Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej Linus! 🙂

Haka inte upp dig på stereobilden. Om du tänker dig hur dynamiken och klangen i instrumenten upplevs framför en orkester så är det högsta prioritet att det bevaras. Transienterna komprimerar man inte utan man placerar istället mickarna där det låter bäst. 🙂

Är det den riktiga Analogfreak den här gången?

Annons
Analogfreak (oregistrerad)
Postat

Fast det finns en sak som Bruce Swedien inte tar upp med anledning av sitt uttalande. Han trackar på en A827 genom ett bord med trafos på in- och utgångar. Det var så de gick till på den analoga tiden och då var behovet av kompressorer inte lika stort. Idag är det till skillnad från förr väldigt högt till tak så det blir ohållbart att släppa dynamiken helt fri.

Postat

En borrmaskin kan också sabba en hel vägg mer eller mindre - men om man känner till materialet i väggen, överväger typ av borr, väljer en lämplig storlek på borren och borrar lagom djupt så är det ett utmärkt verktyg.

ser vi början på borrmaskinsanalogier här? 😛

Postat

Och varför i hela världen skriver du detta? Bruce Swediens åsikter i ämnet kommer alltid att vara oänldligt mycket mer intressanta än dina.

Oj, nu känner jag mig ÄGD (som ungdomen av idag säger). Du har rätt. Det hade räckt med att jag editerade min gamla post och skrev det där.

My bad.

God kväll!

Postat

ser vi början på borrmaskinsanalogier här? 😛

Lätt! Jag snor inte din bil 😎

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.