Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 4


Björn Olsberg

Recommended Posts

Annons

Skönt att du skrev detta. Trodde bara det var jag (och möjligen Grahn) som var tröga.

I mitt fall står det och faller eller upprättas med hur min öron mår framöver.

Provade rösten idag och den var ringrostig ett tag, men lossnade efterhand. Rätt nöjd.

Sedan är det en pengafråga i mitt fall också, eftersom jag inte fått ur något förlag

något ännu. Men väl där så kommer nog jag inte bara att släppa fler än 1 cd-skiva som

fullängdare, på en gång typ. Satt och knåpade med organisationen av låtarna lite. Vill

göra teman, så väljer därför låtar som passar ihop för dessa teman. Jag har väl petat

i ett par år nu. Håller tummarna.

Hoppas inte vara tvungen att lägga ned det helt alltså... 😐

Jodå! Jag är riktigt trög på den fronten oxå. Fast i mitt fall så är jag mest irriterad över skitutrustningen jag äger. Och att sitta och knåpa i en liten lägenhet där bilar och utlänningar väsnas värre än ett världskrig... utanför mitt fönster, gör mig riktigt störd.

Ja det lilla projekt jag har med en kompis, går trögt oxå.

SÅ jag har mer eller mindre pausat med detta nu. Tills lusten faller på igen.

Jojo...såatt. 😑

Redigerat av Neosus
Link to comment
Dela på andra sajter

Jodå! Jag är riktigt trög på den fronten oxå. Fast i mitt fall så är jag mest irriterad över skitutrustningen jag äger. Och att sitta och knåpa i en liten lägenhet där bilar och utlänningar väsnas värre än ett världskrig... utanför mitt fönster, gör mig riktigt störd.

Ja det lilla projekt jag har med en kompis, går trögt oxå.

SÅ jag har mer eller mindre pausat med detta nu. Tills lusten faller på igen.

Jojo...såatt. 😑

Jaså, du fanns där också i anonymiteten. Ja, det med störande trafik, vägarbeten, grannar från precis alla håll, lägenhetsreparationer överallt runtikring och uppförande av två nya gårdshus här m.m. spelar såklart in här också. Spelar ingen roll att röst och öron varit knas ur ren inspelningsaspekt bara, för det hade ju inte gått att spela in här ändå, när jag tänker efter... Provade att mixa på medelhög nivå, men inte ens då kunde jag urskilja instrumenten ens. 🤪

Nu har de dock börjat bli hyfsat färdiga precis utanför och jag vet inte hur länge till golvreparationer, trossbottenreparationer, ny köksinredning och badrum ska hållas på med, men det borde ju ta slut snart. Även detta år kommer säkert ventilationsfirmorna vilja komma in i ALLA lägenheter igen också. Förra året var de hos mig tre gånger, första advent, luciamorgon(!) och precis innan julafton(!).

Redigerat av debatt
Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)

Ja. I mitten av vad kan man dock fråga sig.

Om gatan är omgiven av två andra gator så är det ju ingen sidogata utan snarare en mittgata.

Det låter mest logiskt. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)

Kan vara bättre än att slött tutta på slötittare iaf.

Ja och bättre än att tutta på tuttar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om gatan är omgiven av två andra gator så är det ju ingen sidogata utan snarare en mittgata.

Nej, det gäller bara om man har intagit ovanperspektiv och ser hela området från ovan. Jag tänker ur den boendes perspektiv istället. Den boende bor i gatan längst till vänster av tre gator, säger vi. Den gata där det aktuella fordonet

kommer att framföras är den gata som ligger i mitten av de tre gatorna. Men det kommer ur den boendes perspektiv att vara en sidogata till var denne befinner sig.

Emellertid så brukas ordet sidogata främst och ursprungligen som förklaring av att man har en huvudgata (kanske något man i exemplet skulle kunna kalla mittgata) och de gator som hakar på denna huvudgata kallas sidogator.

Redigerat av debatt
Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)

750-MB2_rear.jpg

Jag har en Hi/Lo knapp på baksidan på min MB2.

Redigerat av Analogfreak
Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)

Så finns det skösnören också som man kan snubbla på när man korsar tvärgatan.

Då är det nog bättre med satsumas eller ett brunt kuvert.

Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)

Jag har en omkopplare på min simulmultieffektprocessor som har två lägen, -20 dB och -10 dB. Den enda skillnaden är att -10 dB ger ett högre ljud.

Är du helt säker på att det inte står -10 och +4?

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...