Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 4


Björn Olsberg

Recommended Posts

Jag undrar mest därför att jag ville jämföra med min största gitarridol John Petrucci. xD Sextuplets i 114 BPM känns typ som på gränsen av min förmåga. Det motsvarar alltså 16-delar i 174. Och John Petrucci kan köra 16-delar i 210, vilket tydligen ska vara på gränsen av hans förmåga. En bit kvar alltså. 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag undrar mest därför att jag ville jämföra med min största gitarridol John Petrucci. xD Sextuplets i 114 BPM känns typ som på gränsen av min förmåga. Det motsvarar alltså 16-delar i 174. Och John Petrucci kan köra 16-delar i 210, vilket tydligen ska vara på gränsen av hans förmåga. En bit kvar alltså. 😱

Helvete vad snabbt 😱

You can do it! 🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

🙂

🥰

Fucking trauma med kö vid kaffeautomaten. Orka att folk kommer tebax från semestern, har ju varit så lugnt och skönt. xD

Holy crap 😠 Borde fan inte få bildas köer vid fikaburken. Ett alternativ är ju att inför sådana där små gångar som de har på Gröna Lund så folk hinner att lugna ner sig

Håller med om att det är lugnt och skönt när månbga på semester. Mina rage har varit få 😑

Om du ska ha in det till sextondelar måste du först ändra taktarten. Då om du räknar i vanlig 4/4 så är det ju 8 slag mer i en sextuplets. Så det blir ju 6/4 om du gör det till 16-delar.

I 114 bpm blir det ju 1,9 slag i sekunden. Så för enkelhetens skull räknar vi med 120bpm så det blir 2 slag i sekunden. Under dessa 2 sekunder går det ju 12 sextupletser och 8 sextondelar. Så för att få rätt på det måste det gå 3 slag per sekund för att matcha tempot i sextupletser. och 180/60=3 så där får vi ut att spela sextupletser i sextondelar skiljer 60 bpm.

114+60=174

Borde vara rätt.

Edit: Förhelvete. Jag har ju sommarlov 😠😛

Sedär.. Nay kan matte!

[...]

...like a boss för i helvete! 😮

Nay är outstanding 😎

* * *

Hej längstah 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag undrar mest därför att jag ville jämföra med min största gitarridol John Petrucci. xD Sextuplets i 114 BPM känns typ som på gränsen av min förmåga. Det motsvarar alltså 16-delar i 174. Och John Petrucci kan köra 16-delar i 210, vilket tydligen ska vara på gränsen av hans förmåga. En bit kvar alltså. 😱

Sweet Jebus vad galet! 😮 Hålelr med Nay tho; you can do it! 😎

Micke Petrucci 🥰

😄🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

Fucking trauma med kö vid kaffeautomaten. Orka att folk kommer tebax från semestern, har ju varit så lugnt och skönt. xD

Ja, sluta whina din mes, för mig första dagen på jobbet idag så funkade inte kaffeautomaten!! 😮 :o 😮 DÄR SNACKAR VI TRAUMA!

Så tänk på mig. 😑

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Nån här som är smartare än jag (antagligen typ alla): om man lirar sextuplets i 114 BPM (alltså sex toner per klick) - hur många BPM är det om man lirar i samma hastighet men kör 16-delsnoter istället? (Alltså fyra per klick.)

Jag tänker samma som Saddam. (114*6)/4=171bpm. Varför inte starta en tråd om det? 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Nån här som är smartare än jag (antagligen typ alla): om man lirar sextuplets i 114 BPM (alltså sex toner per klick) - hur många BPM är det om man lirar i samma hastighet men kör 16-delsnoter istället? (Alltså fyra per klick.)

24 toner per bar alltså. 28,5 bars på en minut. 684 toner på en minut. Ska du spela motsvarande i 16-delar (dvs 16 per takt) så ska du alltså ha ett BPM som gör att du spelar 684 på en minut. 684/16 är 42,75 och 42,75*4 är 171 så mitt svar är 171 BPM.

Edit: vad kul att inte alla redan hade skrivit det då.

Redigerat av Overkill
Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...