Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Är relativt ny här och skulle uppskatta hjälp med ett problem jag haft ett tag!🙂

Har hållt på med inspelning ett litet tag(c.a 3 år i hemmastudio) och har lärt mig från scratch så att säga. Det började med ett litet projekt i gymnasiet och då började jag med att använda ett vanligt ljudkort med ASIO4ALL. Efter ett tag märkte jag att det inte fungerade som jag hade tänkt mig och köpte en Lexicon Alpha Studio som jag nu har kvar och använder nästan dagligen.

För två år sedan uppgraderade jag min dator till följande:

Moderkort: Gigabyte GA-MA770-UD3 rev. 2.0

CPU: AMD Phenom 9650 Quadcore 2.3GHz

RAM: Corsair DDR2 XMS2 800Mhz

HDD: Western Digital 320GB 7200rpm

Efter ett tag kraschade min hårddisk och var

tvungen att byta så jag valde då att köpa två st

Seagate Barracuda(tror det stavas så) 7200rpm 32MB

cache och köra dem i en raid 0.

Kör även just nu med Cubase 5 som host.

På senare tid har jag börjat spela in fler och fler spår i mina inspelningar och detta har lett till att datorn inte hinner med. Har provat att frysa alla spår förutom de jag spelar in för tillfället men antingen så ger det en fördröjning på ibland upp till 2 sec, eller så hör man knappt vad det är för något för det är bara knaster.

Har fått reda på att AMD inte är så bra vid inspelning nu och har tänkt uppgradera.

Någon som på rak arm kan säga att det är CPUn som är problemet? Annars hade jag tänkt uppgradera till en Intel i7 2600K för den borde ju hänga med tycker man:)

Tack på förhand!

Tobias

Annons
Postat

Kan inte säga något säkert men jag hade ett Lexicon Omega Studio för ett tag sedan och det var mycket hög latency med det kortet.. Jag bytte till ett nytt kort med samma dator och problemet var borta! 🙂

Hoppas det gav något!

Postat

lite gjorde det väll:) tack för svar! frågade på 4sound och de sa att drivrutinerna till det kortet inte är något vidare bra. har funderat på att byta till M-audio fast track pro:)

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.