Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat (redigerat)

Mjölet gick ut för ett år sen. Kan man använda det ändå?

Det borde ha hunnit rätt långt och det började gå för ett år sedan men du kan ju försöka hitta det. Redigerat av Memphis
Postat

Nay, jag har också funderat på sånna monitorstativ som du har, De e snygga!

De underlättar livet så kolossalt! 🙂

Det enda som är lite "bull" är att det bara är förutbestämda lägen man kan ha dem i höjdväg.

De jag har är från 4 Sound. De är stabila!

Postat

Hur kommer det sig att jag bara kan sidechaina två kanaler från en kick i Reaper? När jag försöker sidechaina fler kanaler så funkar det inte längre. 😳 Va fan!

Postat

Linka treshholden och "Gain" ratten (eller vad den nu heter)på limitern. Och dra ner dem till där du får med allt och det inte komprimerar för mycket. sen dra upp output/gain/whateva till -0.2dB. Brukar ge bra med volym 😕

Problemet är bara att man hör rätt tydligt att det är limiter för allting duckar liksom när kicken slår.

Postat

Den där satt jag och kollade på för nån dag sedan. Do YOU read my minds?

😄

Hur många är ni där egentligen? xD
Postat

Jepp! Så är det med det!

Gött å känn dell. Einn vål ju sam se okäärut när ein ger osäker runtikring tinga.
Postat

Utan att veta ett skvatt om mastering; du kan inte skicka limitern till allt annat och bara dra upp regeln på kicken?

Problemet är bara att man hör rätt tydligt att det är limiter för allting duckar liksom när kicken slår.

Postat (redigerat)

@Overkills mix: bra och luftigt. Lite för mycket badrumsreverb på kören tho. Bra tryck. Upplevde inte att mixen som sådan är låg. Bra nivå, tryck och luft i trummorna.

Redigerat av CHAE
Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.