Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 4


Björn Olsberg

Recommended Posts

Annons

Nej. Det är mest för att få in något sångliknande för det blir lite roligare då.

https://dl.dropbox.com/u/1553236/jahaja.mp3

Vet inte alls hur mixen är för bara suttit med lurarna. 😕

Är detta något du gjort själv eller något du laddat ner? Tycker det tar för lång tid innan det hela kommer igång. "Sången" ligger för lågt. Sen förstår jag mej inte på partierna när trummorna/rytmerna försvinner, tycker snarare det borde va mer av dessa. Känns som en blandning mellan rockljud och någon slags nyare "electronicaestetic" som jag inte vet ens om den finns? Rätta mej gärna. Finns det någon genre som detta faller in i, eller är det helt nytt? Vilken publik vänder du dej till?

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej det är lite för tjutigt. Vill ha den grejen arrmässigt så att säga (dvs gitarr med mycket sustain som spelar det som spelas), men kanske går få ihop det bättre med resten.

skulle vara najs med e-bow.

Link to comment
Dela på andra sajter

på rak arm skulle jag säga att de säger för mycket.

sadam, vill du posta texten så kan vi föreslå titlar?

Det är egentligen titeln som är texten här. Det dyker upp en titel som jag sedan dribblar med, ungefär som man joxade med trasan när man spelade boll. Titeln blir någon slags refräng, som jag sedan bygger en text omkring. Tycker att många av låtarna som blir hits idag har anslående titlar, vilket jag tycker att detta är, men de kanske är för annorlunda, vilket alltså är det jag undrar över.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är detta något du gjort själv eller något du laddat ner? Tycker det tar för lång tid innan det hela kommer igång. "Sången" ligger för lågt. Sen förstår jag mej inte på partierna när trummorna/rytmerna försvinner, tycker snarare det borde va mer av dessa. Känns som en blandning mellan rockljud och någon slags nyare "electronicaestetic" som jag inte vet ens om den finns? Rätta mej gärna. Finns det någon genre som detta faller in i, eller är det helt nytt? Vilken publik vänder du dej till?

Det är egengjort. Ja, sången är låg, men till skillnad från mycket annan musik är sången inte det som ska vara i fokus eller bära låten eller så utan är mer tänkt som något lite extra bara. Vet inte om det är så mycket elektronika? Det är väl mer shoegaze/dreampop/indierock i stil med det jag länkat till tidigare. Tror inte "publiken" är så mycket större än längsta. Inte att jag gör den med er i åtanke alltså utan snarare att den nog inte kommer vidare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är egentligen titeln som är texten här. Det dyker upp en titel som jag sedan dribblar med, ungefär som man joxade med trasan när man spelade boll. Titeln blir någon slags refräng, som jag sedan bygger en text omkring. Tycker att många av låtarna som blir hits idag har anslående titlar, vilket jag tycker att detta är, men de kanske är för annorlunda, vilket alltså är det jag undrar över.

svårbedömt när man inte får mycket mer än titeln.

Link to comment
Dela på andra sajter

svårbedömt när man inte får mycket mer än titeln.

för att utveckla det där, så hade det varit helt naturligt med titlarna på något som bob hund eller dingbats gjort med glimten i ögat, men utanför kartan om det vore kent, lundell eller winnerbäck..

Link to comment
Dela på andra sajter

svårbedömt när man inte får mycket mer än titeln.

Ursäkta att jag är tjatig, men det är såna här saker som dyker upp just nu, och det är bara om du, eller dom andra här tycker att dom funkar som titlar eller om dom är för unnliga. Att lägga ut något ytterligare här ligger en bit bort, detta är lite knepigt för mej. Tack för att du tar dej tid dock, så vad tycker du, och ni andra, om titlarna som sådana?

Är det detta som är en ninja, eller har jag missuppfattat?

Link to comment
Dela på andra sajter

Konstiga titlar, vilket är bra om resten av texten grym men bara konstigt om texten är medelmåttig..

Dom är nog lite väl rakt på sak.

Det jag oxå undra är om dom kan väcka uppmärksamhet, om man blir lite nyfiken, eller om man bara avfärdar dom?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hade nog avfärdat dem. För många andra hade det nog väckt uppmärksamhet. Det beror på vilken publik du riktar dig åt.

Det finns ett kommersiellt tänkande bakom detta tror jag. Tror på anslående titlar i sammanhanget, vilket jag tror att detta kanske är.

Link to comment
Dela på andra sajter

Känns lite ploj i mina ögon dom titlarna. Behöver inte vara negativt för det.

Du har helt rätt. Försökte skriva en mer vanlig text, och kom fram till formulering "jag har inget att säja som ni vill höra". Då lägger man antingen av, eller oxå försöker man hitta en annan väg.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du har helt rätt. Försökte skriva en mer vanlig text, och kom fram till formulering "jag har inget att säja som ni vill höra". Då lägger man antingen av, eller oxå försöker man hitta en annan väg.

Det är rätt tänkt tycker jag.

Skriv det man vill skriva eller skriv för att komma igång. I efterhand kan man alltid ändra (om det behövs alltså).

Redigerat av Neosus
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag menar att börja skriva och få igång kreativiteten snarare än att snöa in sig på om vad man ska skriva.

Skriv om en liten snigel om ni vill.

Om ni fattar hur jag menar 😄

Redigerat av Neosus
Link to comment
Dela på andra sajter

jep, många "vanliga" texter är ju just det.. vanliga...

Men känns det inte som om allt har skrivits, och man måste hitta någon slag twist för att nå ut, om man inte är oerhört bra på att skriva dessa "vanliga" texter, vilket jag inte har hört någon på studio forum vara.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...