CHAE Postat 11 augusti 2012 Postat 11 augusti 2012 Nu får det fan vara nog; nu måste jag lyssna på något med Prefab Sprout... 😮
CHAE Postat 11 augusti 2012 Postat 11 augusti 2012 (redigerat) Okej, lyssnade just på "Bonny"... holygodaääääm fakkin crap! Vilket jättelikt ljudlandskap utan att det grötar ihop sig! Måste kolla in den där live-versionen från München också! Har lyssnat på live-versionen nu; det här var bra som fan! Redigerat 11 augusti 2012 av CHAE
CHAE Postat 11 augusti 2012 Postat 11 augusti 2012 Btw va fan ...Tycker att Ultrasone säljes-tråden tog en obehaglig vändning iom det här... wtf liksom? 😏
SadamJR Postat 11 augusti 2012 Postat 11 augusti 2012 Har slarvläst ikapp lite men att Sadam iallafall börjat spåna så smått är ju askul! 😮 Ang. titlarna; "min tjej är bipolär" lät lite ploj men (och nu bara kastar jag ut det här); låtsas att du bara döper låten till "Bipolär" och förklarar lite runt det (situationer etc) men låter twisten vara att lyssnaren inser att det inte handlar om "berättaren" utan om dennes flickvän. "När jag ville dö" öppnar ju upp för en hel massa saker; antingen något jävligt mörkt eller "bara" en situation som framkallade känslan "mäh va fan... snälla döda mig någon nu..snälla"; någon som sa eller gjorde något otroligt pinsamt. Båda är alltså tänkta att va komiska, om det inte framgått tidigare.
SadamJR Postat 11 augusti 2012 Postat 11 augusti 2012 Nu får det fan vara nog; nu måste jag lyssna på något med Prefab Sprout... 😮 Varför då plötsligt? Paddy mcaloon är en av de bästa låtskrivarna nånsin. Dessutom är plattorna som är producerade av thomas dolby mästerliga rakt igenom.
CHAE Postat 11 augusti 2012 Postat 11 augusti 2012 Båda är alltså tänkta att va komiska, om det inte framgått tidigare. Jaha, det hade jag missat 😑 Jag är redan nyfiken tho
CHAE Postat 11 augusti 2012 Postat 11 augusti 2012 Varför då plötsligt? Paddy mcaloon är en av de bästa låtskrivarna nånsin. Dessutom är plattorna som är producerade av thomas dolby mästerliga rakt igenom. Fick ett infall bara 🙂 Bra skit!
Neosus Postat 11 augusti 2012 Postat 11 augusti 2012 gött müs som man säger på ren svenska... Men vahettere nu ska ja stänga ner. hare! 🙂
Fidden Postat 11 augusti 2012 Postat 11 augusti 2012 aah, bara ett gitarrspår och lite sång kvar, sen är det nog dags för utkast no 1 av denna remaken. men det får bli imorgon. ryggen är ok, men öronen tröttnade xD
Fidden Postat 12 augusti 2012 Postat 12 augusti 2012 eller "bryggaren puttrar fortfarande lite här" kunde jag ju skrivit istället så att det inte såg ut som någon flippat omkring orden i ren ilska.
Fidden Postat 12 augusti 2012 Postat 12 augusti 2012 la ett klockspel innan frukosten och grät sedan en skvätt av belåtenhet. Det är ganska skönt att vara världsmästare i sin egen källargång ändå. Sången och det där gitarrspåret är fortfarande på dagens att-göra lista.
Overkill Postat 12 augusti 2012 Postat 12 augusti 2012 Ungefär exakt nästan precis såhär vill jag få saker att låta: http://www.youtube.com/watch?v=QJuIa3aAVwc la ett klockspel innan frukosten och grät sedan en skvätt av belåtenhet. Det är ganska skönt att vara världsmästare i sin egen källargång ändå. Sången och det där gitarrspåret är fortfarande på dagens att-göra lista. Ska bli intressant att höra sen! Inget piano alls?
Fidden Postat 12 augusti 2012 Postat 12 augusti 2012 Ungefär exakt nästan precis såhär vill jag få saker att låta: http://www.youtube.com/watch?v=QJuIa3aAVwc Ska bli intressant att höra sen! Inget piano alls? NAIN. die glockenspeil ist alles! SCHNELL!
Overkill Postat 12 augusti 2012 Postat 12 augusti 2012 NAIN. die glockenspeil ist alles! SCHNELL! Ännu mer intressant.
Fidden Postat 12 augusti 2012 Postat 12 augusti 2012 eller ja, förutom de 4 gitarrerna och mandolinen och trumman då. och basen. det kommer ligga dubbelkagge och monsterdist på också. refrängen kommer growlas.
Overkill Postat 12 augusti 2012 Postat 12 augusti 2012 eller ja, förutom de 4 gitarrerna och mandolinen och trumman då. och basen. det kommer ligga dubbelkagge och monsterdist på också. refrängen kommer growlas. VILKEN CAREBÄÄÄÄR????
Fidden Postat 12 augusti 2012 Postat 12 augusti 2012 min är laddad med citroner. det är därför den låter lite surt.
CHAE Postat 12 augusti 2012 Postat 12 augusti 2012 min är laddad med citroner. det är därför den låter lite surt.
Recommended Posts