Neosus Postat 6 augusti 2012 Postat 6 augusti 2012 (redigerat) den här brukar valle förespråka. funkar bra. gratis dessutom: http://www.simulanal...guitarsuite.htm Exakt! Fast det var bara för PC ja... Redigerat 6 augusti 2012 av Neosus
Naymari Postat 6 augusti 2012 Postat 6 augusti 2012 Ja men det är ju ungefär lika vagt som att säga "använd lite effekter". Säg vad nån heter! Och ja. Guitar rig använder jag. Finns gratis bantad version på naive instruments hemsida. Coolt! 🙂
slejnard Postat 6 augusti 2012 Postat 6 augusti 2012 Ja men det är ju ungefär lika vagt som att säga "använd lite effekter". Säg vad nån heter! Och ja. köp min pocketpod. används aldrig. 600:-?
Micke H Postat 6 augusti 2012 Postat 6 augusti 2012 Till skivan: A Life Sentence Music by: M. Hasselqvist and Arcane Reality Lyrics by: H. Nilsson Frustrate Music by: M. Hasselqvist and Arcane Reality Lyrics by: K. Klingholm and H. Nilsson Shallow Graves Music by: Arcane Reality Lyrics by: H. Nilsson Guernica Music by: Arcane Reality Lyrics by: H. Nilsson and I. Garcia Through the Veils of a Fever Music by: M. Hasselqvist and Arcane Reality Lyrics by: H. Nilsson Monodream Music by: M. Hasselqvist and Arcane Reality Lyrics by: G. Grigoriadis Beyond the Sea Music by: A. Berg and Arcane Reality Lyrics by: I. Garcia and G. Grigoriadis Disillusioned Soldier Music by: M. Hasselqvist and Arcane Reality Lyrics by: I. Garcia and G. Grigoriadis
Overkill Postat 6 augusti 2012 Postat 6 augusti 2012 Guitar rig använder jag. Finns gratis bantad version på naive instruments hemsida. Coolt! 🙂 Jag har den, och testade lite dom stärkarna i fullversionen i demoläget och det blir så grötigt och distigt och sådär. Men om man rattar det själv så kanske det blir bättre?
Neosus Postat 6 augusti 2012 Postat 6 augusti 2012 Här är för mac Gratis! http://www.audiffex.com/EN/amplion/444/amplion-free.html
slejnard Postat 6 augusti 2012 Postat 6 augusti 2012 ojdå nypriset har visst sänkts. 740:- hos thomann. då behåller jag den.
Micke H Postat 6 augusti 2012 Postat 6 augusti 2012 (redigerat) Vi använder Amplitube när vi spelar in till skivan. Det är självklart bara till för lyssningen, vi kommer ju reampa ljudet senare. Men Amplitube låter riktigt jäkla bra faktiskt. EDIT: Fast det är förstås bara metal-ljuden som jag kan säga låter bra. Men jag vet att det har typ tusen inställningar. Redigerat 6 augusti 2012 av Micke H
Naymari Postat 6 augusti 2012 Postat 6 augusti 2012 Här är för mac Gratis! http://www.audiffex.com/EN/amplion/444/amplion-free.html Bra! Laddas ner NU! 😠
Overkill Postat 6 augusti 2012 Postat 6 augusti 2012 köp min pocketpod. används aldrig. 600:-? Hmm, kanske nån gång i framtiden om du har kvar den och jag inte får till nått. Ska köpa monitorer och ljudkort först 😱 Till skivan: Vad innebär "M. Hasselqvist and Arcane Reality"? Är inte du med i bandet?
slejnard Postat 6 augusti 2012 Postat 6 augusti 2012 Till skivan: coolt! du gör mestadels av låtarna. 😎
Micke H Postat 6 augusti 2012 Postat 6 augusti 2012 Vad innebär "M. Hasselqvist and Arcane Reality"? Är inte du med i bandet? coolt! du gör mestadels av låtarna. 😎 Jooo, jag är med i bandet. Men på dom låtarna där det står mitt namn på det viset så är det jag som gjort typ 90% av allt låtskrivande, så vi ville markera ut det på något vis. Det var faktiskt inte ens mitt förslag. ^^
Overkill Postat 6 augusti 2012 Postat 6 augusti 2012 @överdöd: är gitarren stämd? Nja, jag stämde den i början lite på känn, men jag försökte mest undersöka om det gick att få till något göttigt ljud så jag orkade inte bry mig så mycket om det sen senare. Jooo, jag är med i bandet. Men på dom låtarna där det står mitt namn på det viset så är det jag som gjort typ 90% av allt låtskrivande, så vi ville markera ut det på något vis. Det var faktiskt inte ens mitt förslag. ^^ Jag skojade lite bara. Tycker det är en snygg lösning, då lämnas ingen ute samtidigt som den som ska ha mest cred får det.
Naymari Postat 6 augusti 2012 Postat 6 augusti 2012 Jooo, jag är med i bandet. Men på dom låtarna där det står mitt namn på det viset så är det jag som gjort typ 90% av allt låtskrivande, så vi ville markera ut det på något vis. Det var faktiskt inte ens mitt förslag. ^^ You need you'r thunder gurl!
Overkill Postat 6 augusti 2012 Postat 6 augusti 2012 Bra! Laddas ner NU! 😠 Najs! Men har ju ML... Hade du också det?
Micke H Postat 6 augusti 2012 Postat 6 augusti 2012 Jag skojade lite bara. Tycker det är en snygg lösning, då lämnas ingen ute samtidigt som den som ska ha mest cred får det. Thänks, det var lite det som var tanken. I alla våra låtar är ju alla inblandade på ett eller annat vis. Dom låtar där det bara står "Arcane Reality", där har vi skrivit den tillsammans i replokalen. Fast ska man vara ärlig så är det fortfarande jag som skriver dom flesta riffen även i dom fallen. xD
Naymari Postat 6 augusti 2012 Postat 6 augusti 2012 Najs! Men har ju ML... Hade du också det? Jag är kvar på snöleoparden 😑
Micke H Postat 6 augusti 2012 Postat 6 augusti 2012 Najs! Men har ju ML... Hade du också det? Kan rekommendera att du kikar på AmpliTube. Har det till och med till iPhonen. xD
Neosus Postat 6 augusti 2012 Postat 6 augusti 2012 Bra! Laddas ner NU! 😠 Fast det är en Hi-Gain kanske inte är nått att ha... 😱
Overkill Postat 6 augusti 2012 Postat 6 augusti 2012 Alltså det är ju typ billigare köpa sig ett liv än att köpa pluggar.
Micke H Postat 6 augusti 2012 Postat 6 augusti 2012 Kan det sluta regna så jag kan kila tillbaka till morsan snart och kolla så katterna lever??
Naymari Postat 6 augusti 2012 Postat 6 augusti 2012 Fast det är en Hi-Gain kanske inte är nått att ha... 😱 Jaha 😱
slejnard Postat 6 augusti 2012 Postat 6 augusti 2012 Kan det sluta regna så jag kan kila tillbaka till morsan snart och kolla så katterna lever??
SadamJR Postat 6 augusti 2012 Postat 6 augusti 2012 Kan det sluta regna så jag kan kila tillbaka till morsan snart och kolla så katterna lever?? Syrrans mellangrabb har köpt sej en katt som är tolv veckor. Det var rätt kul att se när den fräste åt syrrans rhodesian ridgeback på 45 kg. Den gick dessutom fram och drack ur jyckens vattenskål.
Neosus Postat 6 augusti 2012 Postat 6 augusti 2012 (redigerat) Här är en annan för mac. Om det fonkar har jag då ingen aning om 😱 Finns alldeles för mycket pluggar men här är en iallafall... såatte http://lepouplugins....th-new-gui.html Men kan tänka mig att man kan få till sjyssta clean ljud med en sån. Eller typ fender twin eller vox ac eller nått.. Hajjar ni? 😄 Redigerat 6 augusti 2012 av Neosus
Naymari Postat 6 augusti 2012 Postat 6 augusti 2012 Hatar att majoriteten av gratispluggar är bara vst och Au. Nästan bud på att skaffa logic som sekundär program. Men det har jag inte råd till 😠
Recommended Posts