Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 4


Björn Olsberg

Recommended Posts

Annons

DET REGNAR FORTFARANDE! GRAAAAAAAAHN?! JAG FÖR FAN REPA SNART, SKÄRP DIG! 😠

Mäh! Ska du repa utomhus or wut? XD

* * *

Skönt att man inte har så många online-prülar att uppdatera lösenordet på 😏:rolleyes: F ö är det första gången jag råkade ut för en (förhindrad) mailkonto-kapning 😮 Blir en akffe på det så... 😑

Link to comment
Dela på andra sajter

brukar bara säga att resultatet inte kommer bli bättre än materialet jag har att jobba med. Men samtidigt vill man ju inte torska jobben, så man får trolla med knäna.

I det här fallet lyckades jag få dom att spela in lite kompletterande gitarrer osv, så det är liiite bättre, men det är så mycket som är illa.

Link to comment
Dela på andra sajter

neosusklassicismen

😄

brukar bara säga att resultatet inte kommer bli bättre än materialet jag har att jobba med. Men samtidigt vill man ju inte torska jobben, så man får trolla med knäna.

I det här fallet lyckades jag få dom att spela in lite kompletterande gitarrer osv, så det är liiite bättre, men det är så mycket som är illa.

mjo, knepigt... jobbar du heltid i studio?

Link to comment
Dela på andra sajter

jag borde egentligen mixa brasiliansk garagerock, men det är så dåligt inspelat att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Och dom har redan betalat 😕

Joppigt läge, FSA 😕🙁

neosusklassicismen

😄

brukar bara säga att resultatet inte kommer bli bättre än materialet jag har att jobba med. Men samtidigt vill man ju inte torska jobben, så man får trolla med knäna.

I det här fallet lyckades jag få dom att spela in lite kompletterande gitarrer osv, så det är liiite bättre, men det är så mycket som är illa.

Hur hade du tänkt trolla (no pun intended) den här gången. Bråzzan brukar säga at tdet är svårt att maska vissa grejer (trummor, perkussion etc) medan andra grejer "bara är att lägga om".

Jag brukar lyssna på gamla grejer som jag och kompisen gjorde back in teh day (2005-06) Mycket låter skit men vissa låtar har jag mixat om nu och det låter fortfarande käss men det är hyfsade demogrejer som vi kanske tar upp igen. Jag vet att två låtar måste vi göra eftersom att de är så jefla bra 🥰😄

Link to comment
Dela på andra sajter

fan vad kul. är det inte svårt att få det att gå runt? exakt vilka tjänster är det du utför?

Japp. Just nu har jag en liten paus där jag bygger upp ett nytt kontrollrum bara. Har slängt upp ett provisoriskt mixhörn idag för att inte halka efter alltför mycket dock..

Link to comment
Dela på andra sajter

fan vad kul. är det inte svårt att få det att gå runt? exakt vilka tjänster är det du utför?

Jo, det är svårt som fan. Men jag har nästan inga utgifter. Gratis hyra på studion (mot lite livejobb och annat pill), och hemma splittar jag hyran med min sambo, så jag behöver inte dra in speciellt mycket. Det är ingen lyxtillvaro, men jag slipper gå till kneget iallafall.

Jag spelar in, mixar och mastrar (försöker bli lite skarpare på just masteringen iofs). Hoppar in som livetekniker här och där osv..

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur hade du tänkt trolla (no pun intended) den här gången.

Slate Trigger och sen spelar jag upp deras trummor ute i inspelningsrummet (och spelar in det igen) för att få lite ambience. Dom sket helt i det. Funkar över förväntan. Gitarrerna har dom kompletterat, och basen har jag reampat genom min gamla stärkare, så det funkar väl hyfsat. Dom är iaf rätt nöjda med det lilla jag har skickat över, så det är bra. Men antagligen inget jag kommer skylta med i CV't. hehe

Redigerat av Frekvensspektrumanalysator
Link to comment
Dela på andra sajter

god eftermiddag. här ut i skogen verkar regnet ha släppt.

Utmaningen är ju att hitta grymma band att jobba med. Som tekniker blir man ju aldrig bättre än bandet man arbetar med.

ja absolut. det jag tänkte är mest en diffus idé som kanske kan realiseras om tio år, ingen direkt plan 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan tänka mig t.ex. att det var lättare för bruce swedien att spela in Michael Jackson och hans musiker (på utrustning för miljoner) än vad det är för en normal garagepulare att spela in sin polares orepade thrashmetalgäng som släpar in grejor som knappt funkar och tracka det med ett ljudkort som i bästa fall är halvhyfsat 😉

ja absolut. det jag tänkte är mest en diffus idé som kanske kan realiseras om tio år, ingen direkt plan 😛

Men kör! Tiden går, du har inget att förlora!

Link to comment
Dela på andra sajter

Slate Trigger och sen spelar jag upp deras trummor ute i inspelningsrummet (och spelar in det igen) för att få lite ambience. Dom sket helt i det. Funkar över förväntan. Gitarrerna har dom kompletterat, och basen har jag reampat genom min gamla stärkare, så det funkar väl hyfsat. Dom är iaf rätt nöjda med det lilla jag har skickat över, så det är bra. Men antagligen inget jag kommer skylta med i CV't. hehe

Coolt!

Det där med trum-triggning intresserar mig. Också en sådan där grej (ungefär som stereobreddare) som "alla" verkar använda sig utav 😕 Fast iofs; det vore ball att lära sig att programmera trummor. Vill ju gärna utnyttja mitt EZ (med ett gäng kits) som jag investerat i på ett bra sätt. Re-amping har jag provat några gånger men i nuläget känns det lite overkill för min egen del.

God eftermiddag förresten. Regnigt idag. Och åskigt.

HEJ FIDDEN! 😄

[...] Som tekniker blir man ju aldrig bättre än bandet man arbetar med.

True dat 😑

Link to comment
Dela på andra sajter

MEN de va då fasiken vad det REGNAR!! 😠😱

Så går det när man utropar sig till Gud... 😛😄

Här är det toppenväder 🙂😛😉😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...