D200 Postat 3 oktober 2011 Postat 3 oktober 2011 Instämmer. 32-bitarspluggar går utmärkt under 64-bit OS. Däremot lär ju Cubase bitbridge suga. Inte i Cubase 6...
crillemannen Postat 3 oktober 2011 Postat 3 oktober 2011 Kul test på http://tonometric.com/adaptivepitch/. Jag fick 0.538hz skillnad så det är ju rätt schysst. Tyvärr betyder det att man hör tydligt att det låter ostämt när man spelar in haha vilket fajtas med vid varje inspelning :S
Analogfreak (oregistrerad) Postat 3 oktober 2011 Postat 3 oktober 2011 Kul test på http://tonometric.com/adaptivepitch/. Jag fick 0.538hz skillnad så det är ju rätt schysst. Tyvärr betyder det att man hör tydligt att det låter ostämt när man spelar in haha vilket fajtas med vid varje inspelning :S Du verkar också ha superöron. 🙂 Synd att testet helt plötsligt är meningslöst.
JohnRick Postat 3 oktober 2011 Postat 3 oktober 2011 Inte i Cubase 6... Det har du rätt i. Claes har säkert sagt att Steinberg shapat up bridgen i 6an vill jag minnas. Men Jbridge går nog inte på knäna för det.
drloop (oregistrerad) Postat 3 oktober 2011 Postat 3 oktober 2011 Kul test på http://tonometric.com/adaptivepitch/. Jag fick 0.538hz skillnad så det är ju rätt schysst. Tyvärr betyder det att man hör tydligt att det låter ostämt när man spelar in haha vilket fajtas med vid varje inspelning :S Jag hörde först när det var en oktavsskillnad. Skönt är det för då kan jag ta jobb som andra lider sig igenom. 😉
joachime Postat 3 oktober 2011 Postat 3 oktober 2011 Jag hörde först när det var en oktavsskillnad. Frekvenser är lite som klockan. Vid en oktav börjar det liksom om igen. 😑
drloop (oregistrerad) Postat 4 oktober 2011 Postat 4 oktober 2011 Aha, skönt att höra. Då kanske det går bättre nästan gång jag gör testen, för nu satte jag exakt 500Hz skillnad... 😉
ramoand Postat 23 oktober 2011 Trådstartare Postat 23 oktober 2011 (redigerat) Nån som testat Waves pluggar med Cubase 6 64-bit? Funkar det? Redigerat 23 oktober 2011 av ramoand
MartinÖjes Postat 23 oktober 2011 Postat 23 oktober 2011 Jag har för mig att det beror på vad du har för OS installerat. I Win7 x64 med 64-bit Cubase 6 fungerar det via jBridge i alla fall. / Martin
Frekvensspektrumanalysator Postat 23 oktober 2011 Postat 23 oktober 2011 inte ens waves kan rädda en tafflig trummis, eller en gitarrist som ska försöka sig på att spela bas 🙂 Inte heller kan dom fixa ens taskiga lyssning 🙁
Claes Holmerup Postat 24 oktober 2011 Postat 24 oktober 2011 Jag har för mig att det beror på vad du har för OS installerat. I Win7 x64 med 64-bit Cubase 6 fungerar det via jBridge i alla fall. / Martin Funkar det inte utan jbridge i C6? Den inbyggda bridgen ska ju ha förbättras avsevärt där jämfört med bridgen i C5, så det mesta verkar funka i C6 tack vare det - åtminstone enligt vad jag har läst om det här och där...
Die Hard (oregistrerad) Postat 24 oktober 2011 Postat 24 oktober 2011 inte ens waves kan rädda en gitarrist som ska försöka sig på att spela bas 🙂 Finns inga större hopp då för mig. 😛
D200 Postat 24 oktober 2011 Postat 24 oktober 2011 Funkar det inte utan jbridge i C6? Den inbyggda bridgen ska ju ha förbättras avsevärt där jämfört med bridgen i C5, så det mesta verkar funka i C6 tack vare det - åtminstone enligt vad jag har läst om det här och där... Väldigt stabil i C6. Det enda som kan få det att balla ur är om man uppdaterar sina plugins...då kan det hänga sig. Men startar man bara om sen så är det löst.
ramoand Postat 24 oktober 2011 Trådstartare Postat 24 oktober 2011 Väldigt stabil i C6. Det enda som kan få det att balla ur är om man uppdaterar sina plugins...då kan det hänga sig. Men startar man bara om sen så är det löst. Du kör med Waves pluggar och Cubase 6 eller? Vilket operativsystem kör du?
D200 Postat 24 oktober 2011 Postat 24 oktober 2011 Nej, inga Wavespluggar men andra grejer...Amplitube, Nexus 2, UAD som bara är 32 bit...och det funkar...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.