Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 4


Björn Olsberg

Recommended Posts

Jag hade ingen aning om att varje författare av praktiska skäl måste ha ett eget företag registrerat och aktivt för att kunna åka på signeringsturné, biblioteksbesök, författarkonferenser m.m. Jag undrar vad Jan Gullous företag heter. Såg ni förresten specialen på tv igår om honom? Han fick alla recensioner hemsända till sig från någon, förmodligen någon på förlaget. Sedan la han positiva och negativa recensioner i olika högar och läste dem alla.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Eller också skiter jag i det. Jag har ju redan varit på både Netto och Lidl. Såå extremt kul är det ju inte att gå och handla. Särskilt inte med en klen rygg och med True Talent på gång inom 20 minuter. Dessutom är ju bröden förmodligen slut på Willys nu. De plockar upp nya imorgon förmiddag - bättre att gå dit då.

🙂

Det är bron oxå. Undrar om det är vanlig aspergers polisen har?

Link to comment
Dela på andra sajter

Igår gick den inte in. Har en ny idag. Särskilt säker känns den dock inte. Oskarshamn ligger redan under.

Hittade inte Osakrshamn på sv spels sida nu. Men det beror ju på att inlämningstiden gått ut för den kom jag på...

Text-tv på Nätet säger dock: ingenting... hittar inte matchen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gör ingenting! 😑

Det är i princip omöjligt att göra ingenting. Om du sitter still så tittar du på något. Om du blundar så andas du iallfall. Om du slutar andas så sitter du fortfarande. Om du dör så gör du ju precis just det också.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är bron oxå. Undrar om det är vanlig aspergers polisen har?

Jag vet inte. Jag känner inte någon med det och har nog aldrig råkat på någon med det heller.

Eller så har jag det utan att veta om det. Hon verkar inte socialt involverat i sammanhanget

skulle jag vilja säga, det är min bedömning. Är det Aspergers då? Hon verkar inte känna

nånting. Verkar vara en farlig person alltså.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är i princip omöjligt att göra ingenting. Om du sitter still så tittar du på något. Om du blundar så andas du iallfall. Om du slutar andas så sitter du fortfarande. Om du dör så gör du ju precis just det också.

Shiiiit Memphy, du är klok som en bok 😮

Link to comment
Dela på andra sajter

Och när det kånkar så blir det Företag Två 😑

Kånkar? Nej, jag ska inte starta en flyttfirma.

Menar du konkurs så är det omöjligt. Det kan man

bara gå i om man lever över sina tillgångar. Min

affärsidé är inga utgifter bara inkomster.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ullas Bak AB

Företaget

Rubbet ab, om det är ett ab.

AB väntar jag nog med, om det ens någonsin skulle finnas någon fördel med det.

Men Ullas Bak, Företaget och Rubbet är förslagen hittills. Ullas Bak antyder

att det är ett bageri, Företaget är rätt bra - lite typiskt mig, Rubbet är

också bra, särskilt om man är lite allt-i-allo, eller iaf allt-i-allo inom

en viss bransch. Tilläggsnamn som "böcker" skulle passa då kanske?

Rubbet Böcker

Eller Rubbade Böcker...

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är i princip omöjligt att göra ingenting. Om du sitter still så tittar du på något. Om du blundar så andas du iallfall. Om du slutar andas så sitter du fortfarande. Om du dör så gör du ju precis just det också.

Lustigt att han kan skriva inlägg när han uppenbarligen är död.

Link to comment
Dela på andra sajter

I övrigt skulle man göra en James Caan. Såg ni dokumentära inslaget om honom, investeraren?

220px-James_Caan_%28entrepreneur%29.jpg

Han startade sitt första egna företag i en städskrubb på 2 kvm(!) utan fönster naturligtvis, på Pall Mall, den fina gatan i London. Han kunde inte med att ta emot klienterna där (de fick inte plats på 2 kvm), så han mötte dem i loungen vid entrén och sa att "alla konferensrum var upptagna" och gick till cafét med dem och diskuterade istället. Det viktiga för framgång inom den branschen - rekryteringar och headhuntung - visade sig vara en fin adress. Rätt sjukt! 😄

Såg ett kontorsrum på Kungsgatan på 1 kvm igår. 😆😳

Allvarligt talat...

Link to comment
Dela på andra sajter

Pågar, jag tänker göra en Laxen och ta en paus från längsta på obestämd tid. Behöver tiden till andra grejer såatte.

Ha det fortsatt trevligt. 😑

Haregott Chae, Grahn, Saddam, Pazo, Killis, Saddam, debatt, Dingis, Fidden, Slejj, Pico, Mickeh, Naymari, Loopis! 🤪😄

🥰

/Memphan

Link to comment
Dela på andra sajter

Pågar, jag tänker göra en Laxen och ta en paus från längsta på obestämd tid. Behöver tiden till andra grejer såatte.

Ha det fortsatt trevligt. 😑

Haregott Chae, Grahn, Saddam, Pazo, Killis, Saddam, debatt, Dingis, Fidden, Slejj, Pico, Mickeh, Naymari, Loopis! 🤪😄

🥰

/Memphan

Hare, Memphomanen i Gamlestaden!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...