Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 4


Björn Olsberg

Recommended Posts

Annons

så fort pitchen är bättre kanske jag kan lägga upp något här..

En gång i tiden fick jag tipset om att röra mer på käften när man sjunger. Gapa å röra mer med käften. Då blir pitchen bättre.

...om det stämmer i verkligheten har jag då ingen aning om. 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

En gång i tiden fick jag tipset om att röra mer på käften när man sjunger. Gapa å röra mer med käften. Då blir pitchen bättre.

...om det stämmer i verkligheten har jag då ingen aning om. 😱

jag tror det kanske blir lättare att artikulera då och det medför att man kan styra pitchen... kan mycket väl vara ett bra tips 😑

Link to comment
Dela på andra sajter

fan vad jag ska leka med dubbar när jag kan sjunga rent. tror det kan bli ballt om jag sjunger klart och "rent" i en tagning, lite mörkare och dovar, typ rundar av vokalerna lite i en, sen väser(på gränsen till growl) i en tagning och sen bussar iväg allt till en harmonizer som kan få rösten att låta lite kusligare

fast det kanske inte funkar alls...

Link to comment
Dela på andra sajter

just nu låter det ganska skräpigt faktiskt... tror inte någon här på forumet skulle kunna säga att det var särskilt bra utan att till viss del bara försöka vara snäll 😛

men det roliga är ju att jag iaf hör att jag blir bättre. så om ett litet tag kanske ☺️

funderar på att sluta med cigaretter efter min nästa tenta också.. det kanske hjälper också?

vi får se 😑

Link to comment
Dela på andra sajter

hehe skitbra vet jag inte - men jag är genuint övertygad om att det kan bli inte dåligt!

sen har jag förvisso hört vid flera isolerade tillfällen i olika sammanhang att jag har en behaglig röst att lyssna på, så det kanske kan bli det ändå? känns tveksamt måste jag säga, men man kan ju hoppas 😛

hur går det med riffandet förresten??

kommer nog aldrig förstå hur du kan hälla i dig massa kaffe innan du ska sova 😮 dricker förvisso mycket cola själv nattetid men känns inte lika farligt..

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä det blir kvällsfika ala te eller varma koppen samt smörgås. Gott som satan! 😱

Jo jag har grejjat lite på den där låten. Hittills är det samma riff hela tiden. Får se vad det blir av skiten.. 😊😄

Link to comment
Dela på andra sajter

jag testade det här med samma riff för några veckor sen.. pumpade på rakt genom hela låten. är tveksam till om det blev så jävla bra 😛

förvisso var trummorna och basen samma rakt igenom också..

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä det blir kvällsfika ala te eller varma koppen samt smörgås. Gott som satan! 😱

Jo jag har grejjat lite på den där låten. Hittills är det samma riff hela tiden. Får se vad det blir av skiten.. 😊😄

Vafan, varma koppen? Varför går du inte på slätvällingen direkt?

Link to comment
Dela på andra sajter

jag minns en gång när jag var med ett par vänner på någon högljudd klubb

vi var redan en bit förbi salongsberusning och hade ingen aning om vad vi skulle beställa, så vi bad den petita blondinen i baren att överraska oss. Vi hoppas på att vi kanske skulle få något fruktigt med exotisk smak av hula-hula eller något sånt, men det smakade fan kanel. Aceton och kanel. Inte lite heller, utan jävla mycket. Hela svalget fylldes av det sunkiga smaken, och det är inte så att jag endast dricker svagdricka, utan den här var bara brutalt vidrig.

Jag gick aldrig tillbaka till klubben, med den petita blondinen.

på tal om kanel alltså

(och äpple men det är en annan historia)

Link to comment
Dela på andra sajter

j Vi hoppas på att vi kanske skulle få något fruktigt med exotisk smak av hula-hula eller något sånt, men det smakade fan kanel. Aceton och kanel. Inte lite heller, utan jävla mycket. Hela svalget fylldes av det sunkiga smaken,

Rischgrynschgröt med ruuuuuschin. Kokosch med schirapsknäck.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...