Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjenare! Är ute efter en ny elgitarr. Har en Gibson Sg för tillfället men har tröttnat på den. Mina ögon har fallit för Woodo GTC4 Mahogany Burl. Mina fråga är om jag byter ner mig ifall jag skulle sälja min Gibson?

Jag spelar en del med distat ljud och som jag ser det är det humbucker vs single coil i detta fallet?

Annons
Postat

Tror det blir rätt svårt att svara på om du byter ned dig eller inte.

Personligen har jag aldrig hört talas om Woodo-guran, men köp aldrig en gitarr utan att testa den.

Även om den ena gitarren på något sätt skulle vara "mindre värd" eller kanske klassas som ett nedbyte, är det bara du i slutänden som kan avgöra om den passar dig eller inte.

Postat

du vill alltså ha en telecaster. har aldrig hört talas om just detta märke men de såg ju snygga och välgjorda ut och det var 14 dagars returätt. och 4000:- är ju inte så mycket för en bra tele (om dessa är bra vet jag inte).

singlecoil ger ju ett tunnare mer diskantigt ljud än humbuckers och distar mindre.

tycker sjäv det är kul med lite udda märken, att inte ha samma grejer som de flesta andra.

Postat

Den där såg ju fin ut, det är väl den här...

http://www.woodoguitars.se/Prod%2026%20GTC4%20Mahogany%20Burl.htmle

Googlade på mickarna men hittade inga SC, bara de här?

http://www.wdmusic.co.uk/category/Electronics/Kent_Armstrong_Pickups/Tele_Replacement_Pickups,b.html

Stallet såg fint ut, och att strängarna träs genom kroppen är bra för sustainen.

En sak jag tänkte på var att den hade kropp i mahogny, lika som SGn har. Det kanske gör att ljudet blir lite lika som i SGn. Är det dessutom hög output i mickarna kanske den låter mer Gibson än typiskt tele... Men den ser ju väldigt fin ut på bilderna.

Postat

berätta hur den var när du testat den.

Die Hard (oregistrerad)
Postat

har aldrig hört talas om just detta märke

Bassisten som är medlem här, kommer inte ihåg vad han nu heter, har fått en egen modell. Han har ju spelat med något känt metalband och andra artister också. Så uppenbarligen inget skräpmärke.

Postat

Bassisten som är medlem här, kommer inte ihåg vad han nu heter, har fått en egen modell. Han har ju spelat med något känt metalband och andra artister också. Så uppenbarligen inget skräpmärke.

Simon Andersson va?

Kul kille f ö 🙂

Vänligen,

CHAE

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.