Zakyath Postat 5 juli 2012 Postat 5 juli 2012 jag tror jag söp bort min humor igår... den lilla jag hade kvar 😛
Neosus Postat 5 juli 2012 Postat 5 juli 2012 ...men golvpukorna låter då för illa! Jaja, nu blir det kaffepaffe! 🥰 jag tror jag söp bort min humor igår... den lilla jag hade kvar 😛 Haha 😄😛
Zakyath Postat 5 juli 2012 Postat 5 juli 2012 fan vad det hade varit skönt att sova ett par timmar...
Naymari Postat 5 juli 2012 Postat 5 juli 2012 fan pukor är jobbiga att få schysst ljud i 😠 Som fan. Jag brukar utgå ifrån att bara ha botten och attack i närmicken och sen ta resten i överhänget. Brukar gå rätt bra. Bra stämda pukor är också bra o ha 😑
Zakyath Postat 5 juli 2012 Postat 5 juli 2012 aa fast du spelar in trummorna oftast va, istället för att programmera dem?
Naymari Postat 5 juli 2012 Postat 5 juli 2012 aa fast du spelar in trummorna oftast va, istället för att programmera dem? Ja, programmera suger! 😛 Men jag gör det på demos!
Zakyath Postat 5 juli 2012 Postat 5 juli 2012 äsch, valle verkar väl klara det ganska bra:P han kör väl AD?
Neosus Postat 5 juli 2012 Postat 5 juli 2012 Ja vafan.. Placera ett set trummor i lägenheten har jag ingen lust med. ...men lite sugen e man! 😛
Naymari Postat 5 juli 2012 Postat 5 juli 2012 äsch, valle verkar väl klara det ganska bra:P han kör väl AD? Bara Hellvalla 1 som har programmerat. Och då var det inte han som gjorde det, har. Jag för mig. 😕
Zakyath Postat 5 juli 2012 Postat 5 juli 2012 säker på det? du kanske har rätt 😑 hemmpe har skickat mig en del låtar med trummor programmerade i AD och det har låtit ganska bra... han har försökt lära mig men det går slött, kommunikationsproblem kanske haha
Naymari Postat 5 juli 2012 Postat 5 juli 2012 Ja vafan.. Placera ett set trummor i lägenheten har jag ingen lust med. ...men lite sugen e man! 😛 Det är det man har skolan till! 😆 Men sen när jag tagit studenten blir det väl programmerat tills jag har råd till ett schysst place!
Neosus Postat 5 juli 2012 Postat 5 juli 2012 FXpansion BFD 2.0 funderar jag på.... att skaffa... nångång.... sen....i............framtiden.
Neosus Postat 5 juli 2012 Postat 5 juli 2012 Det är det man har skolan till! 😆 Men sen när jag tagit studenten blir det väl programmerat tills jag har råd till ett schysst place! Ja så är det. Sedan ska man kunna spela på grejerna oxå så det låter bra. ...och dääär har jag mycket att lära mig ännu. 😄
Naymari Postat 5 juli 2012 Postat 5 juli 2012 säker på det? du kanske har rätt 😑 hemmpe har skickat mig en del låtar med trummor programmerade i AD och det har låtit ganska bra... han har försökt lära mig men det går slött, kommunikationsproblem kanske haha Jag har AD dock. Används mest till demos dock. Hähä. Mycket roligare att spela in riktiga då det är svårt att få annat än superclean i AD tycker jag. 😮 Ja så är det. Sedan ska man kunna spela på grejerna oxå så det låter bra. ...och dääär har jag mycket att lära mig ännu. 😄 De har jag med! 😑
Zakyath Postat 5 juli 2012 Postat 5 juli 2012 fan AD går väl inte att få clean... även fast man stänger av OH och rumsljudet ligger det ju reverb kvar :S jag tycker trummorna känns så små där också..
Naymari Postat 5 juli 2012 Postat 5 juli 2012 fan AD går väl inte att få clean... även fast man stänger av OH och rumsljudet ligger det ju reverb kvar :S jag tycker trummorna känns så små där också.. Jag menade alltså att allt låter så klart, fint och procceserat. Men ja. Rumsklangen går inte att bli av med xD Fast när allt kommer till kritan hade jag säkert inte kunnat höra skillnaden om det är skickligt programmerat eller riktiga trummor i en riktig färdigmixad låt. 😆
Zakyath Postat 5 juli 2012 Postat 5 juli 2012 nä det stämmer väl, kruxet är ju att det är så jävla svårt att få det att låta så 😄
Naymari Postat 5 juli 2012 Postat 5 juli 2012 Lyckades riva upp 2 fina sår på underarmen. Nu kommer ju folk tro att jag behöver psykvård. 🙁
Zakyath Postat 5 juli 2012 Postat 5 juli 2012 fan tänkte göra en soft och mysig stoner/funk-låt typ baserad på ett litet pianoriff jag kom på häromdagen... hittade dock inga jävla pianon i cubase så jag tog någon synth med delay, nu låter det jättecorny 🙁
Naymari Postat 5 juli 2012 Postat 5 juli 2012 fan tänkte göra en soft och mysig stoner/funk-låt typ baserad på ett litet pianoriff jag kom på häromdagen... hittade dock inga jävla pianon i cubase så jag tog någon synth med delay, nu låter det jättecorny 🙁 Finns inte steinberg Grand i qbaijs?
Zakyath Postat 5 juli 2012 Postat 5 juli 2012 Finns inte steinberg Grand i qbaijs? hum inte som jag hittar ...
Recommended Posts