Frekvensspektrumanalysator Postat 5 juli 2012 Postat 5 juli 2012 (redigerat) EDIT: oj.. kaos. Redigerat 5 juli 2012 av Frekvensspektrumanalysator
Neosus Postat 5 juli 2012 Postat 5 juli 2012 Har kommit fram till att Superior Drummer suger pitt. Skitljud! 😠 1
SadamJR Postat 5 juli 2012 Postat 5 juli 2012 Har kommit fram till att Superior Drummer suger pitt. Skitljud! 😠 Vilka såna program är bättre? Kan man inte köpa en massa nya ljud?
SadamJR Postat 5 juli 2012 Postat 5 juli 2012 Jo nog gör det det! Eller så suger jag på att mixa. 😱 Har du köpt några extraljud?
Neosus Postat 5 juli 2012 Postat 5 juli 2012 Nae men funderar lite på´t. Ordermusic har bra priser nu under sommarn.
SadamJR Postat 5 juli 2012 Postat 5 juli 2012 fan släpp på kompressorn så ordnar sig allt Varför ska man öht komprimera såna här maskintrummor. Borde inte nivåerna va så bra som dom kan va?
slejnard Postat 5 juli 2012 Postat 5 juli 2012 tycker det låter bra! iaf låten neosus har skickat till mig. 🙂
SadamJR Postat 5 juli 2012 Postat 5 juli 2012 tycker det låter bra! iaf låten neosus har skickat till mig. 🙂 Ja då så. Du brukar veta vad du pratar om.
Neosus Postat 5 juli 2012 Postat 5 juli 2012 Jag har int ens nån kompressor på (förutom i pluggen och de e inte mycket...) 😱 Aja!! Har mixat till låten ännu mer så nu jädrans. 😆😄
slejnard Postat 5 juli 2012 Postat 5 juli 2012 😄 Ja då så. Du brukar veta vad du pratar om. använder själv trummaskinen från portan å den låter inte alltid så rolig.
slejnard Postat 5 juli 2012 Postat 5 juli 2012 ska man ta en tuppis månntro. 😕 jobbat färdigt för idag. 😄
slejnard Postat 5 juli 2012 Postat 5 juli 2012 fast jag ska repa med fat sabbath kl 16 å sen rigga till ett akustiskt gig kl 19 så
Micke H Postat 5 juli 2012 Postat 5 juli 2012 Många riktigt nice SNES-spel uppe på Tradera nu. God dammit. xD
Neosus Postat 5 juli 2012 Postat 5 juli 2012 (redigerat) Nu har jag ingen kompressor på virveln och nu låter det bra mycket bättre. Varför säger ni inget?? 😆 .....eller jo det gjorde ni. 😱 Varför tjatar folk om att man ska ha kompressor på allt? Blir så förbannad! 😠 Ihopslagning delux! Nu blir det Akffe!! Redigerat 5 juli 2012 av Neosus
Zakyath Postat 5 juli 2012 Postat 5 juli 2012 nu har jag inte lagt ner några timmar alls på att skruva ljud i superior drummer, men det bästa vore väl att köra ut alla ljud till separata spår och mixa dem var för sig i DAWet och inte pluginen?
Neosus Postat 5 juli 2012 Postat 5 juli 2012 nu har jag inte lagt ner några timmar alls på att skruva ljud i superior drummer, men det bästa vore väl att köra ut alla ljud till separata spår och mixa dem var för sig i DAWet och inte pluginen? Jo men det är det jag gör. Nu har jag gjort båda delarna. Kört ut overhead på en kanal och baskagge på en, virvel på en och pukorna på en. I pluggen har jag kompressor på kagge och overhead och i kanalerna (utanför pluggen) endast EQ på alla kanaler samt ett kort reverb på virvel o overhead. Därefter har jag kört hela trumpaketet och basgitarren till en egen bus och där har jag lagt på en UAD 1176LN med release på max (7), attack på 4, ratio 4 och sedan kört försiktigt så att jag inte plattar till alldeles för mycket. Ungefär så har jag gjort nu.
Neosus Postat 5 juli 2012 Postat 5 juli 2012 Release har jag på max just därför att det inte ska låta kulspruta. Och jag tycker det fonkar!
Recommended Posts