Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Kul. Lycka till. Är trummorna klara nu 😱

Tre låtar är helt färdiginspelade. Med sång och allt. Är på slutspurten nu. Sång och lite finlir kvar på en låt. Sen mix och master 🙂

Annons
Postat

Tre låtar är helt färdiginspelade. Med sång och allt. Är på slutspurten nu. Sång och lite finlir kvar på en låt. Sen mix och master 🙂

Soft 🙂

Imorgon ska jag försöka hinna med inspelning mix och master av lite psychobilly 😮 dock bara två låtar, men det kan nog bli alldeles för tight.. kommer få sova runt 0400....

Postat (redigerat)

Soft 🙂

Imorgon ska jag försöka hinna med inspelning mix och master av lite psychobilly 😮 dock bara två låtar, men det kan nog bli alldeles för tight.. kommer få sova runt 0400....

Psychobilly? 😱 Det lät farligt.

Men jo, två låtar full produktion på en dag känns aaaaaaaningen pressat. 😮

Jag hade aldrig klarat det 😑

tänk på att ta lite frisk luft mellan varven, det går snabbare då 😑

Redigerat av Naymari
Postat

Psychobilly? 😱 Det lät farligt.

Men jo, två låtar full produktion på en dag känns aaaaaaaningen pressat. 😮

Jag hade aldrig klarat det 😑

Inte då. det är softa lirare. Dom spelar in live, så det kommer nog funka galant. Om dom nu inte vill ta 102 tagningar 😉

Postat

Inte då. det är softa lirare. Dom spelar in live, så det kommer nog funka galant. Om dom nu inte vill ta 102 tagningar 😉

Alltså, det är typ rockabilly?

Vissa delar av denna ep är också inspelat live. Den ena är helt i samma rum då dem ville ha lite jävlar anamma i det (utom sången, den är lagd efteråt. De hade aldrig fått mig mixa en sång som är lagd live 😛 ). 2 andra är trummor och bas spelade. och denna bara trummor då trummisen tyckte det var enklast så. 😱

Men resultatet på 3 låtar är skitbra än så länge! ☺️

Postat

inte så pjåkigt 😑 hade dock hoppats på lite mer betoning på det psykadeliska måste jag säga!

Ja, men "Psycho" i det här fallet handlar nog mer om personlighetsdraget. jag känner mig aldrig så osäker som på en psychobillyspelning. tjackade gamla nassar och brännvinspackade raggare blandat med knogjärnsskins osv... men det har sin tjusning.

Postat (redigerat)

På tal om psychobilly 😑

Bra skit som svänger så det svartnar 😄

Redigerat av CHAE
Postat

tumblr_m2ynd6tfgw1qf5p7eo1_400.gif

They're here and they want to rule the earth 😮

Postat (redigerat)

sexton sek långt klipp 😛 nu är det inte så värst vackert, men tror ni väskaraktären på rösten kan funka med lite övning?

Redigerat av Zakyath
Postat

sexton sek långt klipp 😛 nu är det inte så värst vackert, men tror ni väskaraktären på rösten kan funka med lite övning?

Du låter oförskämt oförstörd.

Dr Frekvensspektrumanalysator ordinerar 10 år i en inrökt turnébuss och Jim Beam.

Skämt åsido. Kan nog bli nåt, men försök låta lite mer härjad 😉

Postat

hehe ja det ska låta mer rått och förstört sen när jag är klar! men vill inte sabba rösten heller så tar det ett steg i taget...

kan ju knappt hålla pitch som det är nu

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.