Jump to content
Annons

SX2 - viktigaste nyheterna

Recommended Posts

nattvaktaren (oregistrerad)
Postat

vad anser ni vara de viktigaste nyheterna i SX2?

• 2 veckor senare...
Annons
Postat

Tveklöst att SEND-racket har bytts ut till SEND-kanaler. Och möjligheten att lägga effekt på input-kanalen vid inspelning.

Postat

De viktigaste två tycker jag är Full Delay Compensation och att man äntligen kan göra riktiga stereo panoreringar.

/Majken

Postat

Jag skulle kila ner till närmsta välsorterade musikaffär om du har sådan i närheten och prova. Alltid det bästa sättet att få en uppfattning. Jag instämmer nog med PDC och enskilda fx-returer är de nyheter som jag anser har varit de mest givande. Värt att notera är att SX2 kan dra upp till 10-15 % mer än SX1 enligt de tester jag har gjort. Detta beror på den nya mixerdelens uppbyggnad med pdc. Eftersom den kompenserar för plugins fördröjningar när den proccessas så att det skall hamna i fas. Varje plugg tar visst tid att för att räkna ut hur ljudet skall komma ut, detta är nu kompenserat i PDC genom hela mixern. Detta tar lite extra kräm. Men dock bidrar det bättre ljud pga man slipper en del fasförskjutningar.

Postat

Effekter på in-kanalen är ju guld värt för de av oss som inte har råd med så mycket hårdvara. VST Dynamics och SimulAnalog på gitarren räcker långt för en nybörjare som mig.

Postat

😉 Hej!

Min favvofunktion i SX2.0 är nog Stretchfunktionen! Man tar in en wav-loop och strechar den i rätt tempo. Guld värt för mig numera då jag ledsnat på att knacka hihat i en dag för att det skall låta live..

/Ðanne

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.