Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 4


Björn Olsberg

Recommended Posts

det blir konstigt när man ska recensera en typ av musik man inte gillar. för finns det folk som gillar musiken så är den ju bra, iaf på något sätt. eller det är väl kravet på att musik ska vara bra? att folk tycker om att lyssna på den?

I Gaffa så recenserade dom dntels nya skiva och i den recensionen så sågade dom en skiva som dntel släppte 2007 som är en av mina absoluta favoriter och kallade den för "onödig". Det var ju en onödig sågning för den är asbra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

alltså trummorna låter ju typ trummaskin... med ganska tunna ljud, tror att du kanske ska börja med att plocka bort rumsljudet innan du skruvar ljudet 🙂 gurorna tyckte jag blev bättre, undrar dock inte om du ska våga slänga i lite mer kropp i dem när det bara är dem, virvel, kagge och sång i början. vill du ha det där tunna som man typ kan höra i vissa kentlåtar typ vet jag banne mej inte vad du ska göra. tycker sången låter lite skum också (ljudmässigt, inte framförandemässigt) som om det ligger alldeles för mycket kompressor på

gillar dock låten mer för varje gång jag lyssnar på den 😮

Ptja, jag venne längre 😕 ...

Sak se vad Grahn kan göra åt det först 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Hey man, be my guest 🥰 Vore otroligt skönt att släppa den här låten och låta någon annan se/lyssna över den. Slår vad om att du lär lyckas bättre än mig i alla fall. Sprendar alla filerna typ senare ikväll alt imorrn, m'kay. PM:a din email så bli're kalas! 🙂

jag har också tid och testa om du vill.

Mixtävling längsta stajl! 😠

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska sättas på time machine nu men vill att backupen ska sparas i en mapp och inte slänga ut massa filer och grisa ner som den gör 🙁 men det verkar inte gå.

Skapa en disk image (sparseimage, där storleken expanderar efter behov) i Skivverktyg.

Lägg imagefilen i en mapp.

Montera imagefilen.

Gör backupen dit istället för direkt till disken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skapa en disk image (sparseimage, där storleken expanderar efter behov) i Skivverktyg.

Lägg imagefilen i en mapp.

Montera imagefilen.

Gör backupen dit istället för direkt till disken.

Jag körde på ändå och det hamnade ju automagiskt i en mapp som heter just Backups. Så det löste sig fint av ren tur!

Link to comment
Dela på andra sajter

jag har också tid och testa om du vill.

Mixtävling längsta stajl! 😠

Kool & the Gang, Nay 🥰 PM:a över din email.

@Grahn och Nay: jag sprendar/FileCentralar över de råa WAV:arna imorrn kväll, m'kay. Dock, allting är väldigt svagt inspelat bara så att ni vet 😑

Kul med längstamix"tävling" ju 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Kool & the Gang, Nay 🥰 PM:a över din email.

@Grahn och Nay: jag sprendar/FileCentralar över de råa WAV:arna imorrn kväll, m'kay. Dock, allting är väldigt svagt inspelat bara så att ni vet 😑

Kul med längstamix"tävling" ju 🙂

Coolio! Bättre med mycket headroom är för lite. 😑

Link to comment
Dela på andra sajter

@Nay (i synnerhet): jobbade vidare med "1000" inatt och försökte följa ditt och lazerns tips bl a annat om andelen "fläsk" i rytmsektionen. Har även försökt greja med ackarna. Svårt tho 😱😕 Hur upplever du mixen nu? (postar gårdagens mix också för A/B:ing)

Gårdagen

https://dl.dropbox.com/u/30490550/1000B.mp3

Efter nattjobb

https://dl.dropbox.com/u/30490550/1000C.mp3

Det är bättre! 🙂 Det ligger gitarrerna när det kommer igång ligger mer i låten nu än på, bra!

Men som zak sade, lite vasst. Mycket mer klarhet i låten nu. Nu är det lite för starka trummor i början though. Men i slutet ligger dem bra.

Akkeguran är lite hårt komprimerad, tror jag.

Men bättre nu än igår! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

laddade grooveshark-playlisten med den skivan nu. jag gillade det inte förra gången jag försökte, men nu funkar det bättre.

Tycker den är fantastisk. Det bästa med den är också att jag aldrig har tröttnat på den. Många skivor har jag lyssnat väldigt intensivt på och sedan så försvinner dom för mig. Den här skivan har jag lyssnat på lite då och då jämt typ.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är bättre! 🙂 Det ligger gitarrerna när det kommer igång ligger mer i låten nu än på, bra!

Men som zak sade, lite vasst. Mycket mer klarhet i låten nu. Nu är det lite för starka trummor i början though. Men i slutet ligger dem bra.

Akkeguran är lite hårt komprimerad, tror jag.

Men bättre nu än igår! 🙂

Zak Saade 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Det lät bättre i mina hörlurar, Chae! Förutom att de e lite vasst ljud kanske. 😄

Trummorna är väl lite si å så med i den där trumpluggen. Samma med Superior.

Begriper inte att toontrack inte kan göra bättre ljud än sådär!

Blir förbannad! 😠

Redigerat av Neosus
Link to comment
Dela på andra sajter

Nay och Grahn; ni kan väl öppna .RAR-ade filer va? (vart inte så stort som jag trodde att det skulle bli (794 MB bara)

Btw; inspelningen är ju trots allt över 2 år gammal (låten är äldre tho) och allting finns ju inte kvar i sin ursprungliga form. Alla (10+) individuella stämmor/dubbar är ihopslagna men jag gjorde som så att jag bröt upp kören till två stycken körpaket. Vill minnas att en del sång "tyvärr" gick genom VXP:n 😠🙁😕 (eller om det var någon annan hårdvaruburk)

Link to comment
Dela på andra sajter

Nay och Grahn; ni kan väl öppna .RAR-ade filer va? (vart inte så stort som jag trodde att det skulle bli (794 MB bara)

Btw; inspelningen är ju trots allt över 2 år gammal (låten är äldre tho) och allting finns ju inte kvar i sin ursprungliga form. Alla (10+) individuella stämmor/dubbar är ihopslagna men jag gjorde som så att jag bröt upp kören till två stycken körpaket. Vill minnas att en del sång "tyvärr" gick genom VXP:n 😠🙁😕 (eller om det var någon annan hårdvaruburk)

Funkar bra.

Lungt! Ska nog gå o lösa 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Funkar bra.

Lungt! Ska nog gå o lösa 🙂

Najs.

Jepp, ni vet vad ni håller p´å med så jag har fullständigt förtroende för er 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...