Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 4


Björn Olsberg

Recommended Posts

Annons

Pågar, jag tänker göra en Laxen och ta en paus från längsta på obestämd tid. Behöver tiden till andra grejer såatte.

Ha det fortsatt trevligt. 😑

Haregott Chae, Grahn, Saddam, Pazo, Killis, Saddam, debatt, Dingis, Fidden, Slejj, Pico, Mickeh, Naymari, Loopis! 🤪😄

🥰

/Memphan

Simma lugnt!

Hare! 🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

men åååh.

nu ska inte brorsan hänga med på nyårstraditionen som vi startade förra året... nu kommer jag ju känna mig helt lost bland hans polare xD

nu tvingas jag ju nästan haka på kräftskivan nästa helg, annars blir det ju helkonstigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite dålig simultanförmåga på en del håll.

Jepp här bl a ☺️

* * *

Fika kaffe och Ballerina då'rå såatteeeeeh 😑

edith: men va i helvete...Jag glömemr jämt bort de där sammanslagningarna 😏

* * *

Jag har bott i Oskarshamn 😮

edith #2: savtfel 😮 men palla orka... 😛

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

men åååh.

nu ska inte brorsan hänga med på nyårstraditionen som vi startade förra året... nu kommer jag ju känna mig helt lost bland hans polare xD

nu tvingas jag ju nästan haka på kräftskivan nästa helg, annars blir det ju helkonstigt.

Kräftskiva nu??

Link to comment
Dela på andra sajter

Pågar, jag tänker göra en Laxen och ta en paus från längsta på obestämd tid. Behöver tiden till andra grejer såatte.

Ha det fortsatt trevligt. 😑

Haregott Chae, Grahn, Saddam, Pazo, Killis, Saddam, debatt, Dingis, Fidden, Slejj, Pico, Mickeh, Naymari, Loopis! 🤪😄

🥰

/Memphan

Saddam ska tydligen ha det dubbelt så bra! Va gott!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu handlar Uppdrag Granskning tydligen om IFK Göteborgs nya sponsor, Prioritet Finans.

Det är ett företag som köper obetalda fakturor, ger deras kund betalt och tar in fakturabeloppen själva. Rätt käck tjänst. Undrar bara hur det går till i praktiken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag förklarade ju det förra gången.

Det blir billgare att "bo" på två ställen.

Du sa att du kunde göra avdrag om du hade en lokal utanför lägenheten om jag minns rätt, men du kan väl inte dra av lika mycket, eller mer, än den faktiska kostnaden. Nu är det snart bron. Fortsätter du att följa?

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu handlar Uppdrag Granskning tydligen om IFK Göteborgs nya sponsor, Prioritet Finans.

Det är ett företag som köper obetalda fakturor, ger deras kund betalt och tar in fakturabeloppen själva. Rätt käck tjänst. Undrar bara hur det går till i praktiken.

Tittar du inte på foppollen? 😕

(Enligt källor ska det visar foppoll på TV nu. Vilken ligamatch har jag dock ingen aning om 😳 )

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu handlar Uppdrag Granskning tydligen om IFK Göteborgs nya sponsor, Prioritet Finans.

Det är ett företag som köper obetalda fakturor, ger deras kund betalt och tar in fakturabeloppen själva. Rätt käck tjänst. Undrar bara hur det går till i praktiken.

batface.jpg?w=384&h=278

Link to comment
Dela på andra sajter

Tittar du inte på foppollen? 😕

(Enligt källor ska det visar foppoll på TV nu. Vilken ligamatch har jag dock ingen aning om 😳 )

Nej, jag sitter ju och skriver här hela tiden. Multikapacitet NOLL - jag e väl inget fruntimmer heller... 😆

Såg förut ingen match i tv-tablåerna.

Förresten ska jag se Bron snart.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du sa att du kunde göra avdrag om du hade en lokal utanför lägenheten om jag minns rätt, men du kan väl inte dra av lika mycket, eller mer, än den faktiska kostnaden. Nu är det snart bron. Fortsätter du att följa?

Ja, men att kunna dra av den faktiska kostnaden för lokal för företagsverksamhet är ju bättre än att inte alls kunna dra av kostnaden för lokal för företagsverksamhet, eller hur? Jag kan inte dra av någon kostnad alls för företagsverksamhet i bostaden, för de kraven har höjts orimligt på senare år. Man får definitivt inte vistas i det rummet i andra sammanhang i så fall t.ex. Jag hade ju inte tänkt att bluffa. Jag tror man kan dra av hela kostnaden för lokal för företagsverksamhet.

Dessutom kan man inte få bostadsbidrag om man har näringsverksamhet i bostaden, eftersom sådant ges enbart för bostad - och ej för företagsverksamhet, därav namnet. Eventuellt kan jag få bostadsbidrag, pratade kort med FK. Dessutom är det mysigt att kunna ha ett rum i ett stort kontorshotell tillsammans med femtio andra företag och få sekreterartjänster, försäkring, tillgång till kopiator, fax, telefon, larm, cateringsservice etc - väldigt smidigt. Kan hålla på och lista säkert tio goda skäl till, men nu ska jag se tv...

🙂

Redigerat av debatt
Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)

Sprang du?

Nä jag var på väg hem när jag var ute. 😄

Jag har möblerat om i studion och det blev jättemysigt. 🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, jag sitter ju och skriver här hela tiden. Multikapacitet NOLL - jag e väl inget fruntimmer heller... 😆

Såg förut ingen match i tv-tablåerna.

Förresten ska jag se Bron snart.

okej 😑

* * *

Nu ska jag gå ut och promenera.

Herrå, he dah, ha deh, hare 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bara för att reportern Daniel och möjligen gatuhorans bror verkar mest skumma i Bron, så tror jag det är någon helt annan - jag tror Daniel-reporterns hatobjekt är en av dem...

som det kan va.

"I'm already bored and confused"

qwqfjjyxxbmp5l1adxku.jpg

😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)

Fasiken va gott!

En mysig studio vill jag oxå ha 🙁

Belysningen är viktig.

Har du funderat på hur du vill ljussätta studion?

Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)

Nä jag har inte brytt mig om det. Kan int sitta och greja där jag bor nu.. cray.gif

Nå?

Redigerat av Analogfreak
Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...