Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 4


Björn Olsberg

Recommended Posts

Annons

Hur tyckte du att det gick då?

Sound sweet, Memphy! 😄

Hade ju varit ball att kika in på dansgolvet. Inte ett ljud medan alla dansar som tossbollar. Bra koncept tho 🙂

😄 Jo, det såg rätt lustigt ut när man tog av sig hörlurarna. xD

Japp, skitbra koncept faktiskt.

Link to comment
Dela på andra sajter

så snabbt kan inte jag spela! men är det inte liite svajigt där i början? 😮

Jao, jag började bli trött i armen. Men jag orkade inte vänta och göra en till tagning. xD

Det där är 90 BPM, och jag kan än så länge få upp just den biten till 96. Jag gjorde det dock enklare för mig själv och sänkte lite grand för videon.

Link to comment
Dela på andra sajter

Största problemet är att när jag har sån fet dist som jag har där så är det jävligt lätt att få med oljud (det finns en del i den inspelningen också). Jag arbetar mycket på att få bort det. Det är nästan lika viktigt som att spela artikulerat, av samma orsaker - alla noter ska höras tydligt.

Men det är på rätt väg. ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

det blir inte mer skonsamt för hand/arm om du håller tummen på en och samma plats bakom halsen? den verkar leva sitt egna lilla liv nu 😄

du och dina ninjfasoner, ok

Jag har ett par ovanor som jag borde arbeta bort, jag vet. xD Jag ska tänka på det, tack. 🙂

jo 🙂 bara att nöta på. själv brukar jag nästan alltid öva med rent ljud, dock..

Jag övar med både och. Rent ljud för artikulation, distat ljud för att lära mig hantera oljudet.

Link to comment
Dela på andra sajter

[...]

Jag övar med både och. Rent ljud för artikulation, distat ljud för att lära mig hantera oljudet.

Fan... Power tip for today på det alltså 😮 Måste fan prova det!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har ett par ovanor som jag borde arbeta bort, jag vet. xD Jag ska tänka på det, tack. 🙂

ja, det är svårt att avvänja sig 🙂 jag brukar aldrig vara särskilt petig med det när jag spelar, men jag spelar väl ganska tekniskt enkla grejer. var mest när jag spelade klassisk gitarr som jag var noga med sånt. men att hålla tummen statisk innebär ju att handen tar mindre stryk, att man får potentiellt ökad räckvidd och potentiellt ökad precision 🙂

Jag övar med både och. Rent ljud för artikulation, distat ljud för att lära mig hantera oljudet.

låter väldigt rimligt

Link to comment
Dela på andra sajter

Satt och spelade gitarr till real estates senaste skiva förut och det ena ledde till det andra. Det är ju synd att man börjar på nått nytt istälet för att göra klart något redan påbörjat, men man får väl vara glad över det som kommer (inget snuskigt nu). Såhär låter dagens projekt iaf.

https://dl.dropbox.com/u/1553236/realestate.mp3

Sen kom jag på att det lät lite som chaes låt... Fast sen fyllde jag ut det och så blev det inte så tydligt (hoppas jag).

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...