Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 4


Björn Olsberg

Recommended Posts

Annons

😄

Do tell!

Tidigare hade man en bänk i foajén eller vad fan det heter. Sedan en tid är den bortplockad. När jag har frågat personalen varför har man skyllt på hyresvärden. För en månad sen hittade jag en 80-årig bekant stående utanför väntande på en skjuts som aldrig kom. Hon har opererat båda sina knän det senaste året och kunde knappt hålla sej upprätt. Tog upp det med flera i personalen som skulle föra det vidare, men inget har hänt. Idag var chefen i butiken och jag frågade när bänken kunde vara på plats. Hans svar var att folk hade klagat på att ungdomar och a-lagare hade suttit där och att folk inte tordes gå in, och de numera hade två sittplatser inne vid kassorna. På frågan hur folk skulle kunna se när färdtjänst eller annan skjuts kom hade han inget svar, utom ett hånleende. Kunde inte låta bli att säja nåt om när en verksamhet går från att bli kundvänlig till kundfientlig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Dricker du kaffe när du är trött på människor? Måste ju bli en cirkus 6 miljarder koppar om dagen, minst. Man kan ju irritera sig på mänskligheten flera gånger på ett dygn.

Nepp, lutar mot att inhandla en flarra Lagavulin till helgen. Dock är det inget man drar i sig så där för att känna nåt buzz. För dyrt och för gott för det. xD

Man = jag. Kvinna = Jane.

Pico - extra hår på bröstet och som vet vad skåpet ska stå (till vänster, snett bakom TV:n).

Ibland. 😑

😑

Tidigare hade man en bänk i foajén eller vad fan det heter. Sedan en tid är den bortplockad. När jag har frågat personalen varför har man skyllt på hyresvärden. För en månad sen hittade jag en 80-årig bekant stående utanför väntande på en skjuts som aldrig kom. Hon har opererat båda sina knän det senaste året och kunde knappt hålla sej upprätt. Tog upp det med flera i personalen som skulle föra det vidare, men inget har hänt. Idag var chefen i butiken och jag frågade när bänken kunde vara på plats. Hans svar var att folk hade klagat på att ungdomar och a-lagare hade suttit där och att folk inte tordes gå in, och de numera hade två sittplatser inne vid kassorna. På frågan hur folk skulle kunna se när färdtjänst eller annan skjuts kom hade han inget svar, utom ett hånleende. Kunde inte låta bli att säja nåt om när en verksamhet går från att bli kundvänlig till kundfientlig.

Åh fan. Way to make a stand där 🙂

Kom att tänka på att vi har en likadan bänk på Willys och nu är det väl bara en tidsfråga innan den plockas bort 😏

Har f ö aldrig sett en enda a-lagare eller "stökig ungdom" sitta påden. Däremot så är den ett utmärkt hjälpmedel för pensionärer och barnfamiljer 🙂

Men som sagt; den försvinner väl den också. Då ska jag rage:a skiten ur dem 😠

Link to comment
Dela på andra sajter

Nepp, nu äre gnatt på riktigt, Tjo!

Och helt rätt Sadam! Färdtjänst skulle ju kunna komma in och möta den som beställt bilen, så ser jag chaffisarna göra på Coop Forum här i stan titt som tätt så behöver kunden inte bära matkassen en meter heller.

Link to comment
Dela på andra sajter

Missförstod (givetvis) först och undrade om det var någon annans byxficka den gled ur och att du helt sonika tog den där mobilen. Sedan läste jag en gång till och hajade grejen 😑
Nää, jag menade att jag förmodligen hade haft den längre än ett år annars.

PRYLBÖG.

Tack!
Right here, bro. Följer Ultima Thule-tråden med spänning. xD
popcorn09psych.gif
Link to comment
Dela på andra sajter

Har f ö aldrig sett en enda a-lagare eller "stökig ungdom" sitta påden.

Om någon stör är det väl bara att köra bort dom. Det gjorde jag en gång om dan när jag jobbade på sj, men folk är så jävla fega.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om någon stör är det väl bara att köra bort dom. Det gjorde jag en gång om dan när jag jobbade på sj, men folk är så jävla fega.

Jag skulle garanterat gladeligen köra iväg "stökig ungdom" om jag fick chansen. Framförallt om jag jobbade på stället i fråga.

Bra gjort btw

Link to comment
Dela på andra sajter

helt seriöst gjorde jag precis muffins för att ha någonting att tugga på när jag läser den där tråden xD

...och jag förutsätter att du har fixat muffins till alla i hela tråden? 😠😛

Link to comment
Dela på andra sajter

helt seriöst gjorde jag precis muffins för att ha någonting att tugga på när jag läser den där tråden xD

Jag trodde det var Grahns uppgift.
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag trodde det var Grahns uppgift.

XD

F ö visste inte jag att du är moderator 😉

vi turas om att ge varandra bakvärk.

Hörrududu, sådant där får ni hålla på med på er fritid och icke här i längstah 😠

Still... I bet you do 😛

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

F ö tyckte jag faktiskt att ordet "lobotomi-tråden" var lite kul ☺️ Vi har ju kapat kommunikationerna med resten av forumet för länge sedan 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gav upp för länge sedan.

Av allt att döma utifrån dina nya glajjer på din avatar så är det uppenbart, ja 😏😛

Jag KRÄVER att du byter tillbaka till de gamla hjärtformade omedelbart!

Bara 499 inlägg kvar innan jag kan ha en sådär funky titel.

Phunky like a...mon...mju...mu...munkey 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...