Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 4


Björn Olsberg

Recommended Posts

Annons

hur kan man använda odds fel? så avancerat koncept är det väl ändå inte?

Det är väl ganska vanligt att folk tror att höga odds = hög sannolikhet. Inte när dom spelar på typ Premier League då utan i så där vanligt tal. Iaf då som svar på frågan "vad är oddsen för det egentligen?" som man kan slänga ur sig när man är med om något lite oväntat. Kanske ännu vanligare på engelska iofs.

Link to comment
Dela på andra sajter

Exempelvis så om man googlar "odds are high" och går in på första träffen som är Yahoo Answers så står det såhär:

What do you mean by "the odds were high"?

"The odds are high" = "probably"

The odds were high that he would come to the party = He would probably come to the party.

Suck.

Link to comment
Dela på andra sajter

Exempelvis så om man googlar "odds are high" och går in på första träffen som är Yahoo Answers så står det såhär:

What do you mean by "the odds were high"?

"The odds are high" = "probably"

The odds were high that he would come to the party = He would probably come to the party.

Suck.

Hade jag vetat att det skulle bli ett sånt jävla tjafs hade jag aldrig skrivit det där.

Link to comment
Dela på andra sajter

så... den där snubben höll alltså på att doktorera i neurovetenskap, bestämde sig för att sluta och gick ut och sköt ihjäl 12 personer på batman-premiären?

wtf...

Låter väl logiskt?
Link to comment
Dela på andra sajter

någon polischef i new york har tydligen sagt att gärningsmannen färgat håret rött och sagt att han var "the joker" när polisen tog honom.

Vilken kul kille. Menneh, varför en snut från NY? 😳
Link to comment
Dela på andra sajter

Vilken kul kille. Menneh, varför en snut från NY? 😳

jag skulle gissa att det är någon som gjort ett fejkat twitterkonto för någon poliskändis... kanske samma person som blev intervjuad av en nyhetskanal i colorado och uppgav sig vara den lokala polischefen.

Link to comment
Dela på andra sajter

jag skulle gissa att det är någon som gjort ett fejkat twitterkonto för någon poliskändis... kanske samma person som blev intervjuad av en nyhetskanal i colorado och uppgav sig vara den lokala polischefen.

Eric C.
Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...