Overkill Postat 2 augusti 2012 Postat 2 augusti 2012 Fan vad gött det är när man får till ett riktigt härligt reverb. Eller vad säger du sadam?
SadamJR Postat 2 augusti 2012 Postat 2 augusti 2012 Fan vad gött det är när man får till ett riktigt härligt reverb. Eller vad säger du sadam? Men det låter väldigt mycket 80-tal. Finns exempel på massor av band som la hela inspelningsbudgeten på den tiden när man fortfarande kunde få ett maffigt förskott på att fippla med den senaste lexiconburken som stod i studion.
Overkill Postat 2 augusti 2012 Postat 2 augusti 2012 Det snyggaste reverbet har band of horses. http://www.youtube.com/watch?v=UPW8y6woTBI
CHAE Postat 2 augusti 2012 Postat 2 augusti 2012 (redigerat) [...) Chae kanske kunde publicera texten. Tusen blickar och jag är inte hos dig mer Du är tusen blickar härifrån Tusen blickar och vi ska aldrig ses igen Men kanske tusen blickar härifrån Tusen gräl och trots att du ringde mig igår Är du alltid gräl härifrån Jag känner rytmen från vårt första och vårt enda år Den är tusen gräl härifrån Mmm... Tusen minnen och du är inte hos mig mer Jag är tusen minnen härifrån Tusen minnen och jag borde vara mer än Tusen minnen härifrån Aaah... Tusen blickar Caroline och Andreas is no more De är tusen gräl härifrån Tusen minnen från deras första och deras enda år De är tusen härifrån De är tusen mil härifrån... @Overkill: mycket behagligare mix nu tycker jag. Du har också backat körern weejääält'. Bra luft i arret nu. Me like 🙂 Ackarna är kanske lite tysta nu. Som sagt; fin, välbalanserad och behaglig mix. Kan inte lyssna på Grahns mixar alls 🙁😕 Redigerat 2 augusti 2012 av CHAE
CHAE Postat 2 augusti 2012 Postat 2 augusti 2012 (redigerat) Stilnoct känns over the top. Propavan kan fungera bättre om man inte vill vara tokdimmig i en hel dag efteråt. Det enda som jag kände av Propavan var stickningar i benen precis innan uppvaknings-ögonblicket. Kan an leva med det så... 😑 Disclaimer: men precis som Dito påpekade så ska man akta sig för sömnpreparat och vara medveten om vad man ger sig in på, m'kay. Redigerat 2 augusti 2012 av CHAE
CHAE Postat 2 augusti 2012 Postat 2 augusti 2012 (redigerat) Jag har plockat bort mixarna men laddar snart upp en ny mix... 😑 Jaså jahaa... Det förklarar saken 😮 Redigerat 2 augusti 2012 av CHAE
Zakyath Postat 2 augusti 2012 Postat 2 augusti 2012 Stilnoct känns over the top. Propavan kan fungera bättre om man inte vill vara tokdimmig i en hel dag efteråt. Det enda som jag kände av Propavan var stickningar i benen precis innan uppvaknings-ögonblicket. Kan an leva med det så... 😑 Disclaimer: men precis som Dito påpekade så ska man akta sig för sömnpreparat och vara medveten om vad man ger sig in på, m'kay. har testat stilnoct men aldrig känt av det något alls dagen efter... det hjälper en väl endast att somna in?
CHAE Postat 2 augusti 2012 Postat 2 augusti 2012 @Nay: har du filtig eller vass velcro på din pedalbricka? 😕
Zakyath Postat 2 augusti 2012 Postat 2 augusti 2012 Kan inte lyssna på Grahns mixar alls 🙁😕 vem kan 😉
CHAE Postat 2 augusti 2012 Postat 2 augusti 2012 (redigerat) har testat stilnoct men aldrig känt av det något alls dagen efter... det hjälper en väl endast att somna in? Antar att det är olika för alla. Jag upplevde att de "tog udden" av det mesta samt att jag var "nyvaken-dimmig" i en hel dag efteråt. Inte okej så jag lade ner det där tämligen omgående. vem kan 😉 hähä slarvläste men hajade grejen sedan 😛 Redigerat 2 augusti 2012 av CHAE
Naymari Postat 2 augusti 2012 Postat 2 augusti 2012 @Nay: har du filtig eller vass velcro på din pedalbricka? 😕 Filtig. Mao vass på pedalerna.
Zakyath Postat 2 augusti 2012 Postat 2 augusti 2012 Antar att det är olika för alla. Jag upplevde att de "tog udden" av det mesta samt att jag var "nyvaken-dimmig" i en hel dag efteråt. Inte okej så jag lade ner det där tämligen omgående. aa nä okej, det är ju inte riktigt lugnt; jag tar inga läkemedel regelbundet så lite dimmighet är väl kanske inte någon big deal om jag testar någon gång 😛
CHAE Postat 2 augusti 2012 Postat 2 augusti 2012 Det var rätt anade jag? X) Nja både jag och nej, tänkte bara på om det blir du som köper SupaaaahKåmpen så kan jag ju trolla dit lite filtig velcro men du kanske vill köra med ditt eget skit? 😕🙂 aa nä okej, det är ju inte riktigt lugnt; jag tar inga läkemedel regelbundet så lite dimmighet är väl kanske inte någon big deal om jag testar någon gång 😛 Aight 🙂
CHAE Postat 2 augusti 2012 Postat 2 augusti 2012 Nähäpp krapparna, gotta roll now. Simma lugnt och sov gott! 😄
Overkill Postat 2 augusti 2012 Postat 2 augusti 2012 @Overkill: mycket behagligare mix nu tycker jag. Du har också backat körern weejääält'. Bra luft i arret nu. Me like 🙂 Ackarna är kanske lite tysta nu. Som sagt; fin, välbalanserad och behaglig mix. Kan inte lyssna på Grahns mixar alls 🙁😕 Kul att höra! Akustiska gitarrerna låter ganska högt här, men kan kanske höja dom lite till. Tror det är för att han skrev att han tog bort dom för en stund sen. Snart är det helg. I morgon ska jag få ett nytt kontor.
Naymari Postat 2 augusti 2012 Postat 2 augusti 2012 Nja både jag och nej, tänkte bara på om det blir du som köper SupaaaahKåmpen så kan jag ju trolla dit lite filtig velcro men du kanske vill köra med ditt eget skit? 😕🙂 Aight 🙂 Flitig velcro är fel. Att trolla dit det på pedalen gör i gen nytta 🙂 Men jag kan köra med min egna. Har mycket!
Overkill Postat 2 augusti 2012 Postat 2 augusti 2012 Är det nån idé köpa monitorer utan att hålla på och akustikonanera rummet?
Overkill Postat 2 augusti 2012 Postat 2 augusti 2012 Sadam, det är ju lite pinsamt hur jag glömt nämna Youth Lagoon när vi pratat om reverbfylld musik. Förra årets bästa skiva. http://www.youtube.com/watch?v=hEDPdybOeU4 Hörde i en intervju nånstans att dom körde alla torra sångspår genom en gitarrstärkare som stod i nån kompis garage och så mickade dom upp rumsklangen som blev där och det är sången som är i låtarna.
Naymari Postat 2 augusti 2012 Postat 2 augusti 2012 Är det nån idé köpa monitorer utan att hålla på och akustikonanera rummet? JAAAAAA!
slejnard Postat 2 augusti 2012 Postat 2 augusti 2012 Är det nån idé köpa monitorer utan att hålla på och akustikonanera rummet? ska åxå köpa riktiga monitorer nån gång men lär inte akustikbehandla.
Naymari Postat 2 augusti 2012 Postat 2 augusti 2012 Spräckt ett blodkärl i ögat. Ser ut som jag rökt på en fjärdedel.
Naymari Postat 2 augusti 2012 Postat 2 augusti 2012 ska åxå köpa riktiga monitorer nån gång men lär inte akustikbehandla. Jag ska akustikbehandla i helgen ☺️Ganska tam sådan till att börja med dock. Ska ta lite i taget hereditet det behövs. Sen ska jag skaffa riktiga monitorer också. Eller en sub. Eller båda. Har skräpmonitorer för tillfället. Men kommer inte sälja av dem då jag känner dem nu 🙂 inte kul nay men mitt inlägg!snummer! 😛 #40500 Missade helt 🙁
Recommended Posts