Frekvensspektrumanalysator Postat 4 juni 2012 Postat 4 juni 2012 (redigerat) Nää. Jag vill bara ha nåt som låter nytt och fräscht, tro det eller inte. Ja, det vore nice. Senaste jag hörde som gav mig den där "fan va coolt, inte hört"-känslan var Death From Above 1979, men det är nog en tio år sen nu. EDIT: Eller iofs, Big Business, men dom låter ju som DFA1979, så det räknas väl inte? Redigerat 4 juni 2012 av Frekvensspektrumanalysator
SadamJR Postat 4 juni 2012 Postat 4 juni 2012 Ja, det vore nice. Senaste jag hörde som gav mig den där "fan va coolt, inte hört"-känslan var Death From Above 1979, men det är nog en tio år sen nu. 1
Zakyath Postat 4 juni 2012 Postat 4 juni 2012 Senaste jag hörde som gav mig den där "fan va coolt, inte hört"-känslan så kände jag lite när jag hörde tim skölds nyaste album
Frekvensspektrumanalysator Postat 4 juni 2012 Postat 4 juni 2012 ...som jag verkligen gillade, bör tilläggas.
SadamJR Postat 4 juni 2012 Postat 4 juni 2012 Ja, det vore nice. Senaste jag hörde som gav mig den där "fan va coolt, inte hört"-känslan var Death From Above 1979, men det är nog en tio år sen nu. Så du låg 25 år efter redan där?
Frekvensspektrumanalysator Postat 4 juni 2012 Postat 4 juni 2012 så kände jag lite när jag hörde tim skölds nyaste album hehe. första jag tänkte när jag hörde Tim Sköld var att Placebo parat sig med White Zombie på ett biljardbord med Nine Inch Nails i högtalarna. Så du låg 25 år efter redan där? Bandet heter så. Death From Above 1979. 😉
Neosus Postat 4 juni 2012 Postat 4 juni 2012 Jag gillar Blues! Hur jävla bakåtsträvande kan jag vara egentligen? 😆😱
Zakyath Postat 4 juni 2012 Postat 4 juni 2012 hehe. första jag tänkte när jag hörde Tim Sköld var att Placebo parat sig med White Zombie på ett biljardbord med Nine Inch Nails i högtalarna. 😄 sköld var dock före både nine inch nails och placebo med sitt mer industriella sound (lyssna på violent new breed av shotgun messiah från 93) hans nyaste album tycker jag låter helt nytt och fräscht dock. även fast det är samma stuk och många gemensamma stildrag.
Frekvensspektrumanalysator Postat 4 juni 2012 Postat 4 juni 2012 😄 sköld var dock före både nine inch nails och placebo med sitt mer industriella sound (lyssna på violent new breed av shotgun messiah från 93) hans nyaste album tycker jag låter helt nytt och fräscht dock. även fast det är samma stuk och många gemensamma stildrag. ´93.. Samma år som Billy Idol släppte Cyberpunk, och ett år efter att Ministry släppte Psalm 69 och ett år efter att White Zombie släppte La Sexorcisto. nä. jag minns när dom började dyka upp, vi tyckte dom var trista ripoffs redan då 😉
Zakyath Postat 4 juni 2012 Postat 4 juni 2012 har aldrig tyckt om någon av de artisterna. annan typ av musik..
Frekvensspektrumanalysator Postat 4 juni 2012 Postat 4 juni 2012 har aldrig tyckt om någon av de artisterna. annan typ av musik.. Jag hörde ett bra ordspråk för det; Smaken är som baken. Så himla träffande, det uttrycket. 😄
Neosus Postat 4 juni 2012 Postat 4 juni 2012 Nä jag har lagt på en bas. Men ska nog fortsätta grejja lite sen. ☺️
Zakyath Postat 4 juni 2012 Postat 4 juni 2012 Ta och gör det 😄 du får se till att dra upp en länk här när du känner att tiden är mogen 😮
Pico Postat 4 juni 2012 Postat 4 juni 2012 Kom på mig själv med att vara oförskämt munter på väg hem från jobbet idag. Cyklandes, i hoodie för det var soligt och fint men inte tokvarmt, visslande och tänkte på semestern som är en vecka bort. Det var när jag av någon anledning dessutom började spontanplinga på cykelringklockan som jag insåg vad jag höll på med och hur förbannat munter jag var. 😆
CHAE Postat 4 juni 2012 Postat 4 juni 2012 Kom på mig själv med att vara oförskämt munter på väg hem från jobbet idag. Cyklandes, i hoodie för det var soligt och fint men inte tokvarmt, visslande och tänkte på semestern som är en vecka bort. Det var när jag av någon anledning dessutom började spontanplinga på cykelringklockan som jag insåg vad jag höll på med och hur förbannat munter jag var. 😆 Oh. My. Gawd. 😮 😄
Neosus Postat 4 juni 2012 Postat 4 juni 2012 Kom på mig själv med att vara oförskämt munter på väg hem från jobbet idag. Cyklandes, i hoodie för det var soligt och fint men inte tokvarmt, visslande och tänkte på semestern som är en vecka bort. Det var när jag av någon anledning dessutom började spontanplinga på cykelringklockan som jag insåg vad jag höll på med och hur förbannat munter jag var. 😆 Hahah 😄
Neosus Postat 4 juni 2012 Postat 4 juni 2012 Ta och gör det 😄 du får se till att dra upp en länk här när du känner att tiden är mogen 😮 Den e lite längre här men nu måste jag klura extra på fortsättning och så... 😱 Your browser does not support the HTML5 audio tag
Zakyath Postat 4 juni 2012 Postat 4 juni 2012 tycker om hur du bygger dynamik trots samma riff rakt igenom... kan jag nog lära mig ett och annat av 😑
Neosus Postat 4 juni 2012 Postat 4 juni 2012 tycker om hur du bygger dynamik trots samma riff rakt igenom... kan jag nog lära mig ett och annat av 😑 eller hur? man kan göra mycket av så lite egentligen. 😊
Zakyath Postat 4 juni 2012 Postat 4 juni 2012 man kan ju det.. själv känns det som jag alltid krånglar till det för mycket 😮
CHAE Postat 4 juni 2012 Postat 4 juni 2012 Jag får nog vänta på den där sömnutredningen i två månader 😳 Holy shit, jag har varit ett vrak sedan i november och ska fortsätta vara det i minst två månader till... 😏 Nåja, det är bara att ta sig i kragen och köra på 🙂
Neosus Postat 4 juni 2012 Postat 4 juni 2012 Jag får nog vänta på den där sömnutredningen i två månader 😳 Holy shit, jag har varit ett vrak sedan i november och ska fortsätta vara det i minst två månader till... 😏 Nåja, det är bara att ta sig i kragen och köra på 🙂 Japp så äre!
Naymari Postat 4 juni 2012 Postat 4 juni 2012 Jag får nog vänta på den där sömnutredningen i två månader 😳 Holy shit, jag har varit ett vrak sedan i november och ska fortsätta vara det i minst två månader till... 😏 Nåja, det är bara att ta sig i kragen och köra på 🙂 Hang in there!
Fidden Postat 4 juni 2012 Postat 4 juni 2012 När jag fattade vad du menade så fattade jag till slut vad du menade. Snygg tautologi 😄
SadamJR Postat 4 juni 2012 Postat 4 juni 2012 Jag hörde ett bra ordspråk för det; Smaken är som baken. Så himla träffande, det uttrycket. 😄 Som grisen sa om julskinkan.
Recommended Posts