Jump to content
Annons

HJÄLP MIG SNÄLLA

HjälpMigSnälla (oregistrerad)

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hej jag har spelat vanlg gitarr i några år nu och tänkte utveckla det lite. Jag hade tänkt mig att börja spela el gitarr. Men jag vet inte vilken jag ska köpa riktigt. Jag vill ha en bra men ändå inte för dyr villig att lägga mot 4-5 tusen. Jag skulle vara tacksam om du kunde hjälpa mig. TACK 😉

Redigerat av HjälpMigSnälla
Annons
Postat

Tack

Postat

Hej

Skaffa ny elgitarr är svårt, det jag tycker om avskyr en annan osv. Mitt tips till dig är därför att du åker till din närmsta musikaffär och ber någon ur personalen hjälpa dig att hitta en elgitarr som passar just dig.

Mvh

Och lycka till

Retromannen (oregistrerad)
Postat

Vilken sorts musik tänker du spela? Vilken/vilka grupper gillar du? Köp någon som liknar de som du gillar har. Föreslår att du köper en billig först, kanske 1500,- när du plågat den ett tag känner du nog ungefär vad det är du vill ha. Lycka till!

• Gilla 1
  • 2 veckor senare...
Die Hard (oregistrerad)
Postat

Kolla på blocket, vend och tradera. För den summan får du en mycket bättre gura än om du köper en ny i butik.

Postat

Jag har vart inne på prisjakt och kollat på elgitarrer och har hittat flera olika för under 1000:-

Däremot vet jag inte om hur kvalitén är på dessa, och jag tänker inte göra reklam för dåliga gitarrer. Det bästa är att provspela innan du köper. Då vet du själv om du gillar den eller inte.

Postat

När jag köpte min första elgitarr för många år sen, gjorde jag som så att jag åkte till närmsta musikaffär, testade ett gäng gitarrer, och valde den som var skönast bara... Och sket fullständigt i märket.

Du kan få bra begagnade gitarrer billigt också. Den inställningen har jag delvis kört på sedan dess 😄 Även om jag såklart har några favoritmärken. Men känslan är absolut viktigast.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.