SadamJR Postat 18 oktober 2011 Postat 18 oktober 2011 Se upp för den bredvid som hostar och snörvlar. Det har inte varit en käft här idag.
debatt Postat 18 oktober 2011 Postat 18 oktober 2011 Det har inte varit en käft här idag. Vilket bibliotek är det? De kanske öppnar 10 eller 10.15?
SadamJR Postat 18 oktober 2011 Postat 18 oktober 2011 Vilket bibliotek är det? De kanske öppnar 10 eller 10.15? Det är skolbiblioteket som jag håller öppet en timme om dan.
debatt Postat 18 oktober 2011 Postat 18 oktober 2011 Det är skolbiblioteket som jag håller öppet en timme om dan. Turas ni om, för det kan väl knappast vara öppet endast en ynka timme totalt? ******* Eftersom det inte är en käft där: Hur får man Word att ändra endast de ord man vill korrigera?? Som nu, jag skulle ändra alla "la" till "lade". Visst, det fungerade, men tyvärr så ändrades t.ex. samtliga "alla" till allade" också.
debatt Postat 18 oktober 2011 Postat 18 oktober 2011 Har ni växter av plast på biblioteket eller sådana ni vattnar?
SadamJR Postat 18 oktober 2011 Postat 18 oktober 2011 Turas ni om, för det kan väl knappast vara öppet endast en ynka timme totalt? ******* Eftersom det inte är en käft där: Hur får man Word att ändra endast de ord man vill korrigera?? Som nu, jag skulle ändra alla "la" till "lade". Visst, det fungerade, men tyvärr så ändrades t.ex. samtliga "alla" till allade" också. Jag håller öppet en timma om dan men sen går lärarna hit med sina klasser och lånar vid andra tider. När det gäller word kan jag inte ge några tips. Avskyr programmet och blir alltid förvånad när det öht går att författa och skriva ut ett dokument som hjälpligt påminner om hur man egentligen vill ha det. Nu ska jag ha matte.
SadamJR Postat 18 oktober 2011 Postat 18 oktober 2011 Har ni växter av plast på biblioteket eller sådana ni vattnar? Vi har inga växter alls. Däremot några gamla räknesnurror som facit tillverkade en gång i världen.
debatt Postat 18 oktober 2011 Postat 18 oktober 2011 Vi har inga växter alls. Däremot några gamla räknesnurror som facit tillverkade en gång i världen. Eleverna får alltid ha med sig facit till proven va?! 🙂
debatt Postat 18 oktober 2011 Postat 18 oktober 2011 Dingbats, vad gör du, hur går det? E d nu du inte har loggat ur?? Vad fult.
debatt Postat 18 oktober 2011 Postat 18 oktober 2011 (redigerat) Oj! Vad tydligt det hördes när grannen rapade! 😮 NU e d nån som låter som vet inte vad... 😱 Ingen som kan Word? Redigerat 18 oktober 2011 av debatt
CHAE Postat 18 oktober 2011 Postat 18 oktober 2011 Oj! Vad tydligt det hördes när grannen rapade! 😮 NU e d nån som låter som vet inte vad... 😱 Va KONSTIGT!! 😮
debatt Postat 18 oktober 2011 Postat 18 oktober 2011 Hehe... nu började jag gå omkring och låta lite i lägenheten och genast blev alla tysta och kom på att de faktiskt har grannar.
debatt Postat 18 oktober 2011 Postat 18 oktober 2011 Det är lite olustigt med husdjur som hundar som absolut INTE tål att höra ljud från några grannar, utan rusar runt till de olika utrymmmena i bostaden och formligen slänger sig upp mot väggarna eller ned mot golvet och skäller så fort de hör någon granne. Har ni sett någon sådan hund någon gång? Det har jag. En som höll på all vaken tid med detta... 😲
CHAE Postat 18 oktober 2011 Postat 18 oktober 2011 Hehe... nu började jag gå omkring och låta lite i lägenheten och genast blev alla tysta och kom på att de faktiskt har grannar. "Låta lite"??? 😳😆 = du harklar dig och hasar hörbart med fötterna? 😕
debatt Postat 18 oktober 2011 Postat 18 oktober 2011 "Låta lite"??? 😳😆 = du harklar dig och hasar hörbart med fötterna? 😕 Ja, exakt faktiskt! 😳
debatt Postat 18 oktober 2011 Postat 18 oktober 2011 Nu fick jag hjälp med Word-problemet, av CyberBorgaren. Ska se strax om det fungieren.
CHAE Postat 18 oktober 2011 Postat 18 oktober 2011 Ja, exakt faktiskt! 😳 😳😮 Tet blev änna tetigt. Därifrån jag kommer är "tetigt" = bråkigt 😑
debatt Postat 18 oktober 2011 Postat 18 oktober 2011 Det var tetigt (konstigt)!! 😄 Vet en tjej som tyckte det var konstigt att en del i Gbg sa "fräckt" om något som var häftigt, coolt och ibland till och med passande (om det gällde kläder). Något högre upp i landet betyder fräckt enbart något som är oerhört elakt tydligen.
debatt Postat 18 oktober 2011 Postat 18 oktober 2011 Jag blir alltid mer hungrig om jag ätit en rågmacka. ************** Nu pumpar ölbilen in öl till cisternerna, vad det låter och skånkrar. ************** Känner mig pumsig. Göra en Slejnard månntro? ************** Fiskpinnar, kyckling eller grytbitar är frågan.
CHAE Postat 18 oktober 2011 Postat 18 oktober 2011 Det var tetigt (konstigt)!! 😄 Vet en tjej som tyckte det var konstigt att en del i Gbg sa "fräckt" om något som var häftigt, coolt och ibland till och med passande (om det gällde kläder). Något högre upp i landet betyder fräckt enbart något som är oerhört elakt tydligen. Hähä, DU är tetig! 😛 Här är iaf "fräckt" = något ball
debatt Postat 18 oktober 2011 Postat 18 oktober 2011 Om någon smiter före i en kö så säger man ju "det var en fräck en", i betydelsen "jäkla typ!". Eller om någon förolämpar någon: "han var inte lite fräck" säger man då, i betydelsen den djäveln borde ha en smäll. Jag använde nog "fräck" mest i sådana sammanhang.
debatt Postat 18 oktober 2011 Postat 18 oktober 2011 Dymedelst kan jag konstatera att jag änna lagt av mig i användningen av ordet tetigt, det var tetigt.
debatt Postat 18 oktober 2011 Postat 18 oktober 2011 he regn He regn hitom alltom oxå. Ölbilen skånkrar och vibrerar så sövande nu att jag somnar.
CHAE Postat 18 oktober 2011 Postat 18 oktober 2011 Ölbilen skånkrar och vibrerar så sövande nu att jag somnar. Gonatt 😑
SadamJR Postat 18 oktober 2011 Postat 18 oktober 2011 Det är lite olustigt med husdjur som hundar som absolut INTE tål att höra ljud från några grannar, utan rusar runt till de olika utrymmmena i bostaden och formligen slänger sig upp mot väggarna eller ned mot golvet och skäller så fort de hör någon granne. Har ni sett någon sådan hund någon gång? Det har jag. En som höll på all vaken tid med detta... 😲 Syrrans jycke säjer aldrig ett ljud. Kommer man dit blir han så glad att han nästan kastar sej över en men han är knäpptyst hela tiden. Nästan spöklikt.
Recommended Posts