Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Det är skolbiblioteket som jag håller öppet en timme om dan.

Turas ni om, för det kan väl knappast vara öppet endast en ynka timme totalt?

Eftersom det inte är en käft där:

Hur får man Word att ändra endast de ord man vill korrigera??

Som nu, jag skulle ändra alla "la" till "lade". Visst, det fungerade, men

tyvärr så ändrades t.ex. samtliga "alla" till allade" också.

Postat

Turas ni om, för det kan väl knappast vara öppet endast en ynka timme totalt?

Eftersom det inte är en käft där:

Hur får man Word att ändra endast de ord man vill korrigera??

Som nu, jag skulle ändra alla "la" till "lade". Visst, det fungerade, men

tyvärr så ändrades t.ex. samtliga "alla" till allade" också.

Jag håller öppet en timma om dan men sen går lärarna hit med sina klasser och lånar vid andra tider. När det gäller word kan jag inte ge några tips. Avskyr programmet och blir alltid förvånad när det öht går att författa och skriva ut ett dokument som hjälpligt påminner om hur man egentligen vill ha det. Nu ska jag ha matte.

Postat

Har ni växter av plast på biblioteket eller sådana ni vattnar?

Vi har inga växter alls. Däremot några gamla räknesnurror som facit tillverkade en gång i världen.

Postat

Vi har inga växter alls. Däremot några gamla räknesnurror som facit tillverkade en gång i världen.

Eleverna får alltid ha med sig facit till proven va?! 🙂

Postat (redigerat)

Oj! Vad tydligt det hördes när grannen rapade! 😮

NU e d nån som låter som vet inte vad... 😱

Ingen som kan Word?

Redigerat av debatt
Postat

Oj! Vad tydligt det hördes när grannen rapade! 😮

NU e d nån som låter som vet inte vad... 😱

Va KONSTIGT!! 😮

Postat

Det är lite olustigt med husdjur som hundar som absolut INTE tål att höra ljud från några grannar, utan rusar runt till de olika utrymmmena i bostaden och formligen slänger sig upp mot väggarna eller ned mot golvet och skäller så fort de hör någon granne. Har ni sett någon sådan hund någon gång? Det har jag. En som höll på all vaken tid med detta... 😲

Postat

Hehe... nu började jag gå omkring och låta lite i lägenheten och genast blev alla tysta och kom på att de faktiskt har grannar.

"Låta lite"??? 😳😆

= du harklar dig och hasar hörbart med fötterna? 😕

Postat

Ja, exakt faktiskt! 😳

😳😮

Tet blev änna tetigt.

Därifrån jag kommer är "tetigt" = bråkigt 😑

Postat

Det var tetigt (konstigt)!! 😄

Vet en tjej som tyckte det var konstigt att en del i Gbg sa "fräckt" om något som var häftigt, coolt och ibland till och med passande (om det gällde kläder). Något högre upp i landet betyder fräckt enbart något som är oerhört elakt tydligen.

Postat

Jag blir alltid mer hungrig om jag ätit en rågmacka.

Nu pumpar ölbilen in öl till cisternerna, vad det låter och skånkrar.

Känner mig pumsig. Göra en Slejnard månntro?

Fiskpinnar, kyckling eller grytbitar är frågan.

Postat

Det var tetigt (konstigt)!! 😄

Vet en tjej som tyckte det var konstigt att en del i Gbg sa "fräckt" om något som var häftigt, coolt och ibland till och med passande (om det gällde kläder). Något högre upp i landet betyder fräckt enbart något som är oerhört elakt tydligen.

Hähä, DU är tetig! 😛

Här är iaf "fräckt" = något ball

Postat

Om någon smiter före i en kö så säger man ju "det var en fräck en", i betydelsen "jäkla typ!". Eller om någon förolämpar någon: "han var inte lite fräck" säger man då, i betydelsen den djäveln borde ha en smäll.

Jag använde nog "fräck" mest i sådana sammanhang.

Postat

Ölbilen skånkrar och vibrerar så sövande nu att jag somnar.

Gonatt 😑

Postat

Det är lite olustigt med husdjur som hundar som absolut INTE tål att höra ljud från några grannar, utan rusar runt till de olika utrymmmena i bostaden och formligen slänger sig upp mot väggarna eller ned mot golvet och skäller så fort de hör någon granne. Har ni sett någon sådan hund någon gång? Det har jag. En som höll på all vaken tid med detta... 😲

Syrrans jycke säjer aldrig ett ljud. Kommer man dit blir han så glad att han nästan kastar sej över en men han är knäpptyst hela tiden. Nästan spöklikt.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.