Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 4


Björn Olsberg

Recommended Posts

Fick ett mail tidigare idag om att någon försökt att bryta sig in i min mailbox. Kände mig tvingad att byta lösenord just in case.

Vardagen och världen känns helt plötsligt inte lika säker längre 🙁

Mvh

Lessän hest

Det där har hänt mig också - Gmail varnade mig för att någon med IP-nummer lokaliserat i London hade loggat in på mitt email-konto. 😱 Bytte lösenord direkt.

Errr...dessvärre inte, Micke 😕😱

🙁 :(

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det där har hänt mig också - Gmail varnade mig för att någon med IP-nummer lokaliserat i London hade loggat in på mitt email-konto. 😱 Bytte lösenord direkt.

🙁 :(

Scary ju 😱

Enligt Gmail-crewet så var det ett försök från någon i Kina ( 😳 )Det hade tydligen inte lyckats men jag bytte direkt.

🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du samma lösenord till andra tjänster? Byt där också. Jag hade samma lösenord till alla online-tjänster, och bytte dom alla. Numera har jag två stycken lösenord som jag använder till allting.

Redan gjort. Thänx tho

Link to comment
Dela på andra sajter

Snubblade av en händelse in på spaceman's tråd. Petter Fahlström (som nämns i artikeln) pluggade jag ihop med i Norpan. Han var inte omtyckt.

Det var inte jag heller iofs 😛

Dagens värdelöst vetande... från mig till er 🙂

edith: shit vad mycket savt- och meningsbyggnadsfel jag hade på bara 3-4 rader 😆

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

Savtfel 😠 Gotta hate 'em.

Ro hit med lite vitrysk Jäger-bitch slap ( 😛 ) så blir man som folk igen 😠

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

[...] Det är vitrysk Jäger. *bitchslap*

[...]

😛

Tyckte också att det var lite "meh" på det först men FSA tänker på ett helt annat plan än oss andra 😑😄

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

Vi ska åt Norpan i helgen. Funtar på att höra med någon om vad ett inbyte av en Bigsby-moddad Ibanez halv-acke skulle gå på. Är lite sugen på den här:

49708774-260x260-0-0_Ibanez+Ibanez+AF75BS.jpg

En AS75... Hollow body. Kunde ju vara ball att lägga as73:an i mellanskillnad, liksom 🙂😱

🥰

Nu har det stått sitll i över 24h. Vad fan sysslar tyskland med?

Jag gillar inte tyskland. Hade fan gått fortare att åka ner och slå dem i pannan och tagit med mig det hem. 😠

IIIIIIIIH MICKEH!!!!! 🥰 :wub: 🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

🥰

Nu har det stått sitll i över 24h. Vad fan sysslar tyskland med?

Jag gillar inte tyskland. Hade fan gått fortare att åka ner och slå dem i pannan och tagit med mig det hem. 😠

IIIIIIIIH MICKEH!!!!! 🥰 :wub: 🥰

Iofs har också varit med om det där; det behöver ju itne stå still men det kan ju vara så att fraktinfon är seg på att uppdateras eller så? 😕

mmm, jag vet; det är en fining till gura. Lirar den lika bra så överväger jag ett köp/inbyte-deal 😎

Hell yeah, micke rockar röven av både sig själv och alla andra 🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

Iofs har också varit med om det där; det behöver ju itne stå still men det kan ju vara så att fraktinfon är seg på att uppdateras eller så? 😕

mmm, jag vet; det är en fining till gura. Lirar den lika bra så överväger jag ett köp/inbyte-deal 😎

Hell yeah, micke rockar röven av både sig själv och alla andra 🥰

Jag vet inte. Ska dem ha ett trackingsystem får det ju fan funka. Båten kanske gått på grund? 😱 Jag är så inte tålmodig när det kommer till sånthär. Speciellt inte när det strulat förut. 😠

Mjo, det tror jag. det ser fint ut! 🙂 Aldrig tänkt på ibanez semi akkar. De ska jag kika mi på 🙂

Mickeh är kung! Ser ut som att guran sitter lite för lågt ner though 😱 But it's ME(n)TAL! \m/ 😠

Är det din JVM btw mickeh? 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Men vad ni håller på, jag rodnar. 😊

Jag gillar att ha gitarren långt ner, det känns betydligt mer naturligt att ha högerarmen rak snarare än böjd som den måste vara om gitarren sitter högre upp.

Och det där är min Schecter. Jennifer. 🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

Men vad ni håller på, jag rodnar. 😊

Jag gillar att ha gitarren långt ner, det känns betydligt mer naturligt att ha högerarmen rak snarare än böjd som den måste vara om gitarren sitter högre upp.

Och det där är min Schecter. Jennifer. 🥰

Jag har insett att ju äldre jag blivit desto högra åker guran upp. Hade den aslångt ner i tonåren men numera sitter alla gitarrer typ över diafragman. Har bäst kontroll då.

Jag vet inte. Ska dem ha ett trackingsystem får det ju fan funka. Båten kanske gått på grund? 😱 Jag är så inte tålmodig när det kommer till sånthär. Speciellt inte när det strulat förut. 😠

Mjo, det tror jag. det ser fint ut! 🙂 Aldrig tänkt på ibanez semi akkar. De ska jag kika mi på 🙂

Mjo, ett trackingsystem borde ju fungera men men...

gör det, imo är de svinbra 🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom det är någorlunda relaterat till bilden. xD

Vad är det för fel på min mage idag? Jag skiter like there's no tomorrow. Typ en gång i timmen. Påminner lite om nervös-magen jag brukade ha, men vet inte riktigt vad jag skulle vara nervös över bara.

Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom det är någorlunda relaterat till bilden. xD

Vad är det för fel på min mage idag? Jag skiter like there's no tomorrow. Typ en gång i timmen. Påminner lite om nervös-magen jag brukade ha, men vet inte riktigt vad jag skulle vara nervös över bara.

Ätit något olämpligt? 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Den här gillar jag asmycket! Micke lirar som en gud! 🥰

http://youtu.be/3FQsUbX9Pp0

Tja Grahn! 😄

Kanske för mycket godis/chips/öl? [...]

Eller kanske åskan? 😮😛

HOLY CRAP, det åskar typ PRECIS ovanför mig! Det låter som hela helvetet! 😱

Coooolt ju! 🥰

🥰

Men jag menade JVM :en. Stärkaren 😛

Näää vänta här nu Micke kör väl med multi-effekt-pedalbricka? 😕 Eller var det inte så? 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Han spelar på en JVM i videon 😱

Jaså jaha.. Har bara för mig att vi hade en diskussionen gång och då sa någon (grahn?) att "annars så gör man som mickeh och har ingen stärk alls utan kör allt genom multi-effekten" Slut på det fira citatet

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaså jaha.. Har bara för mig att vi hade en diskussionen gång och då sa någon (grahn?) att "annars så gör man som mickeh och har ingen stärk alls utan kör allt genom multi-effekten" Slut på det fira citatet

Alltså, det där beror lite på spelstället. Ibland funkar det bättre att köra multieffekten genom PA:t, ibland bättre genom stärkaren.

Men ALLA mina ljud kommer iallafall ifrån multieffekten.

Link to comment
Dela på andra sajter

I'm scared, hold me. 🙁

Jaså jaha.. Har bara för mig att vi hade en diskussionen gång och då sa någon (grahn?) att "annars så gör man som mickeh och har ingen stärk alls utan kör allt genom multi-effekten" Slut på det fira citatet

AHAAA! Då hade jag inte så fel ändå. Fick iofs för mig att du körde BOSS:en rakt in i PA:t. My bad... 😑

Jupp, läste PRS istället för JVM av nån anledning. Min multieffekt BOSS GT-8 gick in i en clean kanal på JVM:en.

I'm scared, hold me. 🙁

🥰

Alltså, det där beror lite på spelstället. Ibland funkar det bättre att köra multieffekten genom PA:t, ibland bättre genom stärkaren.

Men ALLA mina ljud kommer iallafall ifrån multieffekten.

Vi skrev just om varandra ☺️😑

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...