av all spår. Grym vart det i alla fall.

Tror fan att overkill skulle gilla det också 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Absolut! Jag gillade det tack vare att det var så jälla välproddat. Och stort. Stora mäktiga ljudlandskap is teh grej. Framförallt när de "bara" hade vanlig rock-sättning på bandet. Så producenten måset fan använt varenda millimeter av all spår. Grym vart det i alla fall.

Dom låtar du har lyssnat på är förmodligen thomas dolby som har proddat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du hört satie? det var han som skrev debussys melodier, säjer ryktet.

Jo. Finner det svårt att tro. Satie skrev ju väldigt simpel och lättillgänglig musik med fokus på melodier, medan Debussy inte var särskilt intresserad av klara melodifraser öht, utan snarare av att skapa en stämning

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo. Finner det svårt att tro. Satie skrev ju väldigt simpel och lättillgänglig musik med fokus på melodier, medan Debussy inte var särskilt intresserad av klara melodifraser öht, utan snarare av att skapa en stämning

Sanningen var den att han inte kunde komma på några melodier. Det var därför han behövde satie.

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom låtar du har lyssnat på är förmodligen thomas dolby som har proddat.

Måste kolla in fler låtar känner jag. Återigen; ljudlandskapen! Kolalde som sagt på ett live-klipp men såg aldrig vad klaverspelaren hade för grejen. Blir jävligt impad av att de kan få det så jävla stort även på scen. Grymt!

Borde även kolal in Dolby och höra vad han gjort utöver Sprout.

Kan behöva lite backup i den där vemimponerarmest-tråden. Vet inte varför jag skrev det där.

He hee, I'm all over it... 😎 Skriver en roman as we speak 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...