pearlvisionboy Postat 18 september 2011 Dela Postat 18 september 2011 Tjena! Har spelat in endel låtar med min Imac och kör logic! Nu spelar jag inte trummor kör 6 kanaler. Sen mitt i inspelningen stammar allt upp och det kommer upp en ruta som säger: Diskt is too slow. Vad beror detta på, förslag? Kan det vara så att jag behöver köra en extern hårddisk? Mvh Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stratsvante Postat 18 september 2011 Dela Postat 18 september 2011 Långsam hårddisk, för låg buffer brukar va de vanligaste felen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pearlvisionboy Postat 18 september 2011 Trådstartare Dela Postat 18 september 2011 Långsam hårddisk, för låg buffer brukar va de vanligaste felen. För låg buffer har du säkert rätt i. Men jag tycker det känns otajt när man ställer det högre! finns det inget annat sätt att göra för att ändå ha kvar den låga buffer sizen? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stratsvante Postat 18 september 2011 Dela Postat 18 september 2011 Snabbare hårddisk då 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 19 september 2011 Dela Postat 19 september 2011 finns det inget annat sätt att göra för att ändå ha kvar den låga buffer sizen?Nu vet jag inte om dina sex kanaler är audio eller instrumentpluggar - men du kan ju pröva att hålla nere på pluggar som harvar mycket på hårddisken. Men köp en extern hårddisk med Firewire 800 och jobba mot den istället. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.