Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 4


Björn Olsberg

Recommended Posts

Annons

Okej, lyssnade just på "Bonny"... holygodaääääm fakkin crap! Vilket jättelikt ljudlandskap utan att det grötar ihop sig! Måste kolla in den där live-versionen från München också!

Har lyssnat på live-versionen nu; det här var bra som fan!

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

Har slarvläst ikapp lite men att Sadam iallafall börjat spåna så smått är ju askul! 😮 Ang. titlarna; "min tjej är bipolär" lät lite ploj men (och nu bara kastar jag ut det här); låtsas att du bara döper låten till "Bipolär" och förklarar lite runt det (situationer etc) men låter twisten vara att lyssnaren inser att det inte handlar om "berättaren" utan om dennes flickvän.

"När jag ville dö" öppnar ju upp för en hel massa saker; antingen något jävligt mörkt eller "bara" en situation som framkallade känslan "mäh va fan... snälla döda mig någon nu..snälla"; någon som sa eller gjorde något otroligt pinsamt.

Båda är alltså tänkta att va komiska, om det inte framgått tidigare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu får det fan vara nog; nu måste jag lyssna på något med Prefab Sprout... 😮

Varför då plötsligt? Paddy mcaloon är en av de bästa låtskrivarna nånsin. Dessutom är plattorna som är producerade av thomas dolby mästerliga rakt igenom.

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför då plötsligt? Paddy mcaloon är en av de bästa låtskrivarna nånsin. Dessutom är plattorna som är producerade av thomas dolby mästerliga rakt igenom.

Fick ett infall bara 🙂

Bra skit!

Link to comment
Dela på andra sajter

la ett klockspel innan frukosten och grät sedan en skvätt av belåtenhet. Det är ganska skönt att vara världsmästare i sin egen källargång ändå.

Sången och det där gitarrspåret är fortfarande på dagens att-göra lista.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ungefär exakt nästan precis såhär vill jag få saker att låta:

http://www.youtube.com/watch?v=QJuIa3aAVwc

la ett klockspel innan frukosten och grät sedan en skvätt av belåtenhet. Det är ganska skönt att vara världsmästare i sin egen källargång ändå.

Sången och det där gitarrspåret är fortfarande på dagens att-göra lista.

Ska bli intressant att höra sen! Inget piano alls?

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...