Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej,

Jag har en Cubase 4 licens men jag strulade tyværr bort mina CDskivor i flytten. Går det ændå att uppgradera till Cubase 6 eller måste jag ha Cubase 4 skivorna?

Steinberg har inte svarat mina fina frågor på flera veckor :/

Mvh, JD

P.S førlorade æntligen min Studio Forum oskuld efter år av læsning

Annons
Postat

Men du har Cubase 4 installerat och du har en licens på din eLicenser?

I så fall tror jag inte att du ska behöva några skivor. Köper du en uppgradering till Cubase 6 är det ju en full version som du köper, till en viss rabatt eftersom du har Cubase förut. Jag tror att alla Cubase 6 som säljs är fulla versioner, med fulla skivor så att säga och du betalar bara för rätt sorts licens, beroende på om du uppgraderar från olika tidigare versioner eller köper Cubase för första gången.

Jag köpte uppgraderingen från Cubase Studio 5 och när jag installerade Cubase 6 installerade den en helt ny full installation (Cubase Studio 5 fanns kvar orört) utan att bry sej om vad jag hade innan och inte frågade den om några skivor utan den brydde sej bara om att jag hade en licens på eLicensern. Så jag tror inte att du ens behöver något Cubase installerat så länge du har en licens, men jag vet inte 100%.

Postat

Som sagt, du har väl kvar din eLicenser dvs. den blå USB-nyckeln? Då är det bara att köpa uppgraderingsboxen.

Postat

Tack för svaren! Gud vad skönt, jag var orolig att jag skulle behöva köpa helt nytt p.g.a att jag strulat bort skivorna. Jag har kvar USB dongeln eftersom den alltid sitter i PCn.

Hur som helst, ska iväg och köpa cubase uppgradering nu!

Yay!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.