Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 4


Björn Olsberg

Recommended Posts

Annons

Jag vet att det är dumt att använda wikipedia som någon tillförlitlig källa, men såhär står det iallafall där... Det som känns mest slående är att jag tycks ha ett minne trots allt, det står ju tamigfan precis det jag skrev 😄

"Efter infektion utvecklas en immunitet som gör att man är skyddad mot ytterligare insjuknande. Dock finns information som tyder på att det orsakande viruset som är ett herpesvirus kan finns kvar latent i kroppen och att sjukdomen åter kan bryta ut om personen fått nedsatt immunförsvar."

verkar ju dock inte vara helt fastställt, troligen kör vårdcentralpersonalen på tesen att det är en engångssjukdom.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man backtrackar lite så kan man se att mayhem alltid följde i dennes fotspår. Tämligen ofta vart det underhållande men stundtals vart det nästan läskigt...

Memphis kommer ha så jääääla mycket att läsa ikapp. Men iofs; han får skylla sig själv om han åker bort och glassar sig 😏😛

glassbilen.png

Undrar om den som som skrev glassbilen-jingeln fortfarande cashar in på det där...? 😕

Eller fick denne någon en klumpsumma (typ en femhunka och en kvarting renat). Lite som den där människan som ritade Nike-swooshen. Har för mig att hon fick typ 30 dollars och "så talar vi inte mer om den saken*". Jeflar i havet vad hon ångrar sig stenhårt nu.

Omedelbar edit: hon lär i alal fall fått Nike-pryttlar för resten av hennes liv i alla fall. Alltid något. "Jag kunde varit milijonär många gånger om men huvudsaken är att fötterna mår bra när jag är ute och joggar 🙂 "

Typ.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nån som kommer ihåg på dom där gamla mobilerna (Nokia?) där man kunde komponera sin egna ringsignal? Sätta ut toner och skapa en melodi? Jag brukar leka med det där ganska rejält, tog ut alla kända melodier jag kunde komma på. Aaah, det var tider det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det första morsan bad mig fixa åt henne när hon skaffat iPhone var glassbilslåten som ringsignal, precis som på hennes förra mobil. xD

Old school FTW FFS 😠😄😛

Nån som kommer ihåg på dom där gamla mobilerna (Nokia?) där man kunde komponera sin egna ringsignal? Sätta ut toner och skapa en melodi? Jag brukar leka med det där ganska rejält, tog ut alla kända melodier jag kunde komma på. Aaah, det var tider det.

Yep'r gött mos ju! 🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

Alltså, jag har fan fattat tycke för det här med jazz. Sjukt kul att spela på gitarr. Känner att jag verkligen hittat rätt i gitarrspelar väg. Börjat nöta mer fingerspel också. Låter skitbra.

Ska nog göra jazz på projektarbetes plattan! 🙂 inte så jätte tung och avancerad sådan, men ändå.

Nån som kommer ihåg på dom där gamla mobilerna (Nokia?) där man kunde komponera sin egna ringsignal? Sätta ut toner och skapa en melodi? Jag brukar leka med det där ganska rejält, tog ut alla kända melodier jag kunde komma på. Aaah, det var tider det.

Det var nog före min tid. Men jag har haft en 3310 iaf. Var min första telefon.

  • Gilla 2
Link to comment
Dela på andra sajter

Alltså, jag har fan fattat tycke för det här med jazz. Sjukt kul att spela på gitarr. Känner att jag verkligen hittat rätt i gitarrspelar väg. Börjat nöta mer fingerspel också. Låter skitbra.

Ska nog göra jazz på projektarbetes plattan! 🙂 inte så jätte tung och avancerad sådan, men ändå.

En löjligt stor plusetta till dig för det, Nay!! 🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...