Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Hur spelar man in lajnad gitarr så det låter bra? 😠

Beror på gitarren iofs. Vissa gitarrer låter bra lajnade, vissa låter bara piezo.
Postat

Jag hade en washburn acke som lät riktigt bra lajnad men svårspelad.

Dyr varen

satte

så jag sålde den

billigt

Jåh!

de va en töcken däringa jumbojambo mambogitarr.

Postat

men testa att sänk outputvolymen. å lägg på reverb å middle! jag mickar alltid akken vid inspelning å sen har jag en bra lineoutmik monterad i ljudhålet live.

Dyr varen

satte

så jag sålde den

billigt

Jåh!

schu 😑

Postat

Jag fick spela in lite gitarr hos någon producent en gång. Det blev jätteljust och typ plastigt men det gillade han. Sen la han på lite effekter så det blev ännu ljusare. Då sa han att det var perfekt.

Postat

Dyr varen

satte

så jag sålde den

billigt

Jåh!

Han sitter väl inte och röker på?

Postat

Elgura?! På med förstärkaren som Grahnen säger.

Har du något ljudexempel på hur du vill att det ska låta?

Postat

hur låter det när du spelar in nu då?

TYP SÅHÄR (jävla mycket caps lock idag!!):

Först ren signal med ena mickläget, sen med FX, sen andra mickläget utan FX, sen andra mickläget utan FX

Vill ha stort och skränigt och göttigt ljud. Typ som lotus plaza som jag postat förut:

Postat
Elgura?! På med förstärkaren som Grahnen säger. Har du något ljudexempel på hur du vill att det ska låta?

Jag har ju inga prylar direkt så nu sitter jag med pazos gitarr och hans ljudkort och hans plektrum och spelar in. Han har en stärkare här också men den är pytteliten och den är nog inte så bra. Min är ungefär lika stor och låter för jävligt.

Postat

Mjukvarustärkare 😑

Bor du och Pazo ihop Btw? 😕

Ja men det är ju ungefär lika vagt som att säga "använd lite effekter". Säg vad nån heter!

Och ja.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.