Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat
+Linus är här! 😮
Göm era kvinnor!
311655_10150941094808667_830414098_n.jpg

😆😄 :D

Postat

Har kommit fram till att Superior Drummer suger pitt.

Skitljud! 😠

Vilka såna program är bättre? Kan man inte köpa en massa nya ljud?

Postat

fan släpp på kompressorn så ordnar sig allt

Varför ska man öht komprimera såna här maskintrummor. Borde inte nivåerna va så bra som dom kan va?

Postat

Jag har int ens nån kompressor på (förutom i pluggen och de e inte mycket...) 😱

Aja!!

Har mixat till låten ännu mer så nu jädrans. 😆😄

Postat (redigerat)

Nu har jag ingen kompressor på virveln och nu låter det bra mycket bättre.

Varför säger ni inget?? 😆

.....eller jo det gjorde ni. 😱

Varför tjatar folk om att man ska ha kompressor på allt?

Blir så förbannad! 😠

Ihopslagning delux!

Nu blir det Akffe!!

Redigerat av Neosus
Postat

nu har jag inte lagt ner några timmar alls på att skruva ljud i superior drummer, men det bästa vore väl att köra ut alla ljud till separata spår och mixa dem var för sig i DAWet och inte pluginen?

Postat

nu har jag inte lagt ner några timmar alls på att skruva ljud i superior drummer, men det bästa vore väl att köra ut alla ljud till separata spår och mixa dem var för sig i DAWet och inte pluginen?

Jo men det är det jag gör. Nu har jag gjort båda delarna. Kört ut overhead på en kanal och baskagge på en, virvel på en och pukorna på en.

I pluggen har jag kompressor på kagge och overhead och i kanalerna (utanför pluggen) endast EQ på alla kanaler samt ett kort reverb på virvel o overhead. Därefter har jag kört hela trumpaketet och basgitarren till en egen bus och där har jag lagt på en UAD 1176LN med release på max (7), attack på 4, ratio 4 och sedan kört försiktigt så att jag inte plattar till alldeles för mycket.

Ungefär så har jag gjort nu.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.