Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag letar efter någon som är grym på det här med att adressera olika funktioner på en controller i Cubase. Jag har en Allen & Heath GS-R24M som jag håller på att bråka med. Alla faders och transport-delen får jag att funka som jag vill. Men resten är kaos. Finns det någon här som är duktig på detta och kan tänka sig att hjälpa mig lite?

Har fått en del andra grejer att nästan funka som jag vill, men bara nästan. Tex Solo-knappar, det funkar men det tar ca 1,5-2 sekunder från att jag tryckt till att det faktiskt händer något. När jag trycker så blir S-knappen i Cubase röd men det dröjer som sagt en stund innan Cubase mutear övriga kanaler och det faktiskt blir solo. M-knapper gör däremot inte så.

Blir sjukt frustrerad när jag inte vet hur saker funkar efter 10 minuter, och nu har jag suttit med detta hur länge som helst under flera tillfällen senaste månaden. Vill få ordning på det så jag kan få igång ett workflow.

Annons
Postat

Blir det samma sak då du trycker på solo-knappen direkt i Cubase med musen?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.