Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hejsan har precis köpt en liquid mix som är påväg till mig.

Är de någon som har erfarenhet av en sådanhär?

Har hört väldigt bra recensioner om den.

Ända negatvia är ju att den har bara EQ och Kompressor, inte reverb och massa annat som TEX TC har eller UAD.

Hade älskat lite feedback.

Liquid_mix.jpg

Redigerat av Skinner
Annons
Postat

Jag är nöjd, har använt den sedan den släpptes.

Har hittat mina favoriter till olika genrer och tycker att den hjälper mig att få fram det jag vill ha i mina låtar.

Postat

Jag är nöjd, har använt den sedan den släpptes.

Har hittat mina favoriter till olika genrer och tycker att den hjälper mig att få fram det jag vill ha i mina låtar.

Skönt och jag fick den för 1200 så känner att de är ganska bra spenderade 1200.

Die Hard (oregistrerad)
Postat

Skönt och jag fick den för 1200 så känner att de är ganska bra spenderade 1200.

Den låg på 9 loppor när den kom. 1200:- får man typ bara en vst kompressor så väl investerade pengar.

Postat (redigerat)

Jag gav helhjärtat 4 lök för den när de "satt ned priset".. kompressorerna= Najs EQ = b.... majs

eller nja.. onyanserat och hjärndött svar kanske.

Problemet med deras EQ'upplägg är att de ger mig som användare nästan oändlig möjlighet att kombinera alla de olika emuleringarnas EQ'band helt fritt och visst, det kanske är kul, men helt ärligt: är inte en emulering gjord för att du vill färga enligt det eller det soundet? Jag blev bara förbannad på att det för det första inte var helt enkelt att hantera banden via hårdvaran och se via den lilla displayen vad som hände men också då att vissa emuleringar inte hade low shelving exempelvis, när man ville ha det och då fick välja en emulering som hade det..

typ "välj fritt bland hela vårt gigantiska smågodis sortiment.. bara du väljer den godisbit vi valt åt dig".. vaf**n?.

Men för 1200:- får du stryk om du gnäller som jag gör..ok? 😉

Den är mer än värd de pengarna för kompressorerna enbart

p.s EQ delen låter däremot bra

p.s 2: och mitt gnäll baseras på att jag presenteras möjligheter som gör det helt j**la omöjligt att motstå frestelsen att INTE ändra på hur historien ska ha sin gång.. 😄

Redigerat av Lundin
Die Hard (oregistrerad)
Postat

p.s 2: och mitt gnäll baseras på att jag presenteras möjligheter som gör det helt j**la omöjligt att motstå frestelsen att INTE ändra på hur historien ska ha sin gång.. 😄

Gubbe! 😆

• 2 veckor senare...
Postat

jag hade denna när jag mixade mitt bands demo och den gav verkligen allt ett stort lyft.

efter det demot la jag ner det här med att mixa själv pga tidsbrist och spelar bara in. så jag tänkte sälja min. någon som är intresserad? tänkte släppa den för 2000kr.

Postat

vad jag sett på prisjakt är det billigaste 4200 typ. 800kr för denna hade varit ett riktigt kap (säker på att det inte var den med 16 kanaler?). jag har inte använt min mer än till en demo så den är så gott som ny. skickar även med firewirekabel : )

Die Hard (oregistrerad)
Postat

vad jag sett på prisjakt är det billigaste 4200 typ. 800kr för denna hade varit ett riktigt kap (säker på att det inte var den med 16 kanaler?). jag har inte använt min mer än till en demo så den är så gott som ny. skickar även med firewirekabel : )

Har även sett för 1200-1500:- ibland och nej då har det inte varit den med 16 kanaler. Den går att få för vrakpriser idag.

Postat

jag tror det var för ett par månader sedan. nu är det svårt att få tag på den till ett bra pris. 4sound har sålt sitt sista parti och kommer inte att ta in den igen. om jag inte får den såld så e det lugnt. behöver inte pengarna för att överleva direkt.

Postat

Helt säker på 32, med display och hela klabbet...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.