Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tja!

Jag signade ganska nyss en EP till ett av dom större skivbolagen i holland.

Nu begär dom följande uppgifter av mig:

Composed by:

Written by:

Produced by:

Published by:

Dom tre första förstår jag, inte den sista.

Den jag har pratat med på skivbolaget säger att dom kan hjälpa mig med ett Publishing-Agreement.

Men kan inte jag själv stå som Publisher via mitt egna företag?

Har jag fått det hela om bakfoten?

Vad menar dom med Publishing?

Tacksam för svar!

/Nicke

Annons
Postat

Om låten inte är förlagd kan du skriva "Copyright Control" för att understryka att låten är skyddad genom svensk upphovsrätt.

• Gilla 1
Postat

...och så tar vi en tredje post på det. 🙂

Förlagsavtal som skivbolaget erbjuder är oftast dålig deal. Förlaget är ju s a s skivbolagets motpart i "förhandlingar" om vad det ska kosta att få släppa din musik. Om man förhandlar med sig själv så kan du ju tänka dig hur billigt det blir. 😑

Om du ska släppa på internationellt bolag kan det vara värt att söka dig till något av de svenska förlagen.

Postat

Manus / Copyright Control är den snabba lösningen, men annars håller jag med mr Dumb Dan att ett svenskt förlag kan vara bra. ☺️

Skönt att snacka svenska med någon som kämpar för dina rättigheter, oavsett mot en svensk label eller holländsk, och du och ditt företag slipper extrajobbet.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.