Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 4


Björn Olsberg

Recommended Posts

Annons

Till skivan:

A Life Sentence

Music by: M. Hasselqvist and Arcane Reality

Lyrics by: H. Nilsson

Frustrate

Music by: M. Hasselqvist and Arcane Reality

Lyrics by: K. Klingholm and H. Nilsson

Shallow Graves

Music by: Arcane Reality

Lyrics by: H. Nilsson

Guernica

Music by: Arcane Reality

Lyrics by: H. Nilsson and I. Garcia

Through the Veils of a Fever

Music by: M. Hasselqvist and Arcane Reality

Lyrics by: H. Nilsson

Monodream

Music by: M. Hasselqvist and Arcane Reality

Lyrics by: G. Grigoriadis

Beyond the Sea

Music by: A. Berg and Arcane Reality

Lyrics by: I. Garcia and G. Grigoriadis

Disillusioned Soldier

Music by: M. Hasselqvist and Arcane Reality

Lyrics by: I. Garcia and G. Grigoriadis

Link to comment
Dela på andra sajter

Guitar rig använder jag. Finns gratis bantad version på naive instruments hemsida.

Coolt! 🙂

Jag har den, och testade lite dom stärkarna i fullversionen i demoläget och det blir så grötigt och distigt och sådär. Men om man rattar det själv så kanske det blir bättre?

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi använder Amplitube när vi spelar in till skivan. Det är självklart bara till för lyssningen, vi kommer ju reampa ljudet senare. Men Amplitube låter riktigt jäkla bra faktiskt.

EDIT: Fast det är förstås bara metal-ljuden som jag kan säga låter bra. Men jag vet att det har typ tusen inställningar.

Redigerat av Micke H
Link to comment
Dela på andra sajter

köp min pocketpod. används aldrig. 600:-?

Hmm, kanske nån gång i framtiden om du har kvar den och jag inte får till nått. Ska köpa monitorer och ljudkort först 😱

Till skivan:

Vad innebär "M. Hasselqvist and Arcane Reality"? Är inte du med i bandet?

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad innebär "M. Hasselqvist and Arcane Reality"? Är inte du med i bandet?

coolt! du gör mestadels av låtarna. 😎

Jooo, jag är med i bandet. Men på dom låtarna där det står mitt namn på det viset så är det jag som gjort typ 90% av allt låtskrivande, så vi ville markera ut det på något vis. Det var faktiskt inte ens mitt förslag. ^^

Link to comment
Dela på andra sajter

@överdöd: är gitarren stämd?

Nja, jag stämde den i början lite på känn, men jag försökte mest undersöka om det gick att få till något göttigt ljud så jag orkade inte bry mig så mycket om det sen senare.

Jooo, jag är med i bandet. Men på dom låtarna där det står mitt namn på det viset så är det jag som gjort typ 90% av allt låtskrivande, så vi ville markera ut det på något vis. Det var faktiskt inte ens mitt förslag. ^^

Jag skojade lite bara. Tycker det är en snygg lösning, då lämnas ingen ute samtidigt som den som ska ha mest cred får det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jooo, jag är med i bandet. Men på dom låtarna där det står mitt namn på det viset så är det jag som gjort typ 90% av allt låtskrivande, så vi ville markera ut det på något vis. Det var faktiskt inte ens mitt förslag. ^^

You need you'r thunder gurl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skojade lite bara. Tycker det är en snygg lösning, då lämnas ingen ute samtidigt som den som ska ha mest cred får det.

Thänks, det var lite det som var tanken. I alla våra låtar är ju alla inblandade på ett eller annat vis.

Dom låtar där det bara står "Arcane Reality", där har vi skrivit den tillsammans i replokalen. Fast ska man vara ärlig så är det fortfarande jag som skriver dom flesta riffen även i dom fallen. xD

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan det sluta regna så jag kan kila tillbaka till morsan snart och kolla så katterna lever??

Syrrans mellangrabb har köpt sej en katt som är tolv veckor. Det var rätt kul att se när den fräste åt syrrans rhodesian ridgeback på 45 kg. Den gick dessutom fram och drack ur jyckens vattenskål.

Link to comment
Dela på andra sajter

Här är en annan för mac. Om det fonkar har jag då ingen aning om 😱

Finns alldeles för mycket pluggar men här är en iallafall... såatte

http://lepouplugins....th-new-gui.html

Men kan tänka mig att man kan få till sjyssta clean ljud med en sån. Eller typ fender twin eller vox ac eller nått..

Hajjar ni? 😄

Redigerat av Neosus
Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...