Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 4


Björn Olsberg

Recommended Posts

3310 har jag också haft! Den hade jag i mååååånga år, tills den började krångla. Samtal kopplades bort, mobilen dog, etc, helt utan anledning. Så en dag på väg hem från repet så ringde jag en polare, vilket precis som vanligt bröts ner mitt i. I ren frustration och ilska kastar jag telefonen med all kraft jag har rätt ner i trottoaren - och ångrar mig i samma stund mobilen lämnar min hand. "NEEEEEEEJ" skriker jag ut i ren frustration, men det var till ingen nytta. Mobilen träffar marken med en duns som kanske inte var högljudd men som kändes i hjärtat på mig, vid tanken på vad jag gjort med min allra bästa vän dom senaste åren.

Men detta var inte nog. Innan jag hinner reagera kommer en cyklist cyklande - och cyklar över mobilen en extra gång! Som om Gud inte tyckte situationen var dråplig nog så spottar han mig en extra gång rätt i ansiktet.

Jag lyckades pyssla ihop bitarna men jag fick aldrig igång den igen. Rest in Peace, 3310. 🙁

Redigerat av Micke H
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

3310 har jag också haft! Den hade jag i mååååånga år, tills den började krångla. Samtal kopplades bort, mobilen dog, etc, helt utan anledning. Så en dag på väg hem från repet så ringde jag en polare, vilket precis som vanligt bröts ner mitt i. I ren frustration och ilska kastar jag telefonen med all kraft jag har rätt ner i trottoaren - och ångrar mig i samma stund mobilen lämnar min hand. "NEEEEEEEJ" skriker jag ut i ren frustration, men det var till ingen nytta. Mobilen träffar marken med en duns som kanske inte var högljudd men som kändes i hjärtat på mig, vid tanken på vad jag gjort med min allra bästa vän dom senaste åren.

Men detta var inte nog. Innan jag hinner reagera kommer en cyklist cyklande - och cyklar över mobilen en extra gång! Som om Gud inte tyckte situationen var dråplig nog så spottar han mig en extra gång rätt i ansiktet.

Jag lyckades pyssla ihop bitarna men jag fick aldrig igång den igen. Rest in Peace, 3310. 🙁

Du borde skriva en låt om det..

Link to comment
Dela på andra sajter

Du kanske skulle samla på mobiltelefoner? Själv är jag inne på min tredje.

Jag är inne på min sjunde. Alla har jag kvar utom den förra iPhone-telefonen jag hade som jag sålde till Pazo. ☺️

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

3310 har jag också haft! Den hade jag i mååååånga år, tills den började krångla. Samtal kopplades bort, mobilen dog, etc, helt utan anledning. Så en dag på väg hem från repet så ringde jag en polare, vilket precis som vanligt bröts ner mitt i. I ren frustration och ilska kastar jag telefonen med all kraft jag har rätt ner i trottoaren - och ångrar mig i samma stund mobilen lämnar min hand. "NEEEEEEEJ" skriker jag ut i ren frustration, men det var till ingen nytta. Mobilen träffar marken med en duns som kanske inte var högljudd men som kändes i hjärtat på mig, vid tanken på vad jag gjort med min allra bästa vän dom senaste åren.

Men detta var inte nog. Innan jag hinner reagera kommer en cyklist cyklande - och cyklar över mobilen en extra gång! Som om Gud inte tyckte situationen var dråplig nog så spottar han mig en extra gång rätt i ansiktet.

Jag lyckades pyssla ihop bitarna men jag fick aldrig igång den igen. Rest in Peace, 3310. 🙁

Du är nog en av de få som lyckats med bedriften att ha sönder en 3310. 😮

Du kanske skulle samla på mobiltelefoner? Själv är jag inne på min tredje.

Jag är inne på min sjunde. Alla har jag kvar utom den förra iPhone-telefonen jag hade som jag sålde till Pazo. ☺️

Är på min femte 😑

Link to comment
Dela på andra sajter

3310 har jag också haft! Den hade jag i mååååånga år, tills den började krångla. Samtal kopplades bort, mobilen dog, etc, helt utan anledning. Så en dag på väg hem från repet så ringde jag en polare, vilket precis som vanligt bröts ner mitt i. I ren frustration och ilska kastar jag telefonen med all kraft jag har rätt ner i trottoaren - och ångrar mig i samma stund mobilen lämnar min hand. "NEEEEEEEJ" skriker jag ut i ren frustration, men det var till ingen nytta. Mobilen träffar marken med en duns som kanske inte var högljudd men som kändes i hjärtat på mig, vid tanken på vad jag gjort med min allra bästa vän dom senaste åren.

Men detta var inte nog. Innan jag hinner reagera kommer en cyklist cyklande - och kör över mobilen en extra gång! Som om Gud inte tyckte situationen var dråplig nog så spottar han mig en extra gång rätt i ansiktet.

Jag lyckades pyssla ihop bitarna men jag fick aldrig igång den igen. Rest in Peace, 3310. 🙁

Fö' fäään, jag hade också 3310:an 🥰 Den var grym! FAKTA

Dämmit, jag är så efter min tid att jag hade den där fram tills 2006 någon gång 😱 Sedan pajade den ur. Har för mig att batteriet började dö (trots uppladdningar) och att tjommen i telefonbutiken ( 😆😎 ) sa "näääh fan, sådant där gammal skit har vi inte längre" när jag fråga de om ett nytt 😠

R.I.P. 3310 🙁

Iofs så finns själva mobilen kvar någonstans i föräldrahemmet 🙂

Har även kvar kvar min gamla superportabla Mac 520 (eller vad det var den hette) som vi fick i gymnasiet (1996-98). Men den är heldöd nu 🙁 Batteriet är dött sedan måååååååånga år tillbaka och batterieliminatorn är körd. Tyvärr. Fuckin' 'ell, där finns mycket gamla mail, brev, poesi, låttexter etc som faktiskt vore jävligt kul att kika på såhär aslänge efteråt.

Link to comment
Dela på andra sajter

[...]Själv är jag inne på min tredje.

Du har haft för få mobiler 😛

Jag är inne på min sjunde.[...]

[...] Är på min femte 😑

Är på min fjärde 😑

Lär väl aldrig bli fler.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fö' fäään, jag hade också 3310:an 🥰 Den var grym! FAKTA

Dämmit, jag är så efter min tid att jag hade den där fram tills 2006 någon gång 😱 Sedan pajade den ur. Har för mig att batteriet började dö (trots uppladdningar) och att tjommen i telefonbutiken ( 😆😎 ) sa "näääh fan, sådant där gammal skit har vi inte längre" när jag fråga de om ett nytt 😠

R.I.P. 3310 🙁

Kjell o Co. Säljer fortfarande batteri till den har jag för mig :S

Link to comment
Dela på andra sajter

Fan, nu har hålet i fickan blivit så stort att mobilen faller ur. Borde nog fixa det snart.

Hm.

Hade inte Ericsson en modell (T-10??? 😕 ) som var djävulskt yttepyttig? En kompsi hade den men jag fick känslan av att man skulle vara tvungen att antingen ha

1. små fingrar

2. en tandpetare

för att ens kunna trycka på knapparna...

Link to comment
Dela på andra sajter

Hm.

Hade inte Ericsson en modell (T-10??? 😕 ) som var djävulskt yttepyttig? En kompsi hade den men jag fick känslan av att man skulle vara tvungen att antingen ha

1. små fingrar

2. en tandpetare

för att ens kunna trycka på knapparna...

Den har jag aldrig sett. Däremot har jag haft en hel del gigantiska mobiler... xD

Link to comment
Dela på andra sajter

Tomatsoppa i skägget.

...och det är inte det enda du har. Men schysst sätt att spara mat på. Tänk när du vandrar gatan fram där i Skogås och helt plötsligt känner ett craving efter tomatsoppa. Vad gör du? Du vrider ur skägget och "vips": instant måltid 🙂 Donken kan dra åt helvete. Tomatsopps-skägg is teh grej 😠

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

...och det är inte det enda du har. Men schysst sätt att spara mat på. Tänk när du vadnrar gatan fram där i Skogås och helt plötsligt känner ett craving efter tomatsoppa. Vad gör du? Du vrider ur skägget och "vips": instant måltid 🙂 Donken kan dra åt helvete. Tomatsopps-skägg is teh grej 😠

😮 Fan vad smart! Fylledonken skulle inte heller behövas - när jag är klar på krogen och ska dra hem så vrider jag bara ur skägget och tar mitt fyllekäk on the go!

Link to comment
Dela på andra sajter

Den har jag aldrig sett. Däremot har jag haft en hel del gigantiska mobiler... xD

En sådan här fickvänlig tingest hade jag back in teh day 🙂

mr1.gif?w=282&h=300

Fåzzan hade någonting liknande den här:

Old+Mobile+Phones+08.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

😮 Fan vad smart! Fylledonken skulle inte heller behövas - när jag är klar på krogen och ska dra hem så vrider jag bara ur skägget och tar mitt fyllekäk on the go!

😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...