Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 4


Björn Olsberg

Recommended Posts

Annons

Var sista Wow-kvällen igår då. Såg först Laleh, som ändå överaskade. Bra musiker med härlig energi och personlighet. Sen Looptroops, som var jävligt feta. 😄

Såg sista låten med Miike Snow, rätt cool. Kraftwerk hade nån form av 3D-koncert där alla hade glasögon men vi pallade typ 2 min eftersom det var så jävla knökat me folk att man höll på att knuffas och tryckas ihjäl. Rätt tråkig musik och artister ändå så. xD

Drog till en klubb som hade Silent Disco i samband med Wow, där alla på ett av dansgolven fick hörlurar där man lyssnade på house, från en DJ. Riktigt ball grej. 😄 KUnde ställa sin egen volym, slapp öronproppar, och kunde lätt prata om man ville, utan att skrika.

På översta våningen var det ett jazz band, riktigt nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fasiken va länge sen man lyssnat på FK!

Hahaha...ha.... 😊

Ja, Freak Kitchen var längesedan man lyssnade på! Såg dem live här i gbg för ett antal år sedan. Fett balla! Trummisen kastade ut en trumpinne som jag fångade. 😄

Mattias IA Eklundh e ju en gud på guran och grymmare sångröst får man leta efter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag jobbade mellan 12 och 06 igår/idag. Med bara en halvtimmes paus

Fyhelvete vad jag ska kränga pengar ur de jävlarna.

gäääsp

Hur tyckte du att det gick då?

Var sista Wow-kvällen igår då. Såg först Laleh, som ändå överaskade. Bra musiker med härlig energi och personlighet. Sen Looptroops, som var jävligt feta. 😄

Såg sista låten med Miike Snow, rätt cool. Kraftwerk hade nån form av 3D-koncert där alla hade glasögon men vi pallade typ 2 min eftersom det var så jävla knökat me folk att man höll på att knuffas och tryckas ihjäl. Rätt tråkig musik och artister ändå så. xD

Drog till en klubb som hade Silent Disco i samband med Wow, där alla på ett av dansgolven fick hörlurar där man lyssnade på house, från en DJ. Riktigt ball grej. 😄 KUnde ställa sin egen volym, slapp öronproppar, och kunde lätt prata om man ville, utan att skrika.

På översta våningen var det ett jazz band, riktigt nice.

Sound sweet, Memphy! 😄

Hade ju varit ball att kika in på dansgolvet. Inte ett ljud medan alla dansar som tossbollar. Bra koncept tho 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur tyckte du att det gick då?

Det gick bra! 🙂 Men aaaaaldelles för pressat schema, för dålig teknik, för lite folk och artister som inte håller tider gjorde det väldigt stressigt. 😱 Vissa artister betedde ju sig som riktiga rövhål när jag och den andra killen gjorde allt i vår makt att få det att fungera med de tillgängliga prylarna. Vi hade ju fått 0 info för att förbereda oss också. Så vi visste inte vad vi skulle koppla/göra förrän bandet kom. (vissa anlände på plats alldelles för sent. Så klagar dem på oss att de inte hinner soundchecka. Well Fuck you too liksom! 😛

Sen efteråt flydde alla arrangörer och ansvariga området som gjorde att vi 3 (2 scentekniker och 1 ljudtekniker) fick rigga ner all scen och teknik helt själva. Därför det tog en sådan jävla tid. 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Sen efteråt flydde alla arrangörer och ansvariga området som gjorde att vi 3 (2 scentekniker och 1 ljudtekniker) fick rigga ner all scen och teknik helt själva. Därför det tog en sådan jävla tid. 😏

Hundår tror jag det kallas. När du blir berömd och rik kommer du att se tillbaka på detta som dom bästa åren i ditt liv.

Link to comment
Dela på andra sajter

och ja, den där mandolinen får jag nog plocka bort, för många citroner... svårt att få till det med en intonering från helvetet.

är inte helt säkert på att gitarrerna är ok heller, av någon anledning stämmer den upp sig lite när man spelat en stund.

Link to comment
Dela på andra sajter

Provlyssnar i vardagsrumsstereon. Fattar inte varför alla fel hörs mycket tydligare där än i monitorerna, ska det inte vara tvärt om? xD

http://www.crumble-zone.com/mp3/Carebears_HisingsbackaEdition.mp3

Grymt. Gillar ljudbilden skarpt. Jävligt bra i slutet på sista refrängen när du köttar och sjunger "i couldn't care less", gåshudstillfälle. Men du har ju missat något av det bästa med "originalet". Såhär borde det låta.

https://dl.dropbox.com/u/1553236/carebears_alltiett.mp3

Link to comment
Dela på andra sajter

Grymt. Gillar ljudbilden skarpt. Jävligt bra i slutet på sista refrängen när du köttar och sjunger "i couldn't care less", gåshudstillfälle. Men du har ju missat något av det bästa med "originalet". Såhär borde det låta.

https://dl.dropbox.com/u/1553236/carebears_alltiett.mp3

hmm, faktiskt ingen dum idé alls att bara ha med pianot på den delen, provade att ha med den hela vägen men då blev det för grötigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...