Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat
Det är märkligt.

Köper du GR3 får du en ypperlig DI-box med på köpet. 😕 Deras egen kontroller-pedalenhet. Hur man kan köra GR3 utan att ha t ex wah wah funktionen med begriper jag inte. Jag känner folk som har kört med MIDI controllers Roland FC-300 och framförallt Behringers FC1010 eller vad den heter. Det blir inte riktigt lika bra.

När de programmerat WAH WAH eller Pitch Shifter till att styras via MIDI blir inte det lika "smooth" som Guitar Rigs egna kontroller som kör eget protokoll via USB eller den första pedalen de släppte till systemet. MIDI har bara 127 värden, och man hör tydligt skillnad. Dessutom tar bara GR3 emot MIDI signaler i OMNI mode, så att man kan inte använda sin MIDI controllerpedal till att styra andra enheter SAMTIDIGT.

Det verkar som om folk vill ladda ner istället, och skita i att köpa programmet. Då kan de inte använda hälften av funktionerna. Man kan tycka vad man vill om att behöva belasta systemet med ÄNNU EN USB grej, eller ljudkort, men det hjälper, och Guitar Rigs egen kontroller får definitivt fart på gitarrsignalen och kan användas både som buffer, DI-box och annat. GR3s kontroller har t o m MIDI in och ut, så den kan man gott använda att styra annat med.

Man, nästan, måste ha GR3 med deras kontroller till, annars blir det lite väl mycket Beta, och lamt över det hela. Jag får fram fet dist. Med aktiva pickuper och deras, GR3 pedalkontroller, kan man gå förbi allt brus och brum som uppstår i den riktiga världen. Deras nya Ultrasonic förstärkare, och Sledgehammer pedal kan man strippa tapeter med. Och så finns där basstärkare med, vilket jag applåderar, som fuskar lite med att lägga bas på också ibland.

------

Nej, jag jobbar inte för GR3 eller Native Instruments. Finns en hel del att anmärka på i GR3 i alla fall. Men det har mer med hantering av MIDI och annat att göra, än ljuden och grafiska gränssnittet.

😉

GR3 säljs även utan pedalen så avsaknad av den är inte detsamma som att man kör en piratkopia 🙂

Annons
Postat (redigerat)

ja jag hade tänkt mig versionen utan pedalen, trodde den mest bara var för lie bruk, ungefär som att ha pedalen till pod. Men tar den bort bruset? alltså det som alltid finns där om man har dist och inte har någon gate? om jag har metaldist och inte spelar. är det tyst då? alltså utan gate.

det vore hur bra som helst, speciellt som jag gillar att köra neil young soundet. kompressor och fuzz o sånt på guran. överstyrt o smutsigt. fast det brusar alltid som satan så att man måste ha gatens treshold svinhögt så att det inte går att ligga på en ton i mer än 1 sekund ungefär utan att det klipper

Redigerat av rockdemon
Postat
ja jag hade tänkt mig versionen utan pedalen, trodde den mest bara var för lie bruk, ungefär som att ha pedalen till pod. Men tar den bort bruset? alltså det som alltid finns där om man har dist och inte har någon gate? om jag har metaldist och inte spelar. är det tyst då? alltså utan gate.

det vore hur bra som helst, speciellt som jag gillar att köra neil young soundet. kompressor och fuzz o sånt på guran. överstyrt o smutsigt. fast det brusar alltid som satan så att man måste ha gatens treshold svinhögt så att det inte går att ligga på en ton i mer än 1 sekund ungefär utan att det klipper

Ingen plugg kommer att "ta bort" bruset. Byt mickar på guran eller leta efter störningskällor.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.