Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

hej . jag har använt FL 5 i typ 2 mån och kan litte saker och ting om FL. till min fråga! allså jag vill spella in gitarr och sen lägg om midi och effekter och lite durmer. att spela in i fl e inget vidare. men kan man använda cool edit och importera sporet därofrån in i fl och mixa den. allså ska jag använda FL med edit eller cubase vst 32 för att göra de där sakerna. ni kan komma med litte tips om vilka andra program som e lätt och använda och spela in gitarr o sånt.

tacksamm för svar

Annons
Postat

Ja. Cool Edit, cubase osv är bra för att spela in audio spår i wav form som du kan lägga in i FL sedan. Men ett bra gratis alternativ är http://www.kreatives.org/. Deras kristal är bra för inspelning.

Postat

För att spela in enstaka grejor borde fl duka, annars kan du givetvis importera ljud som du spelat in via cool edit eller något annat. Gillar du upplägget i fl och sysslar du mycket med midi som är det nog bäst att stanna i fl...

Postat
För att spela in enstaka grejor borde fl duka, annars kan du givetvis importera ljud som du spelat in via cool edit eller något annat. Gillar du upplägget i fl och sysslar du mycket med midi som är det nog bäst att stanna i fl...

f"!!!! nnnnn allså istälet för att tryck på citera tryckte på anmäl tror Mannex du fick den ber om ursäkt.

nå kristal ser rätt bra ut den ser ut som cubase sx men kan man använda midi och typ lägg trumer o sånt coh om den e lätt o fatta.

har en fråga till? ju det e så att när jag ändrar tempo på panters i FL så ändras typ alla andra spanters me allå hur gör man att inte de andra panters påverks när man ändrar tempo. håppas ni fattr vf jag frågar så mycke jage rätt ny på den här hemastudio.

tacksamm för hjälp

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.