Jump to content
Annons

Ljudisolera rum/studio

Recommended Posts

godfellas (oregistrerad)
Postat

Hej!

Jag är helt blåbär när det kommer till studio/ljud/liknande så behöver era expertkunskaper 🙂

Det är så att jag har ett rum som är 3,5x2 meter samt en höjd på cirka 2,5 meter (tror jag ungefär). I detta rum står just nu en dator, ett bord, en stol, en mikrofon och en gitarr. Mitt syfte är att ljudisolera detta rum så bra som möjligt för att inte grannarna ska störas när jag spelar in låtar. Det är sång och gitarrspel jag då syftar på, men främst sången. Vad är det för material/tillbehör jag kan använda mig av för att ljudisolera? Ska jag sätta ett reflektionsfilter runt min mikrofon eller vad ska jag göra? Helst vill jag inte "sabba" hela rummet för att få ljudisolering, helst nöjer jag mig att åtgärda det nära mikrofonen.

Tack på förhand för er hjälp! 🙂

Annons
godfellas (oregistrerad)
Postat

Hej! Tyvärr är det tvärtom. För att ljudisolera mot grannen måste du "sabba" hela rummet.

Sök på rum i rummet

Jaha, okej. Tack då! 🙂

Postat

ska du sjunga med förstärkare ? i annat fall går det att jobba dagtid eller tidig kväll så stör det väl inte så mycket.

godfellas (oregistrerad)
Postat

ska du sjunga med förstärkare ? i annat fall går det att jobba dagtid eller tidig kväll så stör det väl inte så mycket.

Nej, det är utan förstärkare. Bara min röst som "hörs". Dock inte så lyhört där jag bor och jag har bara granne ovanför mig, inga bredvid eller under.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.