Jump to content
Annons

Är det godkänt?  

2 röster

1. 1. Är det godkänt?

• 1
      0
    • 2
      0
    • 3
      1
    • 4
      0
    • 5
      0

Recommended Posts

Postat

Gjorde en popliknande låt härom natten, och vill ha lite kritik 🙂

LÅTNAMN: Ej bestämt

ARTIST/GRUPP: Gabriel Jensen

GENRE: Pop (?)

LÅTLÄNGD: 4:26

KOMPOSITÖR: Gabriel Jensen

PRODUCENT: Gabriel Jensen

INSPELNINGSÅR: 2005

FORMAT: Mp3

STORLEK: 6 mb

STATUS: Skiss (sång saknas)

LÅTLÄNK:

😎

Annons
Postat

Tjena!

Helt spontant bara... Harmonierna låter skrämmande likt Roxette´s "Listen to your heart".. Medvetet lr?? Jag vet inte riktigt vad jag skall tycka om Lead synthen, den känns lite ute.. Men det är ju jag som tycker det.. För övrigt tycker jag det låter bra nivåmässigt.. Hade varit kul att höra med sång också.

/Marcus

Postat

aj fasen.. det har jag inte tänkt på alls.. förräns du skrev det.. skit också..

men tack.. all kritik är välkommen.. 🙂

Postat

Ha leadsynten är ju helskön, iallafall för en retrograbb som jag. Annars var det som sagt Listen to your heart för hela slanten.

Postat

Listen to your heart var det ja, håller med om att det var skrämmande nära :-)

Gillar inte heller leadsynten, lite väl mycket dålig 80-talspop över den. Vilket tyvärr ligger som en skugga över hela låten, lite väl mycket 80-talspop. Fint, men ganska tråkigt. Men lägg på sång och släng ut den igen, kanske känns mer rätt då.

Postat

Det låter inte illa, men som så många redan påpekat fasansfullt likt "listen to your heart" du får nog ändra lite på harmonierna om det inte skall lysa igenom.

Mixen låter bra. Trummorna lite statiska, men helt okej, skulle jobba lite mer med att nyansera instrumentens velocity om det är möjligt. Snygga stråkar. 😉

maxmaxmax (oregistrerad)
Postat (redigerat)

du HAR ju en sångare sa jag ju.

men annars.. det måste väl finnas drivor av svartklädda metalflickor som vill sjunga på det här? Eller sjung själv, det är coolast.

Är den tolvsträngade gitarren i början line:ad?

Redigerat av maxmaxmax

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.