Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 4


Björn Olsberg

Recommended Posts

Annons

SL är såna jävla fittor. Strömavbrott idag vid Gullmarsplan. Och visst, sånt händer. Men det som gör mig förbannad är hur uselt dom sköter det när sånt händer.

Överreagerar much? xD

Jag får nog vänta på den där sömnutredningen i två månader 😳 Holy shit, jag har varit ett vrak sedan i november och ska fortsätta vara det i minst två månader till... 😏

Nåja, det är bara att ta sig i kragen och köra på 🙂

🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

över 90% av SLs trafik går i tid har jag för mig att jag läste någon gång

tycker det är helt ok ändå

när jag var nere i frankrike så stängde de av alla tåg när det kom 1 cm snö. det var mindre kul.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag får nog vänta på den där sömnutredningen i två månader 😳 Holy shit, jag har varit ett vrak sedan i november och ska fortsätta vara det i minst två månader till... 😏

Nåja, det är bara att ta sig i kragen och köra på 🙂

Har jag missat nåt? Du går väl och lägger dej vid 10 varje kväll?

Link to comment
Dela på andra sajter

över 90% av SLs trafik går i tid har jag för mig att jag läste någon gång

tycker det är helt ok ändå

när jag var nere i frankrike så stängde de av alla tåg när det kom 1 cm snö. det var mindre kul.

Visst, men det var inte det jag klagade över heller. Jag klagade över deras urusla hantering när det faktiskt händer att det blir fel. Det känns minst lika viktigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har jag missat nåt? Du går väl och lägger dej vid 10 varje kväll?

Hm, vete fan om jag gått igenom det but here we go;

jag snarkar (och har alltid gjort det) men det här har urartat till regelrätt sömnapné under det senaste månaderna vilket i sin tur leder till taskig syretillförsel och en alldeles sjuklig trötthet om dagarna. Att Moa håller igång gör varken från eller till.

Grejen är att jag när jag vaknar upp ifrån ett sådant här andningsuppehåll har så jävla svårt att somna om och komma in i djupsömnen igen, vilket i sin tur gör att jag sover så in i helvete dåligt.

Det här upplever jag som ett rejält problem (bl a på jobbet) och har sökt för det. Jag har helt enkelt svårt att hålla upp koncentrationen och hålla mig vaken om dagarna 😳 Det blir en s k sömnutredning (man sover en natt på sjukhus upphookad till EKG, EEG, saturation, CPAP-mask och sådär).

Var på hälsocentralen i förra veckan och nu ska den doktorn där skicka remiss till ÖNH (ÖronNäsaHals) där denna sömnutredning ska äga rum...om två månader 😏

Har provat med att power naps men det har gått åt helvete; jag toksomnar och kan inte sova på natten av den anledningen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hm, vete fan om jag gått igenom det but here we go;

[bla bla bla bo-ho wä]

Summa sumarum; jag mår skapligt dåligt av det här och nu får det bli ändring!

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Visst, men det var inte det jag klagade över heller. Jag klagade över deras urusla hantering när det faktiskt händer att det blir fel. Det känns minst lika viktigt.

jo, kanske det 😑 varit med om långa förseningar men tycker de alltid brukar informera osv...

Internetet är för segt för att jag ska kunna lyssna. Kan det va nån varaiant av rockabilly?

nja, nej, det skulle jag nog verkligen inte säga. lite mer bombastisk rock med kraftig, relativt djup mansröst. många synthar och stora trummor. melankoliskt.

Redigerat av Zakyath
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är gammal och dum.

Jag är beredd att hålla med.

😄

Kom på mig själv med att vara oförskämt munter på väg hem från jobbet idag. Cyklandes, i hoodie för det var soligt och fint men inte tokvarmt, visslande och tänkte på semestern som är en vecka bort. Det var när jag av någon anledning dessutom började spontanplinga på cykelringklockan som jag insåg vad jag höll på med och hur förbannat munter jag var. 😆

😆

Fan va nice Pico. ☺️

VArför jag har inte sett den filmen? måste göras nu!

Sopa Pazo! Ofta du inte sett den? 😳 Det är lite som att inte sett Oceans eleven.

Jäkligt bra film iaf. 😄

yolowls.gif

🥰
Link to comment
Dela på andra sajter

Hm, vete fan om jag gått igenom det but here we go;

jag snarkar (och har alltid gjort det) men det här har urartat till regelrätt sömnapné under det senaste månaderna [..]

Låter riktigt jobbigt Chae. 😕 Får hoppas det löser sig då.

Jag får ibland andningsbesvär om jag ligger på mage o sover. Om jag lägger mig på mage och är på väg att somna så vaknar jag till av att lungorna inte orkar ta andetag. 😳 Så sover därför inte på mage, tror jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är den där jävla vallhagen som har slagit på mej alla varningar inne och stilar i min tråd, och när jag försöker få honom att plocka bort nån varning när han gör det går det inte att skicka ett meddelande till honom. Hur man än vänder sej har man röven i vädret.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du ska då alltid bråka Saddam.

Vadå, det måste väl finnas nån rättvisa här i världen. Ena dagen gör han sitt bästa för att slänga ut mej härifrån, nästa är han inne och jiddrar i mina trådar. Är det rätt? Va, va?

Link to comment
Dela på andra sajter

Vadå, det måste väl finnas nån rättvisa här i världen. Ena dagen gör han sitt bästa för att slänga ut mej härifrån, nästa är han inne och jiddrar i mina trådar. Är det rätt? Va, va?

😄

Jag är dock inte insatt i dina äventyr så ska inte uttala mig egentligen. Dock brukar du medvetet vara lite provocerande för att få lite reaktioner, å det vet du. :rolleyes:😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Jobbigt med sömnproblemen chae...

Händer att jag vaknar i andnöd och tror att jag håller på att dö, får ingen luft typ. Adrenalinet slår i taket och hjärtat håller på att hoppa ut ur bröstet känns det som. Är ganska säker på att det är någon slags stress/panikattack. Men det är sällan och går över fort, så jag kan inte klaga.

Link to comment
Dela på andra sajter

😄

Jag är dock inte insatt i dina äventyr så ska inte uttala mig egentligen. Dock brukar du medvetet vara lite provocerande för att få lite reaktioner, å det vet du. :rolleyes:😛

Nä.

Saddam, gå o läs mitt svar i din tråd istället och se om du hittar något nytt.

Nä.

Link to comment
Dela på andra sajter

Saddam, gå o läs mitt svar i din tråd istället och se om du hittar något nytt.

Den där musiken är säkert jättebra. Vi kanske skulle lägga upp en ny längstatråd nu när lax inte är här längre, där man är tvungen att kommentera det man lyssnar på. Det skulle ge mer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...