Pico Postat 6 augusti 2012 Postat 6 augusti 2012 Men det var väl ändå lite taskigt där mot sikmar 12 år. Möjligen taskigt överhuvudtaget.
Linus Postat 6 augusti 2012 Postat 6 augusti 2012 Hur spelar man in lajnad gitarr så det låter bra? 😠 Beror på gitarren iofs. Vissa gitarrer låter bra lajnade, vissa låter bara piezo.
Zakyath Postat 6 augusti 2012 Postat 6 augusti 2012 Hur spelar man in lajnad gitarr så det låter bra? 😠 Linein stället väl väldigt höga krav på instrumentet?
Neosus Postat 6 augusti 2012 Postat 6 augusti 2012 Jag hade en washburn acke som lät riktigt bra lajnad men svårspelad. Dyr varen satte så jag sålde den billigt Jåh! de va en töcken däringa jumbojambo mambogitarr.
slejnard Postat 6 augusti 2012 Postat 6 augusti 2012 men testa att sänk outputvolymen. å lägg på reverb å middle! jag mickar alltid akken vid inspelning å sen har jag en bra lineoutmik monterad i ljudhålet live. Jag hade en washburn acke som lät riktigt bra lajnad men svårspelad. Dyr varen satte så jag sålde den billigt Jåh! de va en töcken däringa jumbojambo mambogitarr. schu 😑
Zakyath Postat 6 augusti 2012 Postat 6 augusti 2012 Jag fick spela in lite gitarr hos någon producent en gång. Det blev jätteljust och typ plastigt men det gillade han. Sen la han på lite effekter så det blev ännu ljusare. Då sa han att det var perfekt.
Micke H Postat 6 augusti 2012 Postat 6 augusti 2012 Man har en bra preamp och Micke på gura 🥰 Fråga inte mig, jag är bara 21 år. 🥰 Klassiker!
Overkill Postat 6 augusti 2012 Postat 6 augusti 2012 MEN VADÅ DET ÄR inte akustisk gitarr (caps good luck)
Neosus Postat 6 augusti 2012 Postat 6 augusti 2012 😳 jasså 😱😊 Så du lajnar en el-guros? Släng på en sjysst gitarrförstärkarplugg.
Overkill Postat 6 augusti 2012 Postat 6 augusti 2012 Alltså det är säkert inget fel på signalen eller så utan undrar bara hur jag får det fett 😎
SadamJR Postat 6 augusti 2012 Postat 6 augusti 2012 Jag hade en washburn acke som lät riktigt bra lajnad men svårspelad. Dyr varen satte så jag sålde den billigt Jåh! de va en töcken däringa jumbojambo mambogitarr. Han sitter väl inte och röker på?
Zakyath Postat 6 augusti 2012 Postat 6 augusti 2012 rensa ovanför 5 khz så blir det stentungt Han sitter väl inte och röker på? det är väl det enda han gör
Overkill Postat 6 augusti 2012 Postat 6 augusti 2012 😳 jasså 😱😊 Så du lajnar en el-guros? Släng på en sjysst gitarrförstärkarplugg. Vad heter såna då?
Neosus Postat 6 augusti 2012 Postat 6 augusti 2012 Typ här är en lista med en massa olika pluggar http://www.kvraudio.com/forum/viewtopic.php?t=94800 asfett 😎
SadamJR Postat 6 augusti 2012 Postat 6 augusti 2012 Typ här är en lista med en massa olika pluggar http://www.kvraudio....pic.php?t=94800 asfett 😎 Vilken är bäst?
Linus Postat 6 augusti 2012 Postat 6 augusti 2012 Elgura?! På med förstärkaren som Grahnen säger. Har du något ljudexempel på hur du vill att det ska låta?
Overkill Postat 6 augusti 2012 Postat 6 augusti 2012 hur låter det när du spelar in nu då? TYP SÅHÄR (jävla mycket caps lock idag!!): Your browser does not support the HTML5 audio tag Först ren signal med ena mickläget, sen med FX, sen andra mickläget utan FX, sen andra mickläget utan FX Vill ha stort och skränigt och göttigt ljud. Typ som lotus plaza som jag postat förut:
Neosus Postat 6 augusti 2012 Postat 6 augusti 2012 Jag använder extern pedalbord med en massa knappar.
Overkill Postat 6 augusti 2012 Postat 6 augusti 2012 Elgura?! På med förstärkaren som Grahnen säger. Har du något ljudexempel på hur du vill att det ska låta? Jag har ju inga prylar direkt så nu sitter jag med pazos gitarr och hans ljudkort och hans plektrum och spelar in. Han har en stärkare här också men den är pytteliten och den är nog inte så bra. Min är ungefär lika stor och låter för jävligt.
slejnard Postat 6 augusti 2012 Postat 6 augusti 2012 Vilken är bäst? den här brukar valle förespråka. funkar bra. gratis dessutom: http://www.simulanalog.org/guitarsuite.htm
Overkill Postat 6 augusti 2012 Postat 6 augusti 2012 den här brukar valle förespråka. funkar bra. gratis dessutom: http://www.simulanal...guitarsuite.htm Gratis är supergott. Synd att den bara fanns till PC 🙁
Overkill Postat 6 augusti 2012 Postat 6 augusti 2012 Mjukvarustärkare 😑 Bor du och Pazo ihop Btw? 😕 Ja men det är ju ungefär lika vagt som att säga "använd lite effekter". Säg vad nån heter! Och ja.
Recommended Posts