Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjena! Ska imorgon träffa en kille som säljer PT9 + instrument expansion packet. Han har inte skivorna utan hävdar att han köpt det direkt på avid.com.

Vad ska jag tänka på för att inte bli lurad? Jag har precis gjort ett konto på ilok.com men har ingen egen iLok, den skulle han bidra i köpet. Jag har även gjort ett konto på avid.com.

Finns det någon överföringskostnad på kontot?

Är det så enkelt att han bara kan ändra namn på kontot och så är jag ägaren av hans mjukvara?

Skulle han kunna använda en "secret question" och ta tillbaka sitt konto efter att jag köpt det av honom?

Har ni några tips?

Mvh Emanuel

Annons
Postat

Jag tror att du kan vara lugn. Det är en överföringskostnad hos iLok då du behöver föra över licenserna från hans till ditt konto. Logga in på sidan så ser du vad det kostar 🙂

Postat

Jag är ju neurotiker till 1000.... 😉 Hoppas allt går bra..

Postat

Får du licenserna till ditt konto så ska du inte behöva oroa dig =) Det är ju licenserna som är av värde. Får man fråga vad du köper det för så här i andra hand?

Postat

3900 fick jag betala för hela kalaset! Kändes lite skumt, fick iloken registrerad till mitt konto men kändes ganska lustigt!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.