Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Hur får man till den där sågtandsbasen som nästan "stannar upp" emellanåt?

Lägg en kompressor och skicka en pre:ad send från ett kick eller en metronom in i den. sen ställ in den till din egna smak.

Postat

Lägg en kompressor och skicka en pre:ad send från ett kick eller en metronom in i den. sen ställ in den till din egna smak.

Tack. Misstänker att det inte blir av dock. Tänkte att man kunde påverka "hastigheten" på filtret eller nåt.

Postat

Tack. Misstänker att det inte blir av dock. Tänkte att man kunde påverka "hastigheten" på filtret eller nåt.

du kan ju köra ett LFO på filtret. men då blir det mer av en wobble än den pumpande effekten
Postat

du kan ju köra ett LFO på filtret. men då blir det mer av en wobble än den pumpande effekten

Kan man styra detta med hjälp av pitch- eller modulationshjulet, nu när man har en minimoog.

Postat

Gla midsommar längstaianer! 🙂😄😆

Right back at ya, Slej och resten av längsta 😄

Postat

Kan man styra detta med hjälp av pitch- eller modulationshjulet, nu när man har en minimoog.

I Minimoogen vetefasen.

Men adra syntar kan du ju koppla mod hjulet till LFO:n

Postat

I Minimoogen vetefasen.

Men adra syntar kan du ju koppla mod hjulet till LFO:n

Får testa det. Tror att det jag vill är att kunna reglera hastigheten, eller vad det heter, på filtret i realtid, så att jag kan komma åt det där ljudet som blir mer och mer knorrigt. Gillar knorriga ljud.

Postat

Lyssnar på Prefab Sprouts Let's Change The World With Music. Den smartaste popmusiken. Undrar om zakyath skulle gilla Prefab sprout, nu när han är inne på Steely Dan?

Postat

Glad midsommar alla forumister 🙂

Postat

Lyssnar på Prefab Sprouts Let's Change The World With Music. Den smartaste popmusiken. Undrar om zakyath skulle gilla Prefab sprout, nu när han är inne på Steely Dan?

När jag var mindre gillade jag den där låten om hoppande grodor...

King of rock'n'roll kanske den heter?

Postat

Inte vad jag kan minnas. 🤪

När jag var mindre gillade jag den där låten om hoppande grodor...

King of rock'n'roll kanske den heter?

Borde inte ni vara ute och supa skallarna av er?

Postat

Nah, jag käkade middag hos morsan och tar det lugnt nu hemma. Man måste inte supa bara för att det är midsommar. ☺️

Postat

Nah, jag käkade middag hos morsan och tar det lugnt nu hemma. Man måste inte supa bara för att det är midsommar. ☺️

Mes 😛

1100

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.